HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Snoops hemmabio med fokus på lilla Alva
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 36

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/15 :  12:01:12  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Njaa. DU får inte stötar.. DU ger stötar...

statisk elektrisitet är otrevligt som sjutton... Jag har en träningsoverall som jag inte kan ha knappt i stereorummet utan att man avger "laddningar"....

Jag får alltid med denna på mig "avladda" på nåt innan jag tar i stereon...

och vid sträng kyla så blir det värre då luften torkar ur då...

Mins i lulea då vi hade showdär... Blixtarna slog 15 cm mellan sakerna och slog ut försteget hela tiden...

Det var el det...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/17 :  18:48:31  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply

har testat att möblerat om lite med väldigt negativa resultat...

men jag ska låta de stå kvar ett tag och låta dem spela in sig så här....

blir mindre störande för grannen, men de blev skrikigare ljud på detta hållet........

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2006/01/04 12:42:52
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/17 :  22:31:08  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Har nu suttit i ett samtal med en kille här på forumet som gett mig lite tips och vips så blev ljudet genast mer min smak. Mer värme kom och ja kanske blir man nöjd snart

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/12/21 16:45:40
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/06/17 :  22:42:48  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Låter ju bra. Får man fråga vilka tips han gav då?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/17 :  22:48:06  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

det var förstareflexerna samt dämpa bort lite soffor i skinn osv... Så inget knepigt direkt...
hörde i telefonen fel i rummsaccustiken..

Man har ju "teliasuper" 20-250000hz abbonemang ju...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/06/17 22:49:07
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2005/06/17 :  22:51:43  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Haha. Får bjuda ner dig hit efter vi hälsat på hos dig.

Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/17 :  22:56:47  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

jadu.. Jag har en "bunt stereobyggen" hos olika o jobbar med jämt. Några börjar nog komma fram till "målet".

Så telia fick montera in "teliahighend" med 300 minuters fri rådgivning. sedan börjar det ticka 29,95 i minuten...

Ska ju bli rik ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/17 :  22:58:11  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jag visste redan innan samtalet med tobbe att det skulle resultera i total sågning

Men tids nog blir det bra..

Du är så jävla skön tobbe....

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/17 22:59:50
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/17 :  23:12:57  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Japp. Vi i euljuedstugan "sågar" allt direkt... Men du klarade dig ju bra snoop. Tänk på per g Jeppson som byggt ett system som kostar sjortan i kr och svett. Tio sek höll det så var det Sågat........

Johan B fick sälja ALLT o köpa sig en A50 Accuphase slutsteg efter vår träff hos honom...

Så går det till här nere.. Bara en notis. Johan B talon kostar väl en sådär 35000 dollar...Dom och Accuphase försteget är kvar...

Så "såga" kändes HÄRLIGT

Men ärligt så är det nu snart färdigsågat på båda dom ställena

för grabbarna lessnade på oss som sagt och gjorde nåt åt det direkt. Så nu snart är det vi som får vårt sågat...Av leende tidigare "utsågade" pojkar med OÖDMJUKA glansiga SÅGARÖGON i snea leenden av njutning...

Med dräglande skåneleenden o vilda ögon... Hifilivet är ingen stilsam samvaro alltid

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/17 :  23:23:45  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply

Känns skönt att inte bli sågad vid fotknölarna

Jag lovar att tils slut så kanske jag krossar system värda mångra kronor mer... jag har som sagt lyssnat på ett system som kostar ca 200k och det börjar närma sig me storm steg kan jag säga....

sä är mit leende

När tobbe är klar med mina tweak kommer det att bli så jävla mycket bättre........
I lovve it

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/12/21 16:46:16
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/17 :  23:31:12  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Nu får vi nog sluta grogga där uppe i norr... Invändiga "tweekandet" har tagit sig tydligen...

förflyttat ifrån "basfattigt lite skränit" till snudda vid 200k

Det måste vara "dunktweeken" som gett resultat nu....

såg på träffen sist här nere vilken possetiv inverkan sådant har..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/18 :  00:04:43  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
OKEJ!!!

Ljudet har förbättrats avsevärt hoppas tobbe förstår att jag skämtade, sen har även groggarna tagit sitt.. men fasen va de låter skönt nu...återkomer imorgon då ja kommer såga systemet totalt

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/18 :  00:08:34  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
OCH ändå har du inte fått dina nya kablar ännu ......
Vänta du

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/18 :  00:11:44  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Detta system kommer aldrig att få nog

jag är oerhöt nöjd....

de släpper mer och mer..

Men än så länge ingen rc-l dödare...

har nu masserat högtalarna lite till och även fast basen inte har tagit säg än så är jag otroligt nöjd, ingen tendens att bli jobbigt än så länge.....

Varmt och gosigt ljud.......

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/20 16:49:13
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/22 :  17:13:04  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
kablarna har kommit

men spadarna är för små så så ja får sticka ett ben genom hålet och försöka få den att sitta men det är svårt för de sitter verkligen inte bra....

Är det något man kan fila upp eller ?

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/27 11:45:59
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/27 :  12:43:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Är dom för små på högtalarsidan???

Är det inte bara att "pressa" lite hårdare så åker dom in? Dom SKA vara tighta... Och "kännas" som dom kärvar lite...

Men annars är det bara att fila upp lite. Men tror om det är samma anslutningar som dom som var här det är bara att pressa dit lite hårdare så glider dom på ...

Annars filen som sagt... Men verkar konstigt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/27 :  14:31:29  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
ja pressar och pressar men de går inte på helt men det funkar.. men de e faan värdelöst, på mina förra spadar gick de på hur lätt som hellst......

har filat på en och de blev lite bättre men de e svårt att få filningen bra...

aja de funkar iaf....

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2005/06/27 :  15:13:59  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
konstigt. borde ju vara samma spadar som på den kabeln jag lånade av mayro. och dom passar finfint

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/27 :  15:35:51  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Som vanligt när man får paket från Per så är de fint inslagna

Här kommer en bild på kablarna då de är på plats...

Sen slutligen en bild på spadarna som inte passar som de ska....

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2006/01/04 12:45:04
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/27 :  15:45:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
om du tittar så är det två "etapper" på spadarna.. Dom skall gå in tight i två modeller... Så dom är korekta.....

Dom skall passa tight på den tjockare typen som du har där. Men även på smalare terminaler såsom mina gamla cardas har på Yhamahasteget....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/27 :  15:49:25  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
man vill ju att spaden ska kunna gå ändå in, annars tycker jag inte att de sitter tillräckligt.....

När jag hade Xindak FS1 så funkade det bra för då behövde man inte ta i för kung och fosterland för att få på spadarna...

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/27 :  16:12:49  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Ta det kallt Snoop. Ingen panik. Anledningen till de två etapperna är just för att de skall vara kompatibla med olika terminaler. OM de går hela vägen in eller ej har ingen större betydelse för ljudet. De har ju fin kontakt ändå.

Och om du känner dig ledsen och vill ha dem hela vägen in, så var saklig och köp en fin, konvex metall-fil och fila upp dem. Rita med penna så det blir lika på båda insidor gaffeln och fila ned. Snygga till med finfint papper/smärjelduk. Tvätta med elektroniktvätt el. dyl. och kör!

Stressa inte bort/sönder grejorna nu. Lugn o fin, så grejar det sig.

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/27 :  16:13:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
jo men det beror på att dom hade den "stora" öppningen och skulle rent glappa som fasiken på en smal anslutning som typ cardas äldre osv......

Så det ÄR inget konstigt alls detta... Och drar du åt så sitter dom lika bra som innerst...

Och tight ska det vara så kontaktytan är åt så många håll som möjligt...

Sedan är problemet ofta med stora spadarna att dom LÄTT då det är nära mellan anslutningarna kan kortslutas vid ovarsamhet...
Så detta är enligt mitt förmenande klart bättre.... Samt "rätt" också.. I alla fall då man inte behöver stora spadarna så klart...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/27 :  17:18:01  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Okej då Jag tar det lungt..

nu sitter dem där iaf bara en som har fått en liten fil modifikation annars fick ja den inte att sitta bra..........

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/27 17:46:35
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2005/06/27 :  19:08:43  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Sätt nu dit en skruvdragare ovanpå accuphase'n och ett gummiband runt volymkontrollen så du kan sitta i soffan och kontrollera...

Min medlemstråd
Go to Top of Page
Page: of 36 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000