HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Consonance Droplet 5.0 nu utlagd s.2 + mera bilder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 12

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2006/10/22 :  20:41:30  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Dropleten är välkommen till mig också och gå en match mot Thetan

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/10/22 :  22:04:33  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

FBK är väl Karlstad? Jäkla bra lag måste jag säga, kul att titta på. Eller de var det tidigare åtminstone. Har inte hängt med sista året.

Droplet är ju inte handbagage precis.
Men uppstår en möjlighet så...

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2006/10/22 :  23:06:25  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag bor i Stockholm

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/10/25 :  21:26:15  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Jag skickade frågan på nytt häromdan och fick nu svar från Hifi & Musik:

"Jag vet inte vilka spelare ****** menar rent specifikt, det är ju delvis hans egen åsikt också, och jag tror att det mer är menat som en antydan om att det troligen finns väl så bra eller till och med bättre spelare på marknaden, bland dessa säkerligen någon eller några som topptestats i Hifi & Musik."

Allt frid och fröjd alltså; recensenten har troligtvis menat att det kan finnas bättre spelare på marknaden

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/10/26 :  08:21:23  Show Profile Send Musse80 a Private Message  Reply
Det svaret gav ju inte alltför mycket

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2006/11/22 :  12:12:37  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Att byta nätbrunnen till en utan nätfilter har sina sidor, jag har störningar i radiodelen efter operationen
Inte för att man lyssnar samtidigt men man kan ge en tanke till Tage Danielsson, "säll är den som har som rättesnöre att tänka efter före"

Den skickar alltså ut nätstoj och detta behöver tas om hand.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2006/11/22 :  12:13:52  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Eller : "Vad skulle jag på kniven att göra, sa Van Gogh när han stod med sitt öra "

Lämnat forumet
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/11/22 :  13:17:20  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
quote:
Att byta nätbrunnen till en utan nätfilter har sina sidor, jag har störningar i radiodelen efter operationen
Intressant! Jag bytte bara rör och inte nätbrunnen på min Droplet vid samma tillfälle som Calle_jr bytte både rör och nätbrunn.

Jag har en radiodel i min anläggning och märker (naturligtvis) inga störningar. Calle_jr har ingen radiodel (så han märker heller inga störningar )....
/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2006/11/22 :  13:43:01  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Det kan förståss vara min tuner som är kinkig men det kommer ett susande ljud i tunern när jag slår på cd:n

Lämnat forumet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/22 :  13:50:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Har du provat att ta strömen så långt långt ifrån varandra det går?? Många har sakerna kopplade nära nära varann.Ofta i samma list osv.. Kanske har du det så?

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2006/11/22 :  14:21:09  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Ja, de sitter i samma list men alltihop går genom en 6kVA trafo så jag kommer inte iväg så långt...
Ville bara påpeka att det hände, ingen stor grej men i vissa fall kanske det kan bli illa om man har känskigt försteg eller så..

Lämnat forumet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/22 :  15:47:14  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Prova att köra cd spelaren utan denna sammankoppling...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/11/22 :  19:54:23  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Det där digitalt klingande spinnljudet som hörs i högtalarna när man lägger en cd i Droplet finns även i min som sagt tidigare.

Det gjorde det även innan jag bytte nätbrunn.

Är det det du menar time?

edit: förtydligande - Det ljudet kommer alltså oavsett vilken källa försteget är inställt på.

Edited by - calle_jr on 2006/11/22 19:56:34
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/22 :  21:52:24  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Nu blir jag avis här. Ni måste ha mycket bättre ljud än jag har ju. Sådant hör jag inget av alls..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/11/22 :  22:51:34  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
quote:
Sådant hör jag inget av alls.
Inte jag heller - kanske dålig hörsel....

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2006/11/22 :  23:50:23  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Ni får väl byta upp er till lite manliga högtalare...
Jo,jag hör också ett lågfrekvent muller när den söker skivan, väldigt lågt men ändå oberoende av vald källa så det kommer också från nätet.
Mitt sus låter som man inte ställt in radion ordentligt, ett svagt fräsande ljud, vet inte om det var där innan nätbrunnsbytet men det kommer i alla fall via nätet. Har provat koppla bort signalkablarna med...
Inget bekymmer med detta utan bara en reflektion, den låter fortfarande som en dröm !

Lämnat forumet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/23 :  14:25:27  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

quote:
Ni får väl byta upp er till lite manliga högtalare...

Vi kan talas vid om detta med "manliga högtalare" framöver Time...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2006/11/23 :  18:20:27  Show Profile Send time a Private Message  Reply

Lämnat forumet
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/09/20 :  19:38:32  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Har ni sett att Operas Mini Droplet nu har kommit?

Den betydligt mindre CDP3.1

En matchande vinylspelare, LP3.1

Multi-pivottonarm ST100 med armrör i kolfiber:

Opera ligger inte på latsidan precis. Det var inte länge sedan de högintressanta hornhögtalarna kom.

www.opera-consonance.com/

Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/09/20 :  22:19:47  Show Profile Send kris69 a Private Message  Reply
Den ser fin ut. Fick för mig att babydroppen skulle levereras med separat strömförsörjning men det kanske inte blev så.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/09/21 :  08:24:52  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply

Verkar som att kineserna har god musiksmak. För ni har väl sett vilken skiva som ligger bredvid spelaren?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/09/23 :  09:09:29  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Den översta är Jazz på stampen. Den understa kan jag inte se, men det finns säkert nå'n här som kan det.

quote:
Fick för mig att babydroppen skulle levereras med separat strömförsörjning
Då hade den kanske blivit ännu mindre

Go to Top of Page
Page: of 12 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000