HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Ear One
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/02/07 :  11:06:47  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Var det någon här som tog sig tid att lyssna på Holographic Audios Ear One-förstärkare på mässan? Intryck? Information rörande pris och tillgänglighet?

Kalle

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/02/12 :  03:46:24  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Jag är oxå nyfiken på Holographic Audios Ear One. Någon som har lyssnat?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/02/12 :  20:55:33  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag lyssnade och den föll inte mig i smaken. Svårt att beskriva ljudet.....konstigt är ett ord! men jag föredrog i alla fall vanlig Stereo.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2005/02/12 :  20:57:10  Show Profile Send marbrink a Private Message  Reply
FBK: Crossfeeden går ju att koppla ur..
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/09/06 :  14:08:35  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Tar upp denna tråd igen. Är denna testad i High Fidelity 4/05?
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2005/09/06 :  14:30:54  Show Profile Send Patrik a Private Message  Reply
Jag har lyssnat och tycker den är enastående bra. Crossfeeden är bättre på de allra flesta skivor tycker jag. På vissa försvinner basen... troligtvis pga att basen är ur fas på skivan (vilket normalt inte märks så tydligt).

Så jag har köpt en. Mycket nöjd.

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2005/09/06 :  19:50:24  Show Profile Send John a Private Message  Reply
Var kan man provlyssna?
undrar
/en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2005/09/06 :  22:40:39  Show Profile Send Patrik a Private Message  Reply
http://www.holographicaudio.com/kontakt.html

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2005/09/07 :  09:10:20  Show Profile Send John a Private Message  Reply
quote:
Holographic Audio
Bättringsvägen 5
352 63 Växjö

...och sedan finns det dom som tycker det är svårt att få provlyssna ino-burkar...

/en john som anser att huvustaden är lite ocentralt placerad

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:09:54  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Men ingen som sett ett test i High FIdelity?
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/13 :  09:12:32  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
I det ursprungliga HF-testet så tyckte de att crossfeedläget lät konstigt och det var visst många som hade klagat. De har visst bytt ut komponenter nu och i senaste HF testades den igen med gott betyg, nu också även i crossfeedläget!

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/09/13 :  10:54:01  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Jämför de med någon annan känd förstärkare, och hur står sif EarOne då? Vad blev slutpriset?
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:09:03  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Minns inte vad priset låg på och det var inte heller någon jämförelse mot något annat.

Tillverkaren hade kontaktat dem nu pga det tveksamma resultatet på vad jag förstod bara crossfeed-delen vid förra testet (har inte läst det) och ville att de skulle kolla på den nya "fixade" förstärkaren, så det var ett bara kort 1-sides test.

Köp tidningen! Intressant nummer med test på bl.a. Pass Labs XA100 monoblock även deras preamp X2.5 och Xono RIAA och även Aurum Cantus Volla.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/13 11:09:43
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000