HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mitt lilla krypin - Nya bilder sid. 4!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/03/04 :  16:34:08  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Hejsan!

Tänkte lägga upp lite bilder och info på mitt lilla system. Cd:n är en NAD C521BEE, förstärkaren är en Nad C320BEE.

Högtalarna är ett par Monitor Audio Bronze 2 och stativen ett par Atacama Nexus 60 cm i silver.

Kablar som används är Xindak AC-01 signal-kabel mellan cd-förstärkare. Högtalarkabeln är oxå den från Xindak och är en SC-01.

Börjar med en bild på cd:n.



Sedan förstäkaren.



Ena högtalaren utan frontskydd.



Stativ bild.



Lite kablar.



En detaljbild på spiderracket.




Sedan en närbild på högtalaren.



Satt upp lite mattor på väggen oxå plus gardiner, har en likadan matta bakom lyssnings positionen oxå.



Ny bild på nya grejorna, inte den bästa men men...



Vad kan detta vara!?!?



Det är Xindaks VT3-BC

"Basen är gjord av ebong wood och kulan av naturlig kristall. VT3-BC passar bra i system där klangen upplevs som hård och tunn med för mycket diskant och för lite bas"







Lånat dem av Unbeliever här på forumet, men har inte hunnit lyssna och jämföra än. Kanske inte det bästa att göra det med nya grejor

Ha det sålänge...

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs

Edited by - Henrik Nilsson on 2006/04/11 13:05:06

goodsound
Member

232 Posts

Posted - 2005/03/04 :  16:41:54  Show Profile Send goodsound a Private Message  Reply
Ser ut som ett välbalanserat system rabbe66!
Har du ingen helbild på ditt system?

//Svante
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/03/04 :  16:42:52  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Wow! Mycket välspenderade pengar måste jag säga. Kan tänka mig att det låter mycket bra med tanke på vad du gett för kalaset.
Dock verkar det, att domma av bilderna, som att högtalarna står på klinkers och nära en odämpad bakvägg? Om så är fallet kanske några rumsakustiska åtgärder skulle vara på sin plats.

Trevlig helg!

/ Christian


Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/03/04 :  16:54:27  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Hej igen!

goodsound: Helbild kommer.

Baltazar: Golvet är plastmatta, fake klinker! Japp är odämpat i rummet än sålänge, tänkte köpa mig en Ikea Rigum matta och hänga upp på väggen bakom soffan som står rakt framför systemet. På framväggen kan jag inte göra så mycket eftersom den e målad med magnet färg och där sitter det en massa grejor på väggen men bakom tänkte jag som sagt.

Tackar för responsen!

Är som sagt mycket nöjd med ljudet ännu mer om man tänker på vad jag har lagt ut!

Ha det...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/03/04 :  17:02:56  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Glömde nämna att lurarna som ligger på tidningarna är ett par Sennheiser HD480.

Ha det...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/04 :  17:51:34  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Mycket prisvärda och bra saker för pengarna!! Och rätt snyggt med..

Högtalarna och stativen köpte du av min polare...jag var med när du hämtade stativen...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/04 17:53:03
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/03/04 :  18:48:41  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
matte76: Tackar för responsen! Jaså det var du, trevligt att få ett ansikte på personen. Du får bjuda hem och dema anläggningen för mig en dag! Fast då blir jag nog "lite" besviken när jag kommer hem. Blev Jonas nöjd med dom nya högtalarna?

Ha det...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/04 :  20:17:04  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jodå han blev nöjd...kul du också blev nöjd ...ha en nice weekend!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/04 :  20:38:30  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Jag vill också ha pondus att ställa teven på vinden :/

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2005/03/05 :  17:08:32  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
Enkelt och snyggt!

Vad tycker du om förstärkaren?
Har en polare som köpte mina gamla högtalare, och han (rättare sagt jag, för hans räkning ) letar nu efter en lämplig budgetstärkare att driva dom med. Nån begagnad billigare NAD eller Cambridge är väl vad jag mest har tittat på, men har tyvärr aldrig hört någon Cambridge.

Ungefär vilken ljudkaraktär har den? Drar den åt det ljusare eller mörkare hållet?

jhnmn - studenthifi @ http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32550
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/03/06 :  12:05:13  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
jhnmn: Tackar för responsen! Jag blev väldigt impad av Cambridgen! Har läst lite tidningar att basen skulle vara "mindre" bra samma med djupbasen men det håller jag dock inte med på, visst nu kör jag med stativare så då kan man inte förvänta det där sista i djupbas men tycker den gör jobbet kanon. Sitter i ett litet rum med högtalarna nära framväggen så det hjälper till en hel del.

Ljudkaraktären skulle jag vilja säga att den drar mot det ljusare, låter mycket bra i mellan och diskat registret. Det blir nästan lite för ljust i min anläggning men NAD cd:n hjälper till med lite mer tyngd och värme, använde en NAD dvd till cd spelare först men blev ett lyft men 521BEE:n.

Hoppas du fick ett något så när svar!

Ha det...

Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2005/03/06 :  21:48:51  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
Det tackar vi för

Verkar vara ungefär vad vi är ute efter. Själva utseendet är godkänt av honom, så då återstår bara att hitta en begagnad i fint skick.. borde inte vara så svårt tycker man.

jhnmn - studenthifi @ http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32550
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/03/08 :  15:30:00  Show Profile Send Loopen a Private Message  Reply
Snygg anläggning rabbe66. AE högtalarna skäms inte för sig. Om du har möjlighet att testa med en förstärkar för dubbla eller tredubbla pengarna skall du får se vad de högtalarna kan. Annars är ju Cambridge helt ok. Men de högtalarna är sååå bra.

Lycka till.
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/09 :  00:51:36  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
instämmer med Loopen. (har ett par AE Aegis Evo one)
låter mumma för de pengarna de kostade.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/03/09 :  19:22:38  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Tackar så mycket Loopen och Labbe! Det låter tryggt det ni säger. Men vågar nog inte testa med annan stärkare, då blir jag nog bara sugen på uppgradera!

Fast det låter riktigt bra redan nu enligt mig själv, kanske lägsta basen och djupbasen man skulle vilja ha lite mer av.

Ha det...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/09 :  19:49:54  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Rabbe: Det finns en matchande sub till dessa, testa och se om det blir bättre med den.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/05/15 :  17:44:45  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Har ändrar om lite i rummet och reslutatet blev som bilden jag har lagt i första inlägget!

Sitter och väntar på ett E&T spider rack från kina och lite Xindak kablar oxå.

Ha det...

Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/15 :  19:53:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Vad skoj det är att se ditt system! Att för SÅ små pengar få till ett system som troligen låter bra samt som SER bra ut är ett rent nöje...

Hoppas få höra det framöver

Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2005/05/15 :  21:04:06  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message  Reply
Jag gillar verkligen AE Evo one. Hade ett par som jag sålde och ångrar mig nu. Kommer att skaffa mig ett par nya så snart som möjligt.
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/05/16 :  21:33:48  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Tobbe: Man tackar, japp för under 6 lock så tycker jag det låter kanon. Men är redan sugen på "uppgradera" lite, tänkte kanske köpa mig en ny förstärkare snart om jag hittar någon intressant beggad. Tror det är förstärkaren som är den största begränsningen just nu.

Rummet är på under 10 m2 så det får tyvärr inte plats med för många men någongång framöver skulle du gärna få lyssna om du vill?!?

Kevin Mitnick: Japp är oxå mycket nöjd med dem, kanske kan bli till salu om det kommer ett intressant bud!

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/17 :  01:10:18  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Henrik. om du fixar schuss så tar jag med mitt icepower-steg.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/17 :  07:29:38  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Men är redan sugen på "uppgradera" lite, tänkte kanske köpa mig en ny förstärkare snart om jag hittar någon intressant beggad. Tror det är förstärkaren som är den största begränsningen just nu.


Uppgraderingsdjävulen tar ett strypgrepp på dig... Sen efter ny stärkare "sätter högtalarna gränserna", sen är det cd-spelaren osv.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/17 :  14:43:07  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Rabbe

Kan man planera in ett lyssnings o fotobesök ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/05/17 :  14:54:35  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Matte79, du vet väll om någon vad du pratar om ;D
ursäkta ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/17 :  15:54:49  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Vemsom: Jodå, det gör jag! Uppgraderingsdjävulen har haft mig länge i sitt grepp, men har nu börjat släppa taget...tillfälligt?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/05/17 :  16:45:42  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message  Reply
Fredrik: Ringer eller PM:ar dig en dag då jag har tid så vi kan testa ditt icepower-steg här hemma.

matte76: Japp det gör den verkligen! Tror som sagt det är stärkaren som begränsar idag. Högtalarna låter riktigt trevligt efter Johans lilla "tweek" förslag! Och cd håller nog ett tag till tror jag. Så det blir i den ordningen det kommer bytas ut...

Johan: Visst skulle du få komma förbi, rummet är som sagt sinnes litet så det ryms typ max 2 personer åt gången *ler* Men vi får höras någon gång i framtiden och bestämma något...

Ha det sålänge...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs

Edited by - Henrik Nilsson on 2005/05/17 16:46:57
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000