HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Retro
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

99nvbjed
Starting Member

46 Posts

Posted - 2005/03/22 :  12:45:31  Show Profile Send 99nvbjed a Private Message  Reply

Vad kan det här vara för nåt?

En ny pryl kanske?

Snart så....

Nu syns det ju! En av alla dessa retroradioapparater.
Lite mer radioporr:

Märke pris och liknande kanske du undrar över nu. Lite av en chock kanske men här kommer svaret!

Hihi, vilket fynd va? Råkade se den när jag var på ÖB här om dagen. Tänkte att jag behöver ju en köksradio så det är bara att slå till! Den är faktiskt riktigt snygg, förutom logotypen då men den kanske man kan skrapa bort! Den känns relativt bra byggd, med tanke på priset i alla fall. Ljudet är väl inte direkt toppen. Rätt burkigt och vasst, och radiomottagningen är inte 100%-ig. Men känslan i reglagen var riktigt bra! Den taktila känslan i volymratten var över all förväntan! Tuning-ratten var lite väl känslig, kunde varit lite med motstånd i den så att man inte råkar bläddra förbi stationen man vill åt. Men eftersom jag mest bara lyssnar på P3 i köket så spelar det inte så stor roll.

Jag kan i alla fall rekomendera denna apparat till alla som suktar efter en Tivoli-inspirerad radio till rätt pris! Lämplig när man inte vill finlyssna utan bara fylla ut rummet med lite ljud.

// Joel

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/22 :  13:01:47  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Läckert!

Och bildkvaliten, både vad gäller focus och sammansättning, är ruggigt bra, långt över medel!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

99nvbjed
Starting Member

46 Posts

Posted - 2005/03/22 :  13:07:33  Show Profile Send 99nvbjed a Private Message  Reply
Tack! Vart rätt nöjd med, roligt att fota ett snyggt motiv också, blir lite extra motivation. Min kamera är rätt OK också, en Konica-Minolta DImage G400. Inte världens bästa, men det blir bra bilder ändå. Finns ett "makro"-läge Där man kan ta fina närbilder. Har använt den mycket.

// Joel
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/22 :  13:12:38  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
haha skoj avslutning :)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/03/22 :  21:18:12  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
United undvikar man ju själv som pesten. men den var snygg, får jag väl medge!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/03/23 :  00:37:49  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Kul radio!

Och särskilt mkt skarpare prylbilder har jag inte sett på forumet sen jag hittade hit för ca ett år sen!

(på tal om "rätt OK kamera" "inte världens bästa")
Den har iaf manövrerats av en habil fotograf.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/03/23 :  11:46:37  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Kan bara instämma. Radion är riktigt snygg och förmodligen ett fynd för pengarna.

Och bilderna är helt enkelt världsklass!

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

99nvbjed
Starting Member

46 Posts

Posted - 2005/03/23 :  15:49:57  Show Profile Send 99nvbjed a Private Message  Reply
Jag får lov att bocka och buga för allt beröm om bilderna! Inte så svårt att ta bilder när man har ett tacksamt objekt att fota tycket jag. Lättare att fota små saker också. Kanske skulle lägga upp bilderna på fotosidan.se också :P

// Joel
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/03/25 :  12:29:35  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
ska ta mig en tripp till ÖB och göra en investering, har ingenting i köket så detta blir bra!
ett bra alternativ till tivoli som du nämner. måste bara fråga, vad har du för kamera?

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/03/25 :  23:06:31  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
99nvbjed skrev:
"Min kamera är rätt OK också, en Konica-Minolta DImage G400"

-------------------------------

Idag finns KonicaMinolta Dimage G530, vilken är samma kamera men med 5 Mpix istället för 4.

http://konicaminolta.com/products/consumer/digital_camera/dimage/dimage-g530/

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/26 :  08:51:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Då har påsken förgyllts av hifi-inköp i form av en ÖB-retro-stereo även för min del.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/03/26 :  16:58:37  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
edison> tack :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Mitt galleri
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/03/26 :  17:21:25  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
He.. Har den digitalutgång

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/03/26 :  19:52:10  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
cc:
Ja!
Det har ju "alla" digitalkameror...fast kräver att du kan leva med att den bara går att koppla till USB-port

Lite mer serious...den saknar AV-utgång.
Bara å bränna CD sen kolla på TVn om det behovet skulle klia...för min del har jag har iofs aldrig saknat den möjligheten (har annan kamera, även den utan AV ut)

Edited by - edison on 2005/03/26 19:56:33
Go to Top of Page

99nvbjed
Starting Member

46 Posts

Posted - 2005/03/27 :  14:29:05  Show Profile Send 99nvbjed a Private Message  Reply
Roligt att fler förgyller sitt kök med denna fantastika apparat. Efter att ha levt med den i några dagar måste jag säga att jag fortfarande är riktigt nöjd. Mest för utseendet så klart, ljudet är ju inte toppen direkt, men den passar riktigt bra i mitt kök. Skönt att ha nån liten apparat att lyssna på när man lagar mat och diskar och så också. Hoppas fler finner det nöje jag har funnit med den.

// Joel
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/03/27 :  14:46:48  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
jag har ringt både ÖB i solna och vällingby, de hade ingen aning om en sådan radio.. var köpte du din?

Mitt galleri
Go to Top of Page

99nvbjed
Starting Member

46 Posts

Posted - 2005/03/28 :  11:28:33  Show Profile Send 99nvbjed a Private Message  Reply
Jag köpte min på ÖB i Eskilstuna, de hade ett stort antal kvar. Alla ÖB butiker kanske inte får samma saker.
Du får ta en tripp till e-tuna helt enkelt! :)

// Joel
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/03/28 :  12:52:16  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Måste först säga att det är fantastiska bilder.

ÄR själv just hemkommen från ÖB i Gamlestan - Göteborg med en ny köksratio i retrostil

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Nygga
Member

303 Posts

Posted - 2005/03/30 :  13:10:11  Show Profile Send Nygga a Private Message  Reply
Har också varit på ÖB i Gävle och köpt köksradio. Fanns ca 10 st kvar.

Mvh Nygga

Mvh Nygga

Systemet: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39740
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000