HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Snoops hemmabio med fokus på lilla Alva
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 36

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/12 :  15:07:33  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jepp det är klart jag kan göra....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/12 :  15:34:54  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Snoop, be henne vara snäll och dunka i takt med basen nästa gång

> Hmmmm....Skicka Mayro i morgonrock de borde få slut på gnället... < En absolut 5:poängare, har själv sett detta

Annars är ju detta;
> OM du skall smälla på 24/7 kan du ju alltid köra gamla hederliga tricket "en ur fas, en i fas, baffel mot baffel och täck med filtar/täcken" på natten - Så kan du skramla med dem ganska högt även nattetid, och därmed få dem snabbare inspelade. Vore ett alternativ. Och ställt mot att få grannarna ur "fas", så är det ett BRA alternativ... < En absolut höjdare !!

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/12 :  15:37:58  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
jag varvar 2 burning in skivor just nu, både spår 31 på wolfgangs cd och sen calibrator skivan och dess inbrännings spår...

det är inte lika störande....

Antingen är det inbillning eller så börjar basarna gå lite djupare nu

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/12 15:43:47
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/12 :  15:56:39  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
MAassera basen 2 timmar med 25:an (spår) en gång om dagen !!

++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/12 :  15:59:15  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
jo jag gör det men det är svårt att veta hur mycket man får dra på för mellan reggen rör sig friskt men basen rör sig inte så mycket....

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/06/13 :  14:08:38  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Hur går det nu då, Snoop? Jag har inte haft möjlighet att åka upp till JD o lyssna mer ännu samt så kanske burkarna behöver lite tid på sig,,, inspelningsmässigt asså...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/13 :  14:14:04  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
det är väll ca 200 timmar kvar skulle jag tro....

JDs burkar är snart inspealde och ska enligt honom själv vara riktigt bra.....

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/13 14:14:32
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/06/13 :  14:49:16  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Hmm... Jag får la ta mig en sväng till honom då...

- Oscar Wilde -

- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/13 :  20:23:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
sänd hit högtalarna så ska dom bli inspelade efter konstens ALLA regler.. DVS JÄRNET!!!!!!

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/06/13 :  20:58:59  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Mayro -> Ha ha ha, störtskön kommentar!!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/13 :  21:10:36  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Men Tobbe då !! Det går inte att spela in högisar med Yxor o morgonrock !! (Bara Rock)!!
W

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/13 :  21:21:57  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
tackar....

Järnet ger välbefinnande... Samt är det tung "guitar ala Stevie ray V" så är det ännu bättre.....då får sig besvärliga diskanter mellan o bas en rejäl omgång stryk så dom sedan VET sin plats...

Och sen sköter dom sig på allt efteråt.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/06/13 :  22:06:14  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Jo...hur är det nu man säger...det som inte dödar...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/13 :  22:33:45  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
inspelningen tar sig, det blir bättre för var dag. Kollade förresten på film idag och det blev en känsla likt surround. Kan tänka mig hur bra de blir när nya kablarna anländer....

Sen ska jag testa att möblera om och sätta dämp tavlorna på andra ställen....

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/13 :  22:59:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

börjar det kännas bra då? menar att dom är känns bättre än det gamla du hade?

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/06/13 :  23:52:03  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Jag hälsade på Herr Phonar P40 hemma hos JD en liten stund nu på kvällen...

Snoop, gillar du rock´n roll? Gillar du "stage"känslan? Gillar du känna trumskinnet i bröstet? Vill du slippa få tinnitus från någon sunkig PA-rigg med en full teknikers händer på rattarna? Utan i stället få en helt obesvärad återgivning från topp till botten på en ljudnivå som matchar en konsert?

Gillar du en att ha en sanslöst detaljerad återgivning som samtidigt är mycket musikalisk och låter välljudsskivor stå bredvid rockplattor bara för att de är så grymt roliga att lyssna på?
Då HAR du köpt ett par burkar som inte kommer svika dig!!!

ETT STORT GRATTIS!!!

- Oscar Wilde -

- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/14 :  00:40:01  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
De är fortfarande långt i från inspelade men släpper för var dag som går.

Vi får se när de är inspelade om de knäcker mina rc-l.

En sak ja stör mig på lite så här i efterhand är att inte hela högtalaren är i körsbär...

Känns lite tamt faktiskt..

Jag betalade ca 7000kr för rc-l och de var körsbär all the way..

har ett knäppande ljud när ja kör inbrännings skivan, nu bytte jag till en lakrits label men det knäppande ljudet är kvar

kanske är det taskig ström i lägenheten ändå....

Det knäppande ljudet kan liknas med när du sitter vid en brasa och det knäpper till i elden.

jag har även testat att dragit ur antenn kabeln från tvn och väggen , samt dragit ur scarten från både tv och dvd utan lycka...

Även testat med en ren cd spelare.....

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/14 01:58:52
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/06/14 :  07:44:57  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
quote:
har ett knäppande ljud när ja kör inbrännings skivan

Bara när du kör inbränningsskivan? Eh?

Annars... Kolla fasen, testa med annat väggutag alt. dra en förlängningskabel från något (jordat)utag i ett annat rum (bara för test asså!), Ferriter på dina elprylar såsom kylskåp osv... Eh.. Ja vad mer... Kommer jag på nåt mer, så....

Synd att du inte tyckte mixningen mellan det svarta o körsbären var snyggt. Själv tycker jag om designen, kan kanske bero att de flesta lådor är i körsbär nu för tiden? Blir liksom fräckt med något som sticker ut/avviker... Känns med "designat" då

quote:
nu bytte jag till en lakrits label

Bytte från vad? Har du fått tag på andra högtalarkablar? Det där med lakritskablage har jag svårt att tro at det kan fungera på dessa högtalare... De e nog lite för mycket fullblod i dem

- Oscar Wilde -

- Leonardo da Vinci -

Edited by - CC on 2005/06/14 07:45:46
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/14 :  09:29:34  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jag bytte altså till vanlig skit rca kabel ala 5kr för att testa om de var kabeln som var glapp...

Det knäppane ljudet är bara på inbrännings skivan vad jag har hört än så länge....

Fasen är rätt....

Ska testa med en förlängnings sladd också...

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/06/14 :  09:36:24  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Vad är det för inbränningsskiva? Kanske det ska vara så?
Eller e det en misslyckad brännkopia?
Testa skivan på någon annan stereo eller dylikt...

- Oscar Wilde -

- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/14 :  09:42:36  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jag skickade skivan till en kompis och han testade på sin dator och det knäppte inget då....

det är en inbrännings skiva ja fick av wolfgang.....

testar just nu med grenuttag.

Det är skit skumt iaf.. upplevde heller inget när jag använda microstereon i sovrummet...

åter kommer med resultat senare...

det blev inget bättre med grenuttaget....

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/14 09:48:07
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/14 :  09:53:13  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Ska ta och testa skivan hos poalren och även bränna en ny kopia på skivan och se om det löser problemet.....

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/14 :  11:35:42  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Sådant har jag på en DVD här... Detsamma har "nicks" på en samsung dvd spelare... Så ärligt tror jag det är två spelare med oturen att knäppa båda två.... Brukar inte vara ifrån start. Men efter ett tag kommer det....

Kan det stämma in för dig?

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/14 :  12:11:05  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
jag ska ta ner kompisens denon 2200 och kolla om det knäpper då också...

Tobbe: Dina knäppningar när kommer dem och är det samma knäppningar som jag pratar om?

Det låter som att det knäpper i diskanten.

verkar som det bara är på dessa 2 låtar 25 och 31 också.....

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/14 14:09:36
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/14 :  14:44:04  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jag har ju inte just den skivan du har.. Men det börjar knäppa med olika skivor då spelaren blir varm....

Och tyvärr är den en 4500Kronors Denverspelare detta händer på.... Så ingen 995 kr eller 695 kronors...

Utan en rätt fin spelare med riktiga grejor inuti som låter väldigt väldigt bra ifrån start.. Sen kommer knäppandet..

Det första jag hörde var att det lät som elden knastrade ibland. Så det tog en stund INNAN jag fattade det var dvdspelaren... Kakelungnen brann ju. Och den knastrar o knäpper ju lite.....

Men tyvärr så var det spelaren.... Just den 4500 kr denver är med driverk av klass. Och med rejäl strömförsörjning osv.. trist...

Och den har en kanon separation samt djupledsinfo.....

Men den är "död"....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 36 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000