HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Cyber packar upp paket - spontanreportage
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/05/23 :  19:39:54  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Jag brukar vanligtvis inhandla min mjukvara i "bunt" efter ha samlat på mig olika listor med tips (från radiolyssnande, hört hos vänner eller vid HiFi-träffar osv), så här ser det ut när Cyber "tok"handlar mjukvara


Ett litet paket avhämtas från posten






Dax att öppna paketet




Sorterar upp mjukvaran i bunt så man kan stämma av med följesedel.."lite" (ca 35-40 st) CD-skivor och några (ca 10) DVD-filmer blev det i den här beställningen. Alla artiklar kom dock inte med .. utan blev restnoterat och droppar in senare








Så var det dax att lägga upp CD-skivorna för att börja lyssna







Slut med tokigheter för denna gång

/Cyber



Edited by - Cyber on 2005/05/24 04:16:04

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/05/23 :  19:42:00  Show Profile Send Pjotre a Private Message  Reply
Söte Jesus..... Du är ju värre än mig...
Go to Top of Page

Lt Andersson
Member

600 Posts

Posted - 2005/05/23 :  20:07:04  Show Profile Send Lt Andersson a Private Message  Reply
Å titta du har fått din beställning! Skivan med en tjej med gitarren i knät ser ut att vara bra...jag gillar att bedöma musik efter omslag Akustisk gitarr är väl dessutom alltid rätt

Musiclover!

Edited by - Lt Andersson on 2005/05/23 20:07:52
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/23 :  20:26:40  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Jösses, det tar mig minst 2 år att handla så mycket skivor....

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/05/23 :  20:30:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Oj, oj, oj, nu är jag avundsjuk!!!

Vad gott att ha en hel radda med skivor som bara ligger och väntar...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/05/23 :  20:36:54  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Lätt hänt att det blir sådana stora beställningar från Ginza.
Det är alltid lika kul att öppna, barn på julafton månne?

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/05/23 :  20:53:52  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply


Jag ser att det blev en cd med Roxy Music från 70-talet,
länge sedan man hörde den...

Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/05/23 :  20:54:37  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply


Jag ser att det blev en cd med Roxy Music från 70-talet,
länge sedan man hörde den...

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/24 :  00:31:43  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Skivan med en tjej med gitarren i knät ser ut att vara bra...

Jag känner Anna-Lena (Aleena) personligen, det är jättekul att hon lyckats så enormt bra
som låtskrivare. Senast såg jag henne i Köpenhamn där hon rev av ett par låtar.

Fantastiskt kreativ tjej, det bara väller fram låtar om vad hon än ser framför sig. För ett par
år sedan var fem av bidragen i melodifestivalen skrivna av henne, det säger en hel del.

Önskar henne allt gott!



http://www.lionheart-int.com/media/artist.asp?ID=23

http://www.aleena.se


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/05/24 :  01:19:34  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Bor ett uppkast från Ginza. Har handlat där så längen jag minns!? Kör ett "fynd-race" några gånger om året - modell bärkasse. Mycket trevligt.

M
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/24 :  01:22:09  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Bor ett uppkast från Ginza.

Spyavstånd?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/05/24 :  01:22:49  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Aaaa låter som att det är dax för en tur till Cyber för lyssning av lite ny musik

Du får välja ut något bra till vårt hörlurstest..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/05/24 :  01:53:48  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
quote:
Spyavstånd?


Om det vill sig riktigt illa. ( I annat fall lokalt prat för "stenkast". )

M
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/24 :  10:37:58  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Hejhopp. när tusan skall du hinna lyssna på alla?! :)
Jag har några gånger handlat lite grejor på play.com. Fast då får man alla grejorna i vars ett separat paket ;D rätt skoj det med.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/05/24 :  10:40:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det där känns som alla mina köp under ett år...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/05/24 :  13:37:14  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
quote:
Jag känner Anna-Lena (Aleena) personligen, det är jättekul att hon lyckats så enormt bra
som låtskrivare. Senast såg jag henne i Köpenhamn där hon rev av ett par låtar.


Kalaskul



quote:
Lätt hänt att det blir sådana stora beställningar från Ginza.
Det är alltid lika kul att öppna, barn på julafton månne?


Ja, det blir "lilla" julafton varje gång



quote:
Hejhopp. när tusan skall du hinna lyssna på alla?! :)




Några timmars musiklyssnande blir det oftast varje dag ..detta är en viktig delen av vår HiFi-hobby..(att ägna tid åt musiken) ...tycker jag



/Cyber

Edited by - Cyber on 2005/05/24 14:17:39
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/05/24 :  14:10:11  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Det var en rejäl beställning, Cyber.

Med handlar inte detta egentligen om apparater? Musik kommer väl i andra hand...som bäst?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/05/24 :  14:20:30  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Du lyckades komma med inlägget strax innan mitt lilla tillägg
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/05/24 :  14:46:58  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Oj... vilka högar

ja du skojade ju inte iaf när du sa att du beställt en del från ginza

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/05/25 :  18:22:47  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
quote:
ja du skojade ju inte iaf när du sa att du beställt en del från ginza


Lite laster har man ju ...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000