Äntligen har man fått det "komplett" har väntat länge på att få tillbaka min förstärkare! Så här ser det ut för tillfället med en students ekonomi. Högtalare är på väg in här nu! Nästa steg i uppgraderingen är förmodligen att byta ut signalkablarna och eventuellt bygga ut till ett komplett 5-kanals system. Kan inte säga att det är ett 5.1, har ju inte subban. Appropå kablaget, vilken djungel det är! Vet inte vad jag ska satsa på.
Systemet består utav följande:
Förstäkare: NAD T753 DVD: NAD T532 Högtalare: JBL L19 B&W DM602 S3 Kablar: Signal - ClickTronic, Högtalare - EKK Light 4G TV: Panasonic TX-28PS1F
NAD T753
NAD T532
B&W DM602S3 - Närbild
B&W DM602S3 - Närbild diskant
Fjärrkontrollarsenalen
Och en liten översikts bild
”Den som aldrig gjort ett misstag har aldrig prövat något nytt.” Albert Einstein
snyggt! de nya högtalarna ser dessutom ut att matcha resten av rummet riktigt bra
Den där B&W-serien, särskilt den där trä-/färgkombinationen, är så rackarns snygg. Bra ljud för pengarna också.
Hur långt från fönstret står den högra högtalaren? Om du har plats och möjlighet så testa ställ in den i rummet en bit. Kolla också hur ljudet förändras om du flyttar ut högtalarna från bakväggen.
Att ha optimal högtalarplacering är inte helt lätt i ett studentrum tyvärr.. min högra högtalare står också lite väl inklämd i ett hörn, men det finns tyvärr inga andra alternativ
Nu har de ca: 50cm från baffeln till väggen bakom. Den högra har ca: 50cm till fönstret, inte dirket optimalt. Men det får väl gå ann ett tag. Nu vill jag ju flytta till större.
”Den som aldrig gjort ett misstag har aldrig prövat något nytt.” Albert Einstein