HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Signal cable analog two testas.Stäng denna tråd.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/13 :  11:44:48  Show Profile Send mayro a Private Message


Blue..

Var inte orlig du.. Muse är en TUNG hårdrockare med massor av tunga gig bakom sig i parker runt om i landet. Och jag har hört lite liveupptagningar ifrån bandet han lirade med i telefonen. Och jag kan garantera dig att det INTE lirades Annalotta eller fristorp. . Muse samt jag själv lyssnar på alla typer av musik. Det ända som inte jag lirar är den "nya" Spretfingerpoppen" som ofta spelas av svarta gängmedlemmar. Man får inte skriva vad jag kallar den utan att bli rasist tyvärr. Så "spretfingerpop" får bli namnet..

Angående kablarna analog two..

Ja vad säger man om en kabel som kostar som en skräpkabel ifrån xxxx som kan klassa ut betydligt dyrare kablar. Eller säkert kan ingå i en hemmabio av klass utan att råna ägaren men ändå ge highend på fläcken? Vad säger man..?
jo,
Kanonkul!!!

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/04/13 :  15:11:13  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Tack för komplimangen mayro!

Nu har kablarna öppnat sig lite mer än igår, jag bara ler...ler..

Blue: Det var inte meningen att låta sur, sorry.(tidigt på morgonen)

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/13 :  16:30:26  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Det var inte meningen att låta sur, sorry.(tidigt på morgonen)




Jo just det. Det gäller väl för en skiftarbetare som du då.. runt 11 är förmiddan för oss andra...

Blue.

Lite Ot av denna typen som här anser jag enbart trevlig och givande. Vi snurrar ju runt ämnet hela tiden med små "utflyckter till höger o vänster..

Och jag anser alltid dina inlägg som trevliga. Och dom ggr missförstånd uppstått så är du en av dom som direkt styr upp via som här med trevlighet..

Så jag hoppas VERKLIGEN du fortsätter med inlägg. Och att du känner friheten att ävan röra dig med Ot. Ot som är trista är då det blir debatter om IFALL det man försöker få svar på eller undrar om rent förnekas ens finnas. Eller att man börjar diskutera helt andra saker osv..

Men som du gör här är ju högst relevant att fråga. För din fråga är seriöst ställd..

Men missförstådd enbart..

Då man som du försöker finna svar runt hur en person man INTE känner "upplever" saker och så. Är det viktigt att veta så mycket man kan om som här musiksmak osv..

Är man hårdrockare är det ju intresant att veta om som här en kabel enbart är vacker i tonen och no bass at al. Så kör på!!!

I mina trådar är sådant intresant frågeställning!! Och i detta fallet relevant också. Att sedan du alltid varit en trevlig bekantskap även om ibland åsikter går isär ev eller så. Ja det gör ditt deltagande till endast roligt och stimulerande...

Och du ser, Muse har vaknat nu här. Han är skiftarbetare. Men en superkille!! Det är inte en stollig person kan jag lova.

"Muse" är en FD huligan som numera ser hokey utan att knacka ner folk...

Så numera är han en "tangentbordshuligan" med familj o villa...
Med andra ord en kanonkille kort sagt....Men det ser du nog då han direkt insåg sitt lite snabba drag med tangentbordet. Så ös på bara. Tveka INTE att delta Blue....

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/04/13 :  17:15:47  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
"Muse är en FD huligan som numera ser hockey utan att knacka ner folk..."

Haha, du får mig alltid brista ut i skratt min vän.
Nej hockey skall njutas utan våld.(Det är bara AIK:are man får slå, och det kan man ta efter matchen) ;-)

Mayro, jag tror inte att Blue tog det så hårt.
Han verkar vara en rakryggad människa som kan ta lite kritik, men jag ber ödmjukast om ursäkt i fall att han inte gjorde det.

Visst är detta OT, alla gånger, men tråden är mysig och trevlig. Vi vill ha vår tråd ifred med OT.

Mayro i noppriga långfillingar och ylle-sockor, passar en ärrad slagskämpe som dig. :)

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/21 :  06:35:56  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag funderar på att använda Analog Two för cdljud mellan dvd och försteg, men även som 5.1 analogt. Då behöver jag i såna fall köpa hela sju stycken kablar. Tror ni att den kommer att funka bra som 5.1-kabel, kanske är det någon som använder den som sådan för DVD-A eller SACD? Sen funderar jag på att fråga Frank om man kan få en annan kabelstrumpa, jag tycker inte om den blåa som visas på bilden på hemsidan

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/04/21 06:45:10
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/04/21 :  08:34:41  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Kan någon ge en indikation på skillanden i ljud mellan silver resolution och "standard" serien? Jag är allergisk mot en "skrikig" topp, och jag tror att risken är större med silver helt enkelt. Vad sägs?
Att dra hela mitt system, bara cd som källa kostar 256 dollar för standard serien, och 606 dollar för silver resolution. Nu är det allt standardlängder och standard terminering, men en indikation på vad det är för skillnad i pris. Nu kommer då kuggfrågan, är det märkbara skilland mellan dem eller är det mer småsaker? Hmm, nu är ju silver resen så billiga med att de inte behöver vara mycket bättre för att jag ska hoppa på dem. :)
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/21 :  11:45:50  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Till Claes Ireland. Saxat ur ett av Muse inlägg tidigare i tråden.:
quote:
Nej jag skulle inte säga att dessa kablar slår ut SilverResolution, det är mer high-end i dom, alla dagar i veckan.

Men jag är så förbluffad att 2300:- vilket det har kostat att kabla upp mitt system, låter så in i helvete bra?!

Jag har själv Silverresolution i min anläggning med en nätkabel, signalisar och högtalarkablar. Det låter bra. Men jag har aldrig själv hört de billigare varianterna, de verkar däremot vara väldigt intressanta kablar om man vill komma ytterligare billigare undan. Ska man ha alla kablar, nätkablar också blir det ju mycket billigare med koppar. De 2300kr Muse skriver om räcker ju bara till en Silverresolution nätkabel. Men Silverresolution ska jämföras med kablar i en högre prisgrupp om jag förstått hela saken rätt. Cardas Goldencross tror jag kostar c:a 15000kr/m signalkabel (rätta mig om jag har fel) och den kabeln är tydligen inte lika bra. Men, de som testat, menar också att alla kablar är systemberoende varför det är svårt att ge generella rekommendationer.

Edit: flyttade lite text då jag såg att det var lite lurigt att förstå vad jag syftade på

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/04/21 13:04:21
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/04/21 :  12:59:19  Show Profile Send Per100 a Private Message
Jag har testat SR och Analog two mot varandra. Föredrar verkligen SR.
Mer luft i diskanten. Bättre upplösning.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/21 :  18:37:50  Show Profile Send mayro a Private Message

Och jag säger som jag sagt. har man silver res behöver man INTE byta.... Men man kan testa att mixa IN en kabel för rent prov... Sen kan den användas ifrån Tv till ex så det är då en riktigt rysare såsom tv kabel...

Jag har inte ännu utvärderat mer här. Det har varit för många byten av saker som måste "sätta" sig före mer prov blir...

Så sent som igår sattes en silver res nätis in på försteget här. Så saker testas hela tiden. Och varje steg tar veckor att utvärdera riktigt ordentligt innan man går vidare....
MVH
Tobbe


Och vi får snart läsa mer ifrån Jeppe72 tror jag... Det är ju ett stort intigrerat Accuphase med fjärr osv på ingång där....

170w intigrerad Accuphase är inte kattskit direkt.....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/04/21 18:39:23
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/04/22 :  09:09:29  Show Profile Send Per100 a Private Message
När det gäller matchningen mellan silver res och Accuphase.
Accuphase förstärkare och silver res signalkabel gifter sig väl.
Liksom silver res högtalarkabeln. Har själv
mycket goda erfarenheter av detta med mitt Accuphase
slutsteg. Det fungerade även mycket bra hemma hos
Mayro.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/04/22 :  09:49:13  Show Profile Send Figge a Private Message
Verkar som det här( Signal Cables) är lösningen på alla problem med anläggningen? Finns det några seriösa tidningsrecenssioner på dessa kablar?
Verkar lika revlotionerande som Denver.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/22 :  10:52:00  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Verkar som det här( Signal Cables) är lösningen på alla problem med anläggningen? Finns det några seriösa tidningsrecenssioner på dessa kablar?
Verkar lika revlotionerande som Denver.


Denver är inte så revolotionerande heller.. Det har på tråden runt denverspelaren framkommit förklaringar VARFÖR det går att få fram rätt ok ljud ur en billig spelare. En del har tagit moddandet längre också..

I USA är detta med moddande av DVDspelare en jättegrej......bara en lite notis om detta.

Sedan då du använder Denver såsom ett argument i "negativ" ton.i samband med kablarna. ja då är det svårt att inte be dig läsa lite mer än endast här. Du har över 750 feedback i usa.om dessa kablar.. Ingen negativ...

Du har en jättbunt som lirar dessa i sverige idag.....Så om du ändå betvivlar så försök se om nån bor nära dig osv...

Och angående tidningar... Det finns resentioner på hemsidan hos tillverkaren. ifrån nättidningar.

En fråga bara. Vad får dig att tro en tidning skulle ge en bättre bild än 750 feedback i usa.. samt alla här skrivande om dessa??? Varför blir det SERIÖSARE om en tidning skulle skriva än alla vanliga som gett sina intryck?? Jag bedömmer mängden som är glada användare som KLART mer tillförlitlig än en skribent på en hifitidning...

Men detta är enbart MINA åsikter som du självklart INTE behöver hålla med om....

MVH
Tobbe


En sak bara. INGEN kabel löser PROBLEM i en anläggning.. INGEN. Så varifrån du fått sådan info att dessa skulle göra detta vet jag inte.

Men enligt mig så kan inte någon kabel i världen ta bort problem i ens grejor...varken med eller utan test i en tidning. tyvärr...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/04/22 10:53:55
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/04/22 :  12:04:57  Show Profile Send Figge a Private Message
Signal cable analog two testas. Vikken BAS!!!
En sak bara. INGEN kabel löser PROBLEM i en anläggning.. INGEN. Så varifrån du fått sådan info att dessa skulle göra detta vet jag inte.

Men enligt mig så kan inte någon kabel i världen ta bort problem i ens grejor...varken med eller utan test i en tidning. tyvärr...

Syftade bara på rubriken i denna topic.
Hur många köpare av en produkt tycker att denna person har gjort ett dåligt val, oavsett produkt?
Det jag undrar lite över är att dessa två produkter ätr så väldigt överlägsna andra produkter på marknaden.
Jag tycker också att det är trevligtatt hitta saker som är förhållandevis billiga med presterar bra. Har kanske inte hitta så väldigt många ännu, tyvärr.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/22 :  12:13:59  Show Profile Send mayro a Private Message



Då är du klart på raka vägen att göra just detta nu då ditt intresse vaknat om dessa kablar... Så det är ju skoj..

Tro mig jag själv ifrån start trodde ja drömde. eftersom jag endast lirat svindyra kablar i massor med år. både som agent samt konsument....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/04/22 :  12:46:45  Show Profile Send Figge a Private Message
Jag tror at du missförstod mig lite ang. syftningen på rubriken.
Vem vill ha en kabel som tillför något? Vare sig bas eller diskant.

Ja, jag har läst dina inlägg. Även om de är lite ostrukturerade, enligt min mening. Du skull säkert tjäna på att skriva lite mer kortfattat. Alla tar sig nog inte tid att läsa hela inägget ibland.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/22 :  13:15:44  Show Profile Send mayro a Private Message


Vet det. Men tyvärr så ser du nog ändå många gör allt för att inte förstå. Då försöker jag skriva allt i stället för att slippa tjafs. Men det blir fel åt andra hållet...

Men sen så finns det mycket info mellan raderna. Så försöker man läsa så förstår man att det är relativt viktiga upplysningar där också.

Detta för att folk INTE ska göra misstag. Förr då jag sålde saker så la jag massor med tid på att ge folk info samt tips om HUR man bäst kan få resultat UTAN kostsamma felsteg som jag själv redan gjort..

Detsamma försöker jag göra med dessa kablar tex... Och det ser jag på mail samt PM har varit bra. Så om någon inte vill läsa och förstå tips osv så anser jag det inte gör något.

För dom som fått hjälp osv är viktigare än att inget fått denna hjälp o tips.

Har jag brännt massor med pengar o tid med kablar genom åren är det inte fel att försöka dela med sig av denna info. det är dessutom gratis.

Det har inte mitt införskaffande av infon varit kan jag lova dig o andra läsare.

Vad man sedan gör är inte mitt problem. Men OM någon litar på mina ord så vill jag absolut också denna person blir nöjd...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2005/04/22 :  14:55:00  Show Profile Send yudansha a Private Message
Mayro: Det är skillnad på information och intryck! Bara för att man skriver mer, eller att de råkar passa den egna smaken bra betyder det inte att grejerna är överlägsna det mesta på marknaden. Har några frågor dock; Hur är silver resolution-kablarna uppbyggda? Är de mångkardeliga eller litz-kablar? Är det inte så att högtalarkablarna inte är rena silverkablar utan också innehåller koppar?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/22 :  16:00:40  Show Profile Send mayro a Private Message


Y.
Jag ber dig läsa på signal cables hemsida så finns där solklara beskrivningar... Dessa kablar har ju inte så mycket sk "ormolja" över sig. Så dessa är rätt klart beskrivna anser jag...

Och att dom RÅKAR vara så bra som dom visat sig är väl inte direkt något JAG behöver står till svars för direkt? Så att dom spelat så bra så dom faktiskt har lyft ur svindyra kablar ur anläggningar gör dom väl snarare bara mer prisvärda?

Menar så här. OM en person som lagt ner tex 100000kr på kablar BYTER till dessa med den förlust han får på sina relativt nyligen inköpta kablar så bevisar det väl bara att dom är just superbra. Inget annat. Det är SVÅRARE att byta mot billiga ifrån dyra med förlust än att köpa sina kablar för endast uppgradera ifrån SK lakritsnören.

För alla förstår ju självklart att man har svårt att byta dessa dyra som spelar kanon mot billigare med lägre status osv. och samtidigt losa stålar....

Tror att INNAN man "nergraderar" ekonomiskt så blir den nya billiga kablarna klart HÅRT bedömmda... det är ju inte en drömsitts direkt man sitter i enligt mitt förmenande.

Men jag tvingar inte någon ens att tro dessa är bra om man inte vill det... Och intryck ÄR det ända i alla fall jag kan återge.. tillverka gör ju faktiskt inte jag. Inte heller säljer jag dom vilket massor numera har förstått. Jag ville endast och vill dela med mig av vetskapen samt kunskapen om dom. Inget annat...
Vilket många numera är rätt glada över...I alla fall om jag tyder mail samt Pm jag fått o får regelbundet....

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2005/04/22 :  16:26:30  Show Profile Send yudansha a Private Message
De är alltså inte i enbart silver utan en hybrid (högtalarkablarna enl. hemsidan). Såvitt jag förstår rör det sig om en mångkardelig kabel med fyra till sex ledare beroende på kabel. Men hur termineras de (lödning, crimping etc.)?

Har sagt det tidigare; Det finns många dåliga kablar och att man byter mellan prisklasser som du beskriver visar inte ett dyft för mig. Heller inte de nöjda kunderna, då åtskilliga kabeltillverkare har en betydligt större skara av nöjda kunder!! Vilka andra kablar har du provat förresten?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/22 :  16:43:02  Show Profile Send mayro a Private Message


Y...

Nu skrattade jag här.. Tills för tre år sedan i stort sätt allt..I alla fall allt värt att ha enligt dom flesta...

Själv improterade jag Silversmith... cardas.. vilke numera Välljud i borås samt Umeå tagit över då jag snudd direkt pga jag blev ensamstående far med en 1,5 år´s dotter inte kunde fortsätta...hade även flera agenturer. Såsom Audio Artistry. Ayre. Muse. tex...

Under 90 talet så köpta jag rätt många purist ifrån USA direkt som en del även här vet... Så man kan säga att 15 år med kablar o inbyten osv har satt en del spår kvar....

Har väl haft i stort allt som varit inne förut. såsom purist proteus ...dominus.colossus mm... cardas hela line... Silversmith vilka blev referencakablar hos highfidelity osv...

Sedan har jag köpt in för test massor med annat. Tex harmonic tech´s dåvarade topp osv osv osv... Om du tittar på "ulf" här på forumet . och läser hans bästa hifiminne så dyker jag upp där lite som enbart ett exempel...

Så jo. Jag har erfarenhet och sitter inte och bara slänger mig med slogans osv.....

Så vet du lite mer om mina referencer...

Tänk.. man har lämnat en CV....

Men Y...
Undrar du något om kablarna eller endast om min person och mina kunskaper erfarenheter osv?

Vi kan ta sådant via PM i stället för debatera detta på tråden här. Eller per telefon. Blir lite lättare att "se" hela bilden troligen live per luren.- Det är en lång historia med många svängar osv.
Så den orkar jag inte berätta här om det är detta du har intresse för enbart...


EDIT.

Sedan en sak Y. JAG har inget att bevisa för varken dig eller någon annan ska du veta. Jag delar med mig av mina erfarenheter. Inte sjutton BEVISAR jag något.. Så har du intresse så delar jag gärna med mig. Men "bevisa"??? vad skulle JAG behöva bevisa bara för jag tipsar om en kabel som gör kanonresultat? för billiga pengar dessutom???


Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/04/22 16:47:07
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2005/04/22 :  16:56:16  Show Profile Send yudansha a Private Message
Om du läser mitt inlägg igen så ser du nog att jag frågar om kablar du testat. INTE om dig, eller något CV eller din erfarenhet!

Men om du nu påstår att silver resolution är så revolutionerande bra så borde du väl ha testat mer än Silversmith, Cardas, Purist Audio och Harmonic Tech. Berätta gärna lite mer om andra kablar, stora tillverkare och vad du tycker! DET vore intressant för att förstå dina preferenser.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/22 :  17:12:34  Show Profile Send mayro a Private Message
Varför det?. Finns ingen andledning tycker jag. Men mina bedömmningar är baserade på dom alla jag hört o ägt själv .. och sedan så kommer IBLAND jämförelser med vad som en del bytter ut. eller man själv byter..

Men inte sjutton går jag IN för medvetet att sitta och ta avstamp ifrån ditt o datt hela tiden... Som sagt. LITE kommer ibland upp. tyvärr. Men undviker i stora hela att sitta med A B jämförelser mot något annat...

Sen så anser jag det numera står utom all tvekan vad folk anser. Så mina omdömmen har klart mindre relevans numera...

Men provet här på denna tråd är inbördes med två olika typer av signal cables. Och det är INTE om den ena är bättre än den andre. Utan endast en liten test av den billigare serien. Jag kan inte göra en större då jag INTE har hela linen tyvärr....

Men har du trevliga seriösa frågor om kablarna jag har tipsat om så besvarar jag dig gärna... Men inte direkt kopplat till nersvärtande av nåt annat helst...Direkta a o b ser du nog aldrig ifrån mig. sådant går inte att ge utan att ha hela linen i månader för utprovande...om det skall va seriöst vill säja. Och enligt mitt sätt att se detta på. Behöver inte delas mitt sätt med andra ord...

Och transparent och flera har passerat...nordost valhala osv osv.. Men igen. Vill INTE gå in mer i detaljer rörande grejor många andra njuter av och svartmåla eller föringa... absolut inte...därför så görs inte jämförelser på så sätt.utan bedömmer utifrån i stort sätt enbart dom egna tillgångarna...

Jag säger bara dessa silver res är våldsamt bra....inget annat..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/04/22 17:16:38
Go to Top of Page

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2005/04/22 :  19:30:38  Show Profile Send yudansha a Private Message
Då kan du väl berätta hur termineringen är utförd!?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/22 :  20:03:19  Show Profile Send mayro a Private Message
Hur? Det står också på hemsidan. med wbt lödten....... Men kika lite så finns nog alla sådana uppgifter. Sedan så får du vidare fråga tillverkaren självklart. Jag tillverkar inga kablar ju....

Men jag kan utan tvekan säga dom är fruktansvärt goa att lira musik genom...Och om kablar "kan" vara musikaliska så är det en underdrift att påstå dessa vara just detta.. Att få silver upplösning med ändå värmeinnehåll då tex en kvinnoröst går neråt i tonan är en rätt trevlig upplevelse.... För att inte tala om nyanseringen i mellanreg samt bas....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/22 :  20:07:34  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Men allvarligt talat Yudansha. Varför ska Mayro berätta det? Varför går du inte till källan och frågar. Frank är mycket vänlig och svarar oftast snabbt på alla tänkbara frågor. Varför är du föresten så intresserad av termineringen? Det är förmodligen inget fel på den eftersom kablarna låter så SJUKT BRA!

Retro låter fint.
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000