HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 Nu är det dax för Besök i INOLAND.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/20 :  21:49:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jaha..
Nu är besöket nära i STHLM. Och jag har talat med Johan Lindros flera ggr nu under tiden sedan detta kommit på tal. En mycket trevlig kille med stora kunskaper. Samt erfarenheter.. Det roligaste är sista samtalet där det mer o mer visar sig vi kanske har väldigt like ljudideal... Fast Johan har nog betydande mer drag i sina grejor än underteknad...Så vi kommer nog spendera en hel del tid tillsammans denna helg.

Idag har en osalig huvudvärk lagt sig över mitt huvud. Så då Johan idag ringde svarade vår stora dotter.. Och Johan lämnade medelandet att vi på söndag Kl 15,00 är inbjudna till besök hos IÖ och hos honom avlyssna INO högtalare...

Så TVÅ ino system samt besök hos grundaren o ägaren av INO högtalare kommer ske denna helg...

Så helgen kommer bestå av lyssning av två system Ino produkter samt tillhörande info om LTS samt Iö´åsikter o mål osv.. En del kabeltestande står på tapeten också..

Så nu så äntligen har resan bokats in. Och även glädjande nog fick vi inbjudan av Iö till besök. Vilket var jätteskoj efter alla trista tjafs som förevarit tidigare...

Så nu grabbar ska Mayro snart "pigga upp" eran trådsida snart med berömm o ovationer......

Så får väl dra igång tråden här såsom INFÖR mötet med INO högtalare o LTS principer...

Ska bli superskoj detta... Ärligt så är detta nog en rysare till hifihelg som kommer med början på fredag med bilresan uppöver mot Huvudstadens gator o torg...Lördag startar allt med Krell Audio artistry Betooven.. rowland.. forsell. Samt lite kabeltrixande intweekande. Ev även nån ny CD som ska utprovas. Vi får se...

Sedan besöka "Muse". Infinity. Muse försteg.90 watts rörmonoblock samt moddad denver dvd o kablar av signal cables sortiment...dag ej bokad. "muse" väntar barn när som helst.. Hmm ja hans fru menas då...

Söndag besöka Iö kl 15.......

O måndag eller tisdag besöka Johan Lindroos med lite kabeltestande i hans megastora INO nad system....

Så hifiresa är INGEN underdrift denna gång kan man säga va

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/07/20 21:50:41

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2005/07/20 :  22:03:07  Show Profile Send Patrik a Private Message  Reply
He he... låter som en fullmatad långhelg!

Glöm inte kameran!

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/20 :  22:29:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Kameran skall med... Men den är rent dålig. Så får ta med min riktiga kamera som tar vanliga bilder också. Och framkall me cd rom för bilderna o sen lägga in...

Så lite bilder skall nog bli också...

Men lägger dom senare som en bildtråd ute på almänna forumet...

Som vi gör i euLJUED.. där lägger vi ut alla bildtrådarna också

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2005/07/20 :  23:35:43  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Då får vi hoppas att Johans bassvaga granne inte är hemma, vilket han tyvärr var när jag besökte Johan häromveckan.

Vh

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/20 :  23:44:21  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Jag får väl botanisera i garaget o metaga ett st hörselskydd som används i garaget vid slipande osv.... Och lite silvertejp för dämpande av "rörelsefriheten" så hörselskydden sitter bestämmt på plats...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/07/21 :  00:38:48  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Det här ser vi fram emot verkligen mayro

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/07/21 :  10:03:01  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Skall sprutmåla några dörrar idag - men jag tvekar, nu när jag vet att mayro skall till dom "sälla" jaktmarkerna!
Hela jag darrar redan. Känner vibbarna och sprutan kanske kommer att måla på ett sätt jag inte gillar?
Mayro - detta blir årets grej!
Tag med din/dina plattor och gör en djupdykning!

Bilder önskas.

Draken
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2005/07/21 :  11:48:19  Show Profile Send Patrik a Private Message  Reply
Mayro, ta på dig din väst och knacka på hos Johans granne och fråga om det går bra om ni spelar lite musik en stund. Då vågar han kanske inte säga nej...

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/21 :  13:23:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

ska yxan med också tro

Vad skoj denna lilla träff följs med så mångas ögon...

Tro mig grabbar. Detta har jag sett fram emot. INTE för att såga saker o ting. Utan för att SJÄLV höra vad som gör att SÅÅÅ många har samma åsikter i stort sätt..

ren uteslutningsmetod säger att det MÅSTE finnas kanonvärden för att fånga så mångas gillande.. Det gör man inte enbart med att skriva saker är bra...

Och en sak som faktiskt MEST är för mig intresant är att man UPPNÅR resultaten med BILLIG elektronik också...

Ni som sett Denver framarch inser ju jag själv för inte länge sedan genomgick en "nyfödelse" då denna knepiga Denver började spela ut min egen cd kombo för 25000 kr.med digitalkablar för dyra pengar osv....... Man säljer ju INTE bort väl ansedda saker som micromega dac o driverk för en 995 Kr denver ska ta dess plats UTAN vånda o födslovärkar kan jag lova......

Sedan har denna billiga DVD gått från klarhet till klarhet.

Lite åt samma håll här fast med HÖGISAR... relativt sett billig elektronik får MÅNGA MÅNGA att byta spår......

Gissa om nyfikenheten då blir stor då man nyss själv genomgått en mindre. Men ändock svår omställning i sin syn på hifi....

Så ska nu man hitta ÄNNU mer knepigheter att behöva ta in och omvandla saker o ting....

Ja herregud va skoj OM så sker... INGEN ska tro jag skulle "kämpa" emot. FÖR.. KAN man för BILLIGARE kr o ören få samma eller MER så tvekar inte jag en enda sekund att tala om det. Inte heller att byta spår....

Och kommer man snuddande NÄRA så är enbart detta faktum en ren skola för ens kunskapsbank...

Så nu ska vi blåsa lite liv o rörelse i inosidan här grabbar... Det kommer bli kanonkul att för en gång skull få äran att också TILLFÖRA saker och inte bara fråga samt undra. ELLER tvivla o bråka....

Jag tackar också för era hejjarop som redan inkommit till tråden här inför träffarna... Och tycker det är fantastiskt roligt att som jag skrev få TILLFÖRA saker nu här framövar...

I morgon vid tvåtiden åker dessa på. Chryslern eller mazdan slås igång o resan startar... Vädret bestämmer snart vilken bil som blir färdmedlet... inom timmar här avgörs valet...

Det blir den första spännande saken vi gör här..... Håller tummarna för lite lite bättre väder.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2005/07/21 :  17:26:34  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
En föredömlig attityd befriad från föutfattade meningar! Weespect .

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/07/21 :  18:00:53  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
ska bli intressant att höra vad du tycker jag vet vad jag tycker iaf (hos iö dvs)

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/21 :  19:10:27  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


jäkla väder o pendla fram o tillbaks..... Hmm men TROR vi tar chryslern i vilket fall som helst.. Man får väl le o njuta mellan skurarna då....

Men trist är det...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/21 :  19:56:24  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
tro det eller ej. ICA maxiresan blev en superresa.. Jag fann nytt torkarblad till 1957 chrysler... Haleluja vad lantliga butiker är kanon .....

storstäder släng er i väggen... Bildelar i ica butiken hade blad..

Jag kan fasiken inte fatta detta. Jag talar om blad till mina ORGINAL torkare i crome o blänl.. Inte nå jäkla bosch eller nåt.....

JIPPI:: börjar bra inför regnresan detta...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/22 :  14:05:21  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
SKITVÄDER

Det blir Mazdan som tar resan med oss... Så nu åker vi. Och hörs sen på onsdag då vi kommer hem igen. Men då via en tråd som kommer heta nåt med
"efter besök i inoland" eller nåt...

Ha en trevlig helg nu i skräpvädret allihopa, så höres vi...

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/07/22 :  14:28:23  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Inte bara höres ,vi syns

Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/07/22 :  14:49:21  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Ska bli trevligt att träffa dig igen din gamla raggare!
Jag har laddat med musik och rören glöder..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/07/22 :  14:55:35  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Muse: även fast jag kommer ifrån en liten raggarhåla så antar jag att du menar mayro
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/07/26 :  01:15:44  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Nyfikna pojkar o flickor....

Resan hemöver blir i morgon... Bildtrådar börjar med raport i tur o ordning med start av system 1 som blev ULF`S grejor med krell osv...

Besöket hos IÖ kommer sedan.. Johan kommer sist.. MEN kablarna fick ligga tyvärr... Tiden räckte helt enkelt inte. Och ärligt så kan jag inte ens kabla ett system som Johans utan att rejält plocka ner allt o flytta.. Och denna tid hade inte gått att uppbringa...

Men NU har man hört PIPar o inosar rejält...

Så som en lite teaser så hejar man väl till här o berättar att vi haft rasande roligt.. Och ALLA har överlevt....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/26 :  03:36:41  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Ser fram emot din rapport, mayro!!

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/26 :  08:25:37  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Nu är det väll ändå dags va

Ge oss en jädrans massa trådar med god hifi anda....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/07/26 :  08:35:23  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
Lugn,han måste ju hinna fylla i medlemsblanketterna till LTS först
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/07/26 :  08:45:12  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Åh Nej gudars skymning är han omvänd

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/07/26 :  09:58:55  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Nåååå!
Klockan är ju redan 0952?

Draken
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2005/07/26 :  17:42:02  Show Profile Send olof a Private Message  Reply
Ber en stilla bön att det sker i räsertempo, detta ska bli spännande!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/07/26 :  18:38:50  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
sjukligt kul detta är ju vad vi alla väntat på när det "bråkats" fram och tillbaxs i hifi trådarna...

mayro vart är mitt kvällsnöje?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/07/26 :  18:46:47  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Han kanske väntar till's i morrn (reser hem då - tror jag)?

LADDAR!

Draken
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000