HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 FBK Köpt högtalare ifrån när resan började 1989
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2007/06/14 :  12:40:05  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Morsning ! Noope inge fel sa han jag ringde till ialf..
lite stenålder tyckte jag då ialf .
Ha det

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/06/18 :  01:10:10  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Angående mitt slutstegs letande så har jag nu hitta något som jag antingen ska hämta eller skickas om lite drygt en vecka. Funderar som sagt över om jag vågar anlita bussgods för att transportera 29kg slutsteg, det har ju gått bra förr med andra grejer men jag tvekar ändå lite. Nackdelen att åka och hämta är att det blir lite dyrare även om säljaren sänker priset lite vid avhämtning, då han är mån om att det ska komma fram helt då det är i mycket fint skick.
Hur som helst så blir detta spännande då jag aldrig ägt detta märke tidigare och bara lyssnat på äldre modeller långt tillbaka i tiden dvs mitten på 90-talet, har däremot läst lite om steget och jag tror och hoppas att detta funkar för min del.
Eftersom jag ännu inte har någon kamera så lägger jag upp en vanlig produkt bild när jag har hämtat det, så har ni något att fundera över så längeLedtråd är vikt ca:29kg med embalage och att färgen på det är svart

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2007/06/18 01:12:12
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/06/19 :  17:42:15  Show Profile Send Nykmark a Private Message  Reply
[sarkasm]Tack för ledtrådarna! Det här blir ju hur lätt som helst att gissa vad det är! [/sarkasm]

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

mrk
Member

313 Posts

Posted - 2007/06/19 :  18:01:31  Show Profile Send mrk a Private Message  Reply
Svårare än röda tråden..
Googlade lite..

Kan den heta Theta?
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0103/thetaintrepid.htm

-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/06/19 :  18:40:05  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
[sarkasm]Tack för ledtrådarna! Det här blir ju hur lätt som helst att gissa vad det är! [/sarkasm]

quote:
Svårare än röda tråden..
Googlade lite..

Kan den heta Theta?

Trodde att ni skulle gissa rätt direkt Ville som sagt göra det omöjligt, då blir det ju lite mer kul när det väl avslöjas För övrigt så är Thetan i länken liiite över budget mrk, men läckert steg var det.
Sedan så slapp jag lägga pengar på digitalkamera, flickvännen har vunnit en i något lotteri som hon var med i. Så risken för att riktiga "hemma hos FBK" bilder dyker upp om ca en månad är påtaglig. Sade någon, DET VAR PÅ TIDEN jag vet

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/19 :  19:15:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
En rotel kanske ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/06/19 :  19:23:23  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Rotelfel svar ZalveOkej, ni får en ledtråd. Det är Amerikanskt.

Go to Top of Page

fender
Starting Member

21 Posts

Posted - 2007/06/19 :  19:30:35  Show Profile Send fender a Private Message  Reply
Levinson
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/06/19 :  19:35:14  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja det fanns ju ett Levinson ute på annons för bara "14" som var lockande då det säkerligen skulle ha funkat i mina öron, men över min budget.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/08/14 :  13:05:20  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Lite uppdatering här. Som sagts förut så blev det nytt slutsteg i anlägningen förra månaden. Och även byte av högtalare *igen* då jag råkade ramla över ett par beg, som passade mina behov ännu bättre än Amphion burkarna. Vad det blev för slutsteg och högtalare kommer att avslöjas i kommande bilder som snart är på gång om jag lyckas med den tekniska biten. Jag och digitalkamera + dator = dålig kombi.

Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2007/08/14 :  20:59:08  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Krell model äldre kanske..Högtalare me..uj Gissar påååå ,,,,svårt golvare och vilken prisklass ? Energy kanske .. Svammel..

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/08/14 :  23:06:48  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Varken Krell eller Energy, men Energy Veritas 2.4 hade inte varit fel i framtiden då det är bra burkar. Men det är ett Amerikanskt slutsteg och Tyska högtalare(ej Canton)som kommer på bilderna senare.

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/08/14 :  23:27:35  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Tyskt märke? Hmm kan det vara Phonar?

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2007/08/15 :  10:40:34  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Oki sista försöket pust ;) Elac ooooch Maaac eller få se MArk.L Pust jag ger upp väntar på bilder nu :)

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/08/15 :  10:50:46  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ska försöka mig på att ta bilder i helgen Smackman
Sedan är frågan om jag lyckas med att lägga upp dem på forumet, dator okunnig som man är

Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2007/08/15 :  15:14:21  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Oki , inte helt lätt faktiskt..men det går nog bra ska du se :)

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/09/25 :  00:47:20  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Oki , inte helt lätt faktiskt..men det går nog bra ska du se :)
Bilderna är tagna,men det här med att lägga upp dem på forumet var mycket svårare än vad jag trodde = jag fattar nada. Är totalt idiot på datorer, så jag får lägga upp bilderna senare någon gång när jag får hjälp med detta. Sorry att det nu dröjer ännu längre

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/10/17 :  00:35:59  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hej igen på er!

Äntligen så börjar det röra på sig med de utlovade bilderna på hur det ser ut hemma hos mig sedan jag bytte bostad förra sommaren Men först ett STORT TACK till johan.björklund och Zalve som har skickat olika förklaringar på hur man ska göra detta, och med din förklaring Johan så kunde inte ens jag göra fel som är korkad på datorer
Har tagit en hel del bilder som kommer att komma i nästa vecka då jag behöver gå igenom dem, hinner nog inte innan dess. Ni får ha lite överseende med kvaliten på dem då jag är långt ifrån duktig på detta och digital kameran är nog inte heller så bra..(lättare att skylla på kameran)

Men här kommer ett smakprov och ni ser ju vad det är dvs. 2X250 Amerikanska muskler som jag köpte beg i somras på en Hifi inköps resa i södra delen av Svedala och som funkar klart bra hos mig och som är bland de bästa slutsteg som jag ägt jämte McCormack DNA1 Deluxe och PS Audio HCA-2 som jag också gillade men det är lite mer kinkigt angående rätt matchning i mina öron.

Edited by - FBK on 2007/10/17 01:06:04
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/10/17 :  08:18:48  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Ser fram emot mer bilder!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

mrk
Member

313 Posts

Posted - 2007/10/17 :  08:19:43  Show Profile Send mrk a Private Message  Reply
Äntligen bilder!!

Maffigt slutsteg!!

-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/17 :  09:03:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
nu när du kan, ös på lite

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/10/17 :  10:57:35  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Här kommer ett par till med min Theta Dac,och min förra högtalare i form av Amphion Argon2

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/10/17 :  11:48:25  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Och här kommer en bild på bakre delen av rummet med bakhögtalarna Monitor Audio BRFX (Di & Bipol)som jag nog måste byta ut mot direkt riktade högtalare pga. att efter att soffan nu placerats längre fram så funkar den gamla placeringen mindre bra då de hamnar för långt bakom huvudet(ca:90cm). Vet inte riktigt hur jag ska göra då jag för övrigt är riktigt nöjd med dessa högtalare. Har även funderat på om det skulle funka okej att placera dem på bakväggen istället, någon som kanske har testat det med Di & Bipol högtalare?
Ps. Tjejen på bilden är min flickvän.
Och resten av bilderna kommer som sagt i nästa vecka.

Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2007/10/17 :  20:04:48  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Maffigt Steg !
Hyllorna med glas/porslin sakerna ser ut att ligga i farozonen vid Biomuller :)

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/10/19 :  09:12:20  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Hyllorna med glas/porslin sakerna ser ut att ligga i farozonen vid Biomuller :)
Ingen fara alls, betydligt värre är det med min glasdörr ut mot hallen, den skramlar "mycket lätt"

Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000