HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Silver Resolution , kan det vara nått ??
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/29 :  15:26:49  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Tack Vincent för dina ord...

Ja du var till o med trådskapare i denna fråga då du IFRÅGASATTE sanninen att kablar ens gjorde något alls...

Så en väldigt lång väg till dagens lilla inlägg kan man säga.. Ändå så var det grovvisande av kablars sätt osv..

Betänk sedan det går att gå LÅNGT vidare med endast nätspänningens väg in.. DÄR är mina kommande års testade förlagt till 100 % kan jag lugnt påstå...

DÄR finns det saker att hämta. Både saker som förbättrar ens ljud. MEN även FÖRKLARINGAR till olika saker vi ALLA upplever o har upplevt genom åren av provande av utrustning osv....

Dom som hört min dotters anläggning ihopsatt med no nosenskablar i zasary högtalare kan nog intyga att MITT sätt med kablar kan göra rätt mycket med ljud ÄVEN ifrån rena rama skiten av elektronik...MATADE med skitkablar.......Av OLIKA konstruktion ENDAST...INTE ens köpta då dom va här o lyssnade......ENDAST olika konstuktioner av kablar...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/29 15:41:31
Go to Top of Page

ART
Member

145 Posts

Posted - 2005/07/29 :  16:02:19  Show Profile Send ART a Private Message  Reply
jaejin: Inte är jag känslig att jag tar det där som kritik!

Jag skulle sätta upp ett blindtest. Till skillnad mot ett blindtest för signalkablar där kalibrering av ljudnivå är jobbigt och viktigt så skulle jag för nätkablar föreslå enklast möjliga scenario. Välj ut två strömsladdar till en valfri mojäng i anläggningen.
Plocka ut den mojäng där det gör störst skillnad i ljud samt de sladdar som gör störst skillnad.

Låt någon oberoende slumpvis koppla in en av de två kablarna.
Gör sedan vad som helst med anläggningen i övrigt. Spela skivor. Byt kablar. Flytta runt högtalare. Vad som helst utom att umgås med den 'oberoende kabelbytaren' eller titta på just den sladden. Håll på tills lyssnaren vet vilken kabel som sitter i. Om det är en minut eller tre månader som behövs spelar ingen roll. Antekna. Upprepa från inkopplingen 20 gånger.

Räkna efter hur många % rätt lyssnaren får. Har jag rätt hamnar man runt 50%. Blir det mer än 80% så blir jag mycket förvånad.

Mayro: Du förtjänar onekligen ett bättre svar på ditt inlägg än vad jag hinner skriva nu. Jag återkommer.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/07/29 :  16:07:56  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
quote:
Dom som hört min dotters anläggning ihopsatt med no nosenskablar
Det har jag gjort, men det kan ju finnas en viss risk att jag ses som en maffiamedlem i Mayros sekt när jag kommenterar detta.

Dessutom verkar vi hamnat långt off topic nu och det känns som om det inte riktigt passar. Men jag säger ändå något.

Den anläggningen låter riktigt bra och långt mycket bättre än den borde kunna enligt mitt hifikunnande. Där fick man sig en rejäl tankeställare kan jag intyga. Tobbe är nog ingen trollkarl men han har öra eller ögon för hur man kan suga ur den sista droppen prestanda ur hifiprylar och i mitt tycke blir det riktigt bra.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/07/29 :  16:57:37  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
quote:
Det är nog INTE kritiken i sig själv som blir debatt om. Utan HUR man testar...

Vad är det för fel på Johan´s testmetod?
Jag gör nog ungefär likadant när jag jämför kablar, rycker ut den ena och sätter i den andra...och lyssnar lite grann om det blev någon skillnad. Börjar man flytta runt högtalare, möbler osv testar man ju inte kabeln i anläggningen, utan hur man kan anpassa anläggningen till kabeln.
Hur borde man göra?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/29 :  16:58:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Välj ut två strömsladdar till en valfri mojäng i anläggningen.
Plocka ut den mojäng där det gör störst skillnad i ljud samt de sladdar som gör störst skillnad.

redan här har det gått fel...

Men som sagt. Detta är snudd så mycket OT som euJUED ens troligen tillåter. Och då tråden tillhör en skarprättare så drar jag mig sakta ut lite här...

Men som sagt... Debatterna i detta ämne går INTE att föra per forum. Man måste sitta o diskutera samt live höra bevisen samtidigt för att FÖRSTÅ vad orden betyder....

ELLER att man via tel samtalar o sedan provar sakernas tillstånd...

Jag har flera ggr blivit uppmanad att BESÖKA IÖ osv.. Detta för att SJÄLV höra PIP i en uppsättning där det SKA enligt alla låta bra...

NU vet jag hur det lät. Samt kan FÖRSTÅ varför folk uppmanat till detta besök. Tråd kommer om detta snart...Jag var inledningvis som ALLA vet skeptisk. MEN åkte dit för att SJÄLV bilda mina uppfattningar samt förstå HUR folk menade..

Detsamma gäller här...Med kablar.. man måste delta själv för att ens KUNNA utvärdera vad som nu JAG råkar säga o påstå... Det duger inte med motord osv. Man måste ju först själv syna MINA påståenden o sedan prova sjäv hemmavid med nyfikenheten påslagen..

Hitta fem fel kan jag göra själv på allt om jag vill detta. Men även hitta fem rätt. O därmed kanske delta i att ta fram VARFÖR o HUR saker kan bli som dom vill

Det finns en nivå till som jag INTE knappt sett ens tidigare.... och som nu till o med kabelälskare har svårt att ta till sig...

Så att frälsa en totalskeptiker per forumtext får man nog anse såsom rent larvigt ens att försöka ge sig på...

kontentan är ÄNDÅ enligt mig.
SR kan verkligen låta skit.. MEN med små ingrepp o trixande byter dom skepnad enklare än någon annan kabel jag någonsin mött eller stött på..Och blir absolut kablar som tar sig an klart överprisatta saker där ute..och dom blir helt enkelt en ren highend kabel...

Och detta med LÅGA priser o kostnader som ALLA kan ha råd med...

Sedan om man INTE vill ha dom så skippar man det ju bara.. Enklare kan inget vara ju..

det finns SÄKERT som ammen klart bättre kablar. Men vilka då?? Jag provar direkt alla som INTE är dyrare men som ÄR bättre om någon sänder dom hit.. Detsamma gäller ÄVE¤N dyrare kablar.. Då kan jag råda vänner o läsare om dyrare kablar som är bättre.. Men vilka ska detta bli då? INgen har sänt mig dyliga. Endast wolfgang har visat mod att ge en bunt kablar till oss för fritt testande..

Jag är övertygad om att jag skulle kunna få ur massor med godis ur fadel art. SÅ mycket vet jag redan.... Men har tyvärr INTE kunnat testa HUR mycket dom kan ge under långtest....för snabbtesta ger nada enligt mig... tar tid att få ur allt ur alla kablar...

En "smärre" prisskillnad finns ju också... Men den är att skita i...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/07/29 :  18:06:08  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
quote:
Det var så här jag menade sampix. Men jag är så klart överens med dig om att en signalkabel som förvränger signalen är en mindre bra signalkabel.

Tack för de orden Jeppe72

quote:
Vad jag menar att strömkabeln sätter förutsättningar för nästa komponent att arbeta.

jaejin>
Förstår du hur jag resonerar här? Säg att xxx analog signal-kabel t ex har en helt outhärdlig diskant, kraftigt felkonstruerad. Vass, överanalytiskt etc etc.. Det viner rent av i öronen efter en halv låt..
En normal människa hade nu tänkt så att "hmm, denna kabel är inget att ha". Medan du förespråkar att vi ska tweaka med nätkablar istället,.. vilket betyder att du försöker lyssna dig fram efter en nätkabel som du upplever har exakta samma parametrar, fast den då ska tona ner den tidigare överarbetade diskanten.
Dvs vi tar ut det första felet med att addera ytterligare ett fel.. 1+1 blir då inte 0

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/29 :  18:09:42  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Sen kan vända på det så här, tar man en st analog signal kabel som man tycker låter jätte bra på alla sätt och vis, djup och stram bas väldigt detaljerat mellan register och en väldigt fin diskant. Tar man sedan en nät kabel som gör exact samma saker då är det väll lätt att det blir för mycket av det goda eller hur?

Allt handlar om att få en perfekt balans över det hela.

Men jag är med på Sampix resonemang att har man en analog kabel som kanske inte låter jätte bra så byter man givetvis ut den mot något man tycker presterar bättre, sen från den kabeln tweaka in systemet borde ju ge ett bättre resultat än att ta en halv taskig eller?

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/07/29 18:13:48
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/29 :  18:12:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Här rullar det på ser jag

Gör inte det här till en typisk kabeltråd om huruvida det verkligen gör skillnad etc etc för då låses tråden o det vill jag helst inte.

När vi testade så var det lite förmycket A-B test men vi hade inte riktigt med tid. När jag testar ut kablar så spelar jag helst i nån vecka. Det ger tid till funderingar o man har tid att höra efter alla aspekter.

Var nu snälla mot varandra

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/29 :  18:14:39  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jepp nu är vi snälla med varandra ut i sommar solen och t aen bärs istället det ska jag göra

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/29 :  19:07:40  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Säg att xxx analog signal-kabel t ex har en helt outhärdlig diskant, kraftigt felkonstruerad. Vass, överanalytiskt etc etc.. Det viner rent av i öronen efter en halv låt..

Där delar vi alla din åsikt o tanke till fullo tror jag. Samt att du DÄR har absolut rätt är nog INGEN tvekan om....

MEN om det INTE är kabeln som sätter dit detta du skriver då?? Utan annat?? Är då i så fall kabeln XXX som INTE spelar detta bäst? OSV OSV....

Sen kan vi vända o vrida detta till absurdum...

Som Johan säger här så delar jag hans åsikt till fullo också. Man måste jobba sig in LÄNGRE o mer noga för riktiga resultat ska komma. Andra resultat är enbart prov under vägen...

Men en fråga johanB.. Du skrev att SR kablarna var BORTA ur ditt kommande testande? Menade du just nu eller för evigt? För dina resultat har ÄVEN jag skrivit om då JAG fick dom.. Men jag skrev EFTER jag fann skälet o hade ändrat iofs... Jag va ju inte med på forumet då innan ju....

Och hade jag varit det så hade mina första "tester" nog sett rätt lika ut såsom ditt här gör ärligt talat...

För mina SR högtalarkablar stog på väg ut via annons. Jag skulle ju BARA prova dom EN gång till.... Men då hade saker hänt kan man säga...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/07/29 :  21:32:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Men en fråga johanB.. Du skrev att SR kablarna var BORTA ur ditt kommande testande? Menade du just nu eller för evigt? För dina resultat har ÄVEN jag skrivit om då JAG fick dom.. Men jag skrev EFTER jag fann skälet o hade ändrat iofs... Jag va ju inte med på forumet då innan ju....

Jag utesluter inget kan man väl säga , men för tillfället söker jag runt lite efter allt möjligt. Jag har inte bråttom så du behöver inte vara orolig

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/29 :  21:49:34  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
hmm vart inte orolig... Bara nyfiken ju.....

Som sagt. Du har ju inte varit här ännu o lyssnat ju.... tror du lätt fick andta tankar efter det angående vad dom kan o inte kan göra.....

Själv är jag nu nyfiken på att få prova IÖ´s hemmagjorda grejor... Men tror det skulle ta tid innan han fick ihop till fullt system.. Han har ju annat att göra än att omvända en kabelsektmedlem ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/29 :  21:51:55  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Ska du kabbla hela systemet med EKK osv tilåt mig små le

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/07/29 :  22:42:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Ska du kabbla hela systemet med EKK osv tilåt mig små le

Man borde nästan prova , sen åker lien fram
Jag har inte siktat in mig på nått än. Men jag har testat Fadelart nu i dagarna. Inget helt rättvist test men det gav mersmak. Men som sagt där finns en massa att välja mellan så vi får se.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/07/30 :  00:22:55  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
quote:
Där delar vi alla din åsikt o tanke till fullo tror jag. Samt att du DÄR har absolut rätt är nog INGEN tvekan om....

Jag vet inte riktigt om alla är med på detta faktiskt

quote:
MEN om det INTE är kabeln som sätter dit detta du skriver då?? Utan annat?? Är då i så fall kabeln XXX som INTE spelar detta bäst? OSV OSV....

Om inte XXX är problemet så borde man ha sett över sina tidigare problem, innan man ger sig in på kabelvirrandet (eller hur utesluta kabeltestandet.. Detta är upp till var och en självklart).
Att försöka kompensera en brist i t ex försteget genom en kabel är minst lika illa som att försöka kompensera en annan kabel.

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

ART
Member

145 Posts

Posted - 2005/07/30 :  10:15:03  Show Profile Send ART a Private Message  Reply
quote:

quote:

Välj ut två strömsladdar till en valfri mojäng i anläggningen.

redan här har det gått fel...

Låt mig göra det mycket enkelt för dig. Mycket mycket enkelt, oavsett hur komplex din metodik är.
Hör du skillnad på olika nätsladdar?

Om ja, så kan du göra ett A-B blindtest. Tror du något annat så beror det på att du inte förstått vad ett jämförande blindtest är.

Om nej, varför diskuterar vi då överhuvudtaget?

quote:

Men som sagt. Detta är snudd så mycket OT som euJUED ens troligen tillåter. Och då tråden tillhör en skarprättare så drar jag mig sakta ut lite här...

Du klev själv in i köket. Värmen får du leva med. Personligen anser jag att ett ifrågasättande inte av dig som person men av din metodik är på sin plats. Detta eftersom dina uttalanden varit allt annat än reserverade. Att tiga är att hålla med, och jag håller inte med.

quote:

Men som sagt... Debatterna i detta ämne går INTE att föra per forum. Man måste sitta o diskutera samt live höra bevisen samtidigt för att FÖRSTÅ vad orden betyder....

Går det inte att klä i ett resonemang i ord (eller matematik, bilder, you name it) utan direkt upplevelse tarvas så handlar det om religion, inte vetenskap.

quote:

ELLER att man via tel samtalar o sedan provar sakernas tillstånd...

Jag har flera ggr blivit uppmanad att BESÖKA IÖ osv.. Detta för att SJÄLV höra PIP i en uppsättning där det SKA enligt alla låta bra...

NU vet jag hur det lät. Samt kan FÖRSTÅ varför folk uppmanat till detta besök. Tråd kommer om detta snart...Jag var inledningvis som ALLA vet skeptisk. MEN åkte dit för att SJÄLV bilda mina uppfattningar samt förstå HUR folk menade..

Nu var det varken LTS eller IÖ eller hans skapelser vi diskuterade. Bara dina nätsladdsslutsatser samt den metodik som låter dig göra dem.

quote:

Detsamma gäller här...Med kablar.. man måste delta själv för att ens KUNNA utvärdera vad som nu JAG råkar säga o påstå... Det duger inte med motord osv. Man måste ju först själv syna MINA påståenden o sedan prova sjäv hemmavid med nyfikenheten påslagen..

Naaaaaaj.

Kan du inte berätta vad som händer i din anläggning när du skiftar runt sladdar och inte heller (vilket är ett helt gånbart alternativ om du är osäker på vad och hur men säker på att) villig att göra blindtest...

Så är det bästa man kan göra att bortse från dina utsvävningar. Återigen inget personligt, men varför skulle jag (eller någon annan) lägga tid och pengar på att återupprepa experiment där inte en tillstymmelse till konkreta resultat uppvisats?

quote:

Hitta fem fel kan jag göra själv på allt om jag vill detta. Men även hitta fem rätt. O därmed kanske delta i att ta fram VARFÖR o HUR saker kan bli som dom vill

Det finns en nivå till som jag INTE knappt sett ens tidigare.... och som nu till o med kabelälskare har svårt att ta till sig...

Texten ovan saknar såvitt jag kan se fullständigt relevans här?

quote:

Så att frälsa en totalskeptiker per forumtext får man nog anse såsom rent larvigt ens att försöka ge sig på...

Jag är inte skeptiker. Snarare stoiker. Epiktetos är (var) en hjälte.

quote:

kontentan är ÄNDÅ enligt mig.
SR kan verkligen låta skit.. MEN med små ingrepp o trixande byter dom skepnad enklare än någon annan kabel jag någonsin mött eller stött på..Och blir absolut kablar som tar sig an klart överprisatta saker där ute..och dom blir helt enkelt en ren highend kabel...

Jag hör vad du säger, men eftersom du inte kan (eller möjligen inte vill) leda detta i bevis så är dina påståenden totalt utan relevans för mig. Förstår du? Ingenting mot dig personligen här -- jag säger inte ens att dina påståenden nödvändigtvis är fel, jag säger bara att eftersom inga bevis föreligger så är det bästa jag anser man kan göra att helt bortse ifrån dem.

quote:

Och detta med LÅGA priser o kostnader som ALLA kan ha råd med...

Fullgod strömsladd kostar om jag minns rätt 28:- på Kjell&Co...

quote:

Sedan om man INTE vill ha dom så skippar man det ju bara.. Enklare kan inget vara ju..

det finns SÄKERT som ammen klart bättre kablar. Men vilka då?? Jag provar direkt alla som INTE är dyrare men som ÄR bättre om någon sänder dom hit.. Detsamma gäller ÄVE¤N dyrare kablar.. Då kan jag råda vänner o läsare om dyrare kablar som är bättre.. Men vilka ska detta bli då? INgen har sänt mig dyliga. Endast wolfgang har visat mod att ge en bunt kablar till oss för fritt testande..

Här är vi inte heller överrens. Jag hävdar med bestämdhet att en strömsladd från SR är lika bra som den allra dyraste du kan uppbringa. Samt lika bra som den för 28:- från Kjell&Co.

Vill du hävda skillnad så led det gärna i bevis. Eller låt bli, för all del.

quote:

Jag är övertygad om att jag skulle kunna få ur massor med godis ur fadel art. SÅ mycket vet jag redan.... Men har tyvärr INTE kunnat testa HUR mycket dom kan ge under långtest....för snabbtesta ger nada enligt mig... tar tid att få ur allt ur alla kablar...

En "smärre" prisskillnad finns ju också... Men den är att skita i...

Visst. Du (och andra) får gärna lägga pengar på vad ni vill. Vad ni däremot inte får göra för mig är uttrycka era åsikter som vore de oomtvistliga sanningar utan att jag säger emot.

"It is good to have an open mind, but not so open as to let ones brain fall out..."

Ha det gott.
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2005/07/30 :  11:05:41  Show Profile Send vincent a Private Message  Reply
Att det är skillnad på strömkabel och strömkabel det VET jag. Det har Mayro bevisat för mig på plats och jag var helt nykter.
Men att en strömkabel för 3000kr skulle vara bättre än en för 28kr är jag inte övertygad om, bara att den låter annorlunda. En del kanske tycker det blir bättre en del tycker det tvärtom.
Det hela handlar nog inte om bättre eller sämre, bara annorlunda och det tycker jag är mest rellevant. Sen att 3000kr för en strömkabel är rent löjligt kan jag hålla med om, men för dom som gillar den skillnaden den gör gent imot den för 28kr så kanske dom tycker det är värt det???
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/30 :  11:05:56  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
quote:

Jag hör vad du säger, men eftersom du inte kan (eller möjligen inte vill) leda detta i bevis så är dina påståenden totalt utan relevans för mig. Förstår du? Ingenting mot dig personligen här -- jag säger inte ens att dina påståenden nödvändigtvis är fel, jag säger bara att eftersom inga bevis föreligger så är det bästa jag anser man kan göra att helt bortse ifrån dem.

Ok. Jag vet inte, men jag får intrycket av att du inte testar särkillt mycket kablar? Hur som hellst, om vi kikar i de tidigare inläggen så pratas det lite om hur kablage fungerar i olika system. Det är rätt olika hur man upplever sånt. Tror ingen påstår att det är lag på hur vi upplever byten av kablage.
quote:
Visst. Du (och andra) får gärna lägga pengar på vad ni vill. Vad ni däremot inte får göra för mig är uttrycka era åsikter som vore de oomtvistliga sanningar utan att jag säger emot.

Om vi skall ha en kabel-polis i varje kabeltråd, så kommer det snabbt bli rätt tråkigt för oss kabelentusiaster. Vi klarade oss i någon månad nu sen senaste anti-kabel-skallgången. Det var rätt skönt.

Den där "total-förnekelse" jargongen "såvida ingen skriver om universums lagar, som jag läst i en bok, på min näsa" -grejen, är rätt jobbig. Det finns ju så mycket som kan påverka ljud i alla lägen.

M
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/07/30 :  11:08:17  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Art tillhör de som vill se vetenskaplig belägg för att en kabel låter bättre än annan. Så därmed finns det inte mer att tillägga och Art kommer vara lycklig med vad som helst.
Vi andra som anser musik inte är vetenskap utan känsla och upplevelse fortsätter att kominera det vi gillar. Så det vore synd att dryfta mer på denna punkten, det skulle som vanligt spåra ut och förstöra en seriös tråd.
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2005/07/30 :  11:13:45  Show Profile Send vincent a Private Message  Reply
KABEL-POLIS
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/07/30 :  13:12:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kom igen nu för f-n !

Om det är en massa OT i tråden bryr jag mig inte så mycket om. Men jag bad om 1 enkel lite sak.

quote:
Gör inte det här till en typisk kabeltråd om huruvida det verkligen gör skillnad etc etc för då låses tråden o det vill jag helst inte

Så håll det inom ramarna nu grabbar. Vill ni ha en diskution om kablar o dess inverkan så får ni starta en egen tråd för nått sånt vill jag Inte ha här.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  13:21:13  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

hualigen vad hemskt detta blev...

Detta bevisar ÄNNU mer mitt beslut att slå i backen var befogat....

Min vän Johan B: Stoppa INTE tråden är du snäll. För att låta argumenten samlas på EN tråd gör att andra kan få stanna oförstörda...

För att gå ifrån att debatera hur man kan göra mer ingående labbande med kablar mellan kabeltroende till att omvända typ ART är ett enormt steg... Så snälla JOhan. Låt ART tömma argumenten här en gång för alla så har vi alla hört o läst HANS åsikter o tro.. Sedan behöver man ju inte repetera på nästa tråd heller...

phykologi på hög hifinivå här...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/07/30 :  13:30:36  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nja......

Du ber ju ganska snällt , bara det inte ballar ur så

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/07/30 :  13:41:04  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Mayros livsfilosofi:

"Ge mig din kabel så ska jag säga vem du är!"

; )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/30 :  13:44:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
TACK...

Jo ART... ÄR ditt intresse att skapa dig kunskaper om kablar vetenskapligt eller att lära dig hur man KAN använda kablarna såsom ljudförbättrare? Detta är en fråga som är lite avgörande faktiskt...

För vad jag eller andra än skulle skriva så står du LÅNGT ifrån redan i din start i tråden...

Samt som i alla fall JAG ser det inte direkt "nyfiken vilja" att DELTA. Snarare endast igen för tiotusende gången tala om för oss som gillar att trixa med kablar vi har fel...

Så ART. Vilken "agenda" har du av dom möjliga.. Detta kan du kort besvara så kanske vi till o med slipper en inledande rätt trist debatt. VI VET NÄMLIGEN REDAN VI HAR FEL.. Detta har "teknikisar" talat om redan sååå många ggr så du är endast den tiotusenförsta om ens det räcker..

Så med detta såsom utgångsläga vill jag gärna veta. Och varför JAG frågar är eftersom JAG vart quotad rätt maffigt....

"Like that" Faktiskt... Bevisarju orden sitter i alla fall. Bättre en kass reaktion än en utebliven dylig.. Och nu deltar du ju i att ytterligare ge oss kabelfreak tillfälle att få ut mera läsande. som gör flera skeptiker provar o upptäcker vi hade rätt.. Kablar fungerar....

EDIT
rättat

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/30 14:18:50
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000