HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Jontemans system
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonteman
Member

485 Posts

Posted - 2005/03/03 :  15:09:47  Show Profile Send jonteman a Private Message  Reply
Klicka på länken och scrolla ner för att se bilder på mitt grymma Linn-system =)
http://www.selleri.de/phpBB2/viewtopic.php?t=568

If a problem occurs: Ignore it. It might go away...

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/03 :  16:38:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Du kan inte beskriva lite mer om det här ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/03/03 :  22:48:16  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
jonteman har du hittat hit prova lägg upp bilderna här så kanske nån skriver nåt

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/03 :  22:57:39  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Jag känner igen huset genom fönstret. Är vi grannar?!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jonteman
Member

485 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:32:51  Show Profile Send jonteman a Private Message  Reply
Hola!
Tja, först så får jag väl beskriva lite om mitt system. Tekniska data har jag inte i huvet men det består av:
Linn Ikemi CD (ligger väl nr 2 efter Linns CD12 i prestanda)
Linn Kairn försteg med phono. Lite äldre men lirar riktigt bra.
Linn Basik/K5/Akito skivspelare.
2*LK100 slutsteg som körs aktivt mot mina
Linn Ninka högtalare.

Som sagt så blir man både glad och besviken när man kommer upp i klasserna - på sina skivor. Dåliga inspelningar låter verkligen just dåliga. Men bra inspelningar lyfter rigtigt härligt!!
Nästa steg blir väl att flytta till en lägenhet där man kan inreda ett lyssningsrum!

Grannar? Om du bor i Rörsjöstaden i Malmö så kanske ;)

Go to Top of Page

jonteman
Member

485 Posts

Posted - 2005/03/04 :  15:50:13  Show Profile Send jonteman a Private Message  Reply
Glömde Linn K400 högtalarkabel samt Black interconect.

Skulle vilja ha en fullt utrustad LP12 också men har inte så många vinyl att leka med :/

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/04 :  16:51:37  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Haha jepp ;D det gör jag. Sturegatan
(dock inte samma hus, men jag känner igen fasaden! haha :D

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jonteman
Member

485 Posts

Posted - 2005/03/07 :  10:28:13  Show Profile Send jonteman a Private Message  Reply
Okej. Jag bor på Stenbocksgatan. Huset mitt emot har nu en massa byggnadsställningar framför sig... och byggarbetare som börjar väsnas kl 07.00! =(

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/07 :  10:44:35  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Ah! det är det huset! Jag brukar snedda genom kvarteret och gå ut genom det huset.
Hehe. Skoj.

// Min "läggning"
Go to Top of Page

jonteman
Member

485 Posts

Posted - 2005/03/11 :  13:37:53  Show Profile Send jonteman a Private Message  Reply
Testar att lägga in bilderna här direkt...
Om ngn här bor i Malmö så kan ni kika förbi på lite provlyssningn av denna Skotteanläggning

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/11 :  14:57:59  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Jag kommer gärna över :)
Det är inte JÄTTElångt hehehe

// Min "läggning"
Go to Top of Page

jonteman
Member

485 Posts

Posted - 2005/03/11 :  15:33:50  Show Profile Send jonteman a Private Message  Reply
Ålrajjdi. Har dåligt med tid i helgen och ska nog köra lite "tune dem" till innan så ljudet sitter där det ska. Flytta burkarna lite hit och dit och sätta spiksen på bänken igen.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000