HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Lördagsträff i Trollhättan.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/04/11 :  14:15:32  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Samåkning är perfa då man skall åt samma håll! Du kanske rent utav vågar åka med bak på hojen Pac...

\\K-man
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/04/11 :  17:04:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hoj..!
Jo, det skulle vara riktigt skoj( men var skall jag då ha min kamerautrustning?)

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/04/11 :  18:27:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Efter middagen tog jag mig en lyssning och plåtnings session

Jag har ju inte presenterat Biodelen än...

I taket ovanför lyssningspossitionen sitter det en modest projektor

Projektor modell större...


Och i ett hörn i Stefans verkstad stod det ett par likadana till. "Bra att ha..." var Stefans kommentar när jag frågade varför de stod där.

Centern i systemet har Stefan presenterat tidigare på forumen och det är en hemsnickrad högtalare helt i Carlssons anda.



Så, hur lät det då?
Jo, det funkar fint även för tvåkanal Det är bra tryck i subbarna och integrationen mellan subbar och huvudhögtalarna funkar fint. Systemet har en skön spelglädje som slår igenom och gör det väldigt lättlyssnat och trevligt. Upplösningen är inte kirugisk men det funkar bra ändå. Vi spelade lite infected Mushrooms och det var riktigt roligt! Kort sagt ett spelglatt system med bra drag i. Precis som musik skall vara...

Tyvärr fick jag aldrig uppleva flerkanals lyssning i systemet för klockan blev en del innan vi kom till den avdelningen, men jag hoppas på att få besöka Stefan igen och kanske ta igen det då.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2005/04/11 :  22:56:51  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Den som väntar på något gott....

Sån middag gjorde mig helt plötsligt väldigt hungrig...

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/04/12 :  07:00:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ja, middagen slutade inte vid Tacos & Tortillamiddagen...

Vi skulle ju ha Kaffe också!



Det verkar som om riktig espresso går som en löpeld bland oss HiFi-intresserade...



Denna gången var det Tux som tagit med sin maskin för att vi skulle få välsmakande koppar, och det fick vi med besked!



Det var riktigt gott, tack för den koppen Tux!



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/04/12 :  10:48:43  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Oj! Vad många kaffe-freaks det finns på forumet!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/04/12 :  11:26:58  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Ja, en god kopp java är det bästa som finns!

Mycket Classic Svea till vardags och Lavazza Arabic till helgerna..

En Espresso och Knopfler, sen så är dagen räddad!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/12 :  20:39:46  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Kaffeforum.nu ;)

Pac, gav DIY-Gbg mersmak? :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:23:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jo, visst var det gott kaffe både det zix gjorde på DIY-GBG och det som Tux gjorde i Trollhättan.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2005/04/12 :  22:56:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Efter kaffet blev det lite mer lyssning... så klart!

Vee-eight och tux


Skivor som spelades var bla. Kari Bremnes/Svarta Björn, Infected Mushrooms, Tjajkovskij/1812, ....



Klockan han bli kväll innan jag lämnade Stefans hus och medans jag gick ut genom dörren kopplades fler Carlssonhögtalare in för det skulle bli bio med ett 7.1-system...

Tack för ett jättetrevlig kväll och träff! Nästa gång är det vinylträff hos mig...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

HenrikN
Member

77 Posts

Posted - 2005/04/12 :  23:59:20  Show Profile Send HenrikN a Private Message  Reply
Får passa på att tacka jag med, från både mig och Janne (som inte är medlem). Det var verkligen kul och en sak som jag gärna gör om.

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000