HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Flera hästkrafter till anläggningen!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/06/14 :  21:44:55  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Sedan några veckor tillbaka är jag stolt ägare till ett muskelslutsteg...




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/14 :  21:48:18  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


jag tror jag vet......

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/06/14 :  21:52:53  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Du vet inte exakt Mayro...men en del har nog slunkit via nått PM till dig!


All hjälp när man öppnar paket är välkommen...


I manualen (på engelska) står det att man skall överväga vara två personer när man hanterar produkter...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/06/14 :  21:55:51  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
mera bilder

nyfiken arcam

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/14 :  21:57:01  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


min mun är tyst Ea.... Jag har "glömt" det pm du talar om....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/14 :  22:06:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Skaffa en person till då, och lyft ur innehållet...
(Vet inte vissa redan om innehållet???)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/06/14 :  22:15:45  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Så kom o dra igång nu för bövlen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/06/14 :  22:17:19  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Om man skall klara av 1000 watt vid 8 ohm behövs rejäla kablar som klarar 16Amp...

I bakgrunden synns även remote-trigger, dvs ON/OFF via 12 volts styrkabel.


To be continued...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/06/14 :  22:39:56  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
jaså du...nu får du allt visa å sluta dra på det hela

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/06/14 :  23:17:13  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Bilder, bilder, bilder...
Go to Top of Page

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2005/06/15 :  00:04:39  Show Profile Send dajz a Private Message  Reply
Står det krell på kartongen?? Eller är det john-blund som grusat till ögonen på mig?
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/06/15 :  00:25:35  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Kan mycket väl vara en Krell.. Tycker mig känna igen just denna nätkabel

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/06/15 :  02:37:22  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Det står definitivt Krell på kartongen.
Så man kan ju undra vad som skall svetsas nu.
Kan det vara en Beggad fbp300? (omte helt 100 på deras modellbeteckningar)

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/06/15 :  07:52:24  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
Mycket intressant det här Vad väger låddan?
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2005/06/15 :  08:06:00  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
JÖSSES

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2005/06/15 :  08:30:52  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Känner igen den där strömsladden, tror det är en denver DVD-spelare. För visst är det dags för flera kanaler i 2ch-träsket?

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/06/15 :  08:37:02  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/06/15 :  11:08:39  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hej,

Nej gamla grejjer sysslar jag så lite med som möjligt. Dessutom brukar ju nya produkter ärva ner det vesäntligaste...




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/06/15 :  11:19:37  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Krell Showcase tror jag, måste till fler kanaler vid aktiv drift.

/J
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/15 :  11:34:37  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


tänk. Ordet "denver" dyker upp numera överallt. Det blev ett "begrepp" inom hifi....

Men troligen så har dessa denvers en bit kvar tills dom får en nätsladd ens i hälften av denna sladds omfång....

Inte ens nätdelen i en denver laddar så mycket power som denna nätis gör i orginal....och då överdriver jag inte....

vad späänade.. Visa nu mera Ea... Tror jag snart får ta mig en tur till dig o kolla in dina grejor LIVE om det går för sig.....

Varför gå över ån för att se vatten?? Och det är ju vad man gör om man missar ett besök hos dig. Är nyfiken på dina byggen får man säga....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/06/15 :  12:48:29  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Nu vill vi se resten

Krell tror jag är en bra gissning

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/06/15 :  13:07:29  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hej,

Showcase är fel...

Det är ett Krell KAV-2250. Ett Krell-slutsteg som fått ärva FPBc-seriens CAST-teknologi, vilken berör ingångsstegen. 2250 utläses på 2*250 watt vilket alltså lämnas vid 8 ohm. Dubbelt vid 4 ohm. Vid bryggkoppling lämnas 1000 watt vid 8 ohm!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2005/06/15 :  13:12:06  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Låter bra och driver troligen allt. Hade 3-kanalsversionen innan jag uppgraderade till Icepower..
Men, om det var ett fullt balanserat slutsteg du var på jakt efter så undrar jag om du hamnat rätt..?
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/06/15 :  13:21:44  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hej CH - inväntade kommentar från dig!
Det som står om KAV-2250 är att det är ett fullt balanserat slutsteg som dessutom ger 6dB's extra gain vid balanserad signal. CAST-teknologin bygger i sig på balanserad signalhantering.

Det påpekas i manualen som "viktigt vid nivåmatchning", och det kan jag inte annat än att hålla med om.
ICE har jag lyssnat på och menar att KAV2250 spelar bättre, plus att jag har läst att KAV2250 skall ha erhållit nån inofficiell mk II. Vågar inte lova nått...men mitt steg är 2005 vilket jag inte tror ditt var?

Mayro:
quote:
vad späänade.. Visa nu mera Ea... Tror jag snart får ta mig en tur till dig o kolla in dina grejor LIVE om det går för sig.....
Varför gå över ån för att se vatten?? Och det är ju vad man gör om man missar ett besök hos dig. Är nyfiken på dina byggen får man säga....
Du är självklart välkommen, Mayro. Det är alla. Har aldrig portat nån och kommer heller inte göra det!

Men hur är då detta uppkopplat i mitt lyssningsrum?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2005/06/15 :  13:35:36  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Hej CH - inväntade kommentar från dig!
Det som står om KAV-2250 är att det är ett fullt balanserat slutsteg som dessutom ger 6dB's extra gain vid balanserad signal. CAST-teknologin bygger i sig på balanserad signalhantering.

Det påpekas i manualen som "viktigt vid nivåmatchning", och det kan jag inte annat än att hålla med om.
ICE har jag lyssnat på och menar att KAV2250 spelar bättre, plus att jag har läst att KAV2250 skall ha erhållit nån inofficiell mk II. Vågar inte lova nått...men mitt steg är 2005 vilket jag inte tror ditt var?



Det var ju det här med "äkta" balansering som du tog upp i din tråd i HiFi-avdelningen..helt klart handlar det inte om någon simpel "Rotel-lösning" på Krellen, men inte heller separata förstärkarsteg för plus o minus. Men det tror jag inte heller de stora FPB-stegen kan skryta med..möjligen de gamla MDA-monoblocken..?
Nåväl, det spelar mindre roll, det viktiga är att det låter bra, och det vet jag att det gör. misstänker att du använder det till basen och ARC till de övre registren med ett Delo imellan..

Mitt gamla KAV-3250 lät både bättre och sämre än Ice..berodde helt på vilket Ice man jämförde med..StefanB's första bygge spelade klart bättre, medan mina första Embla spelade klart sämre, ja, tills Bernt o Pac fick moddat lite, vill säga..
Sedan spelar ASP1000 på en helt annan nivå än andra Ice-varianter.
Men det är ju min åsikt, jag är ju lite Iceskadad numera..
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2005/06/15 :  13:36:03  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Jag tror att du har Quadro med Delo, och att Krell går till basen och ARC VT100 till resten.

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000