HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Har beställt HD650!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DonMega
Member

184 Posts

Posted - 2005/08/30 :  22:54:37  Show Profile Send DonMega a Private Message  Reply
Har precis beställt Sennheiser HD650 från fyndbörsen. oj oj oj känner mig som ett barn som väntar på tomten ska komma på julafton. Exakt samma känsla :-)

Ni som har dom lurarna känner igen sig va?

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/08/30 :  23:27:51  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Ja det är bara att säga grattis.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2005/08/31 :  01:13:33  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message  Reply
Visst gör jag väl det!

Jag har varit bortrest under stora delar av sommaren och har inte kunnat lyssna något på mitt system. Igår blev således första gången på drygt 2 månader, och visst fick man samma fåniga leende som när man lyssnade i de första gången. De är otroligt bra! Grattis till investeringen!
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/08/31 :  08:35:39  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Grattis.
Mycket bra lurar.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

DonMega
Member

184 Posts

Posted - 2005/09/01 :  09:25:28  Show Profile Send DonMega a Private Message  Reply
Fick precis mail om att lurarna är skickade till mig. Oj vad det kittlar i magen :-)
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/09/01 :  10:56:47  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Grattis! Vad ska du "mata" dom med?

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/09/01 :  14:21:57  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Har ett par ligger garderoben, har inte varit läge att ta fram dem än pga. lite olika kabelköp. Man får potionera ut gracerna.
Har endast spelat dem 50-60 timmar på min Tivoli och lyssnat som hastigast på normal apparaterna. Lät väldigt lovande.
Köpte samtidigt ett rörhörlurssteg. Kanske blr läge att avnvända dem nu, nya grannar i månadsskiftet. Eller det kanske är lika bra att stämma i bäcken direkt.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

DonMega
Member

184 Posts

Posted - 2005/09/02 :  16:07:40  Show Profile Send DonMega a Private Message  Reply
Sitter nu med lurarna på för första gången. Wow!

Men va jag fick höja ljudet i datorn, jämfört med mina Sennheiser 202

grymt bra ljud
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/09/02 :  16:28:27  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
DonMega: Trevligt! Jo, dom e rätt trögdrivna, ja kör mina från min laptop för tillfället, å ibland e det så man skulle vilja ha lite mera ljud än vad den klarar av. En hörlursförstärkare är en mycket trevlig uppgradering, men jag tycker dom fungerar rätt bra även utan, fast det är stor skillnad på vad man använder för ljudkort.

//air
Go to Top of Page

DonMega
Member

184 Posts

Posted - 2005/09/02 :  16:47:31  Show Profile Send DonMega a Private Message  Reply
Hur många timmar rekommenderar ni för "break in" ?
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/09/02 :  18:28:32  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
För mig så kändes det som de mest signifikanta förändringarna var upp till 48 timmar sedan kunde jag förnimma att lurarna "öppnade upp"
mer och mer upptill ca 100 timmar, därefter kunde jag inte avgöra om det skedde förändringar, var i så fall försumbara för mitt öra.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/09/14 :  22:11:04  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
jag är mer och mer nöjd med mina för varje dag som går... har haft dem nu 2 månader ungefär.. har lyssnat en sisådär 1-2 timmar varje dag.. är så sjukt nöjd så det går inte förklara :) driver dem med en Ear90

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2005/09/15 :  06:27:38  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Ja, Ear90 verkar vara en förstärkare som fungerar mycket bra med Sennehirarna. Mina 580 lyfte ett snäpp med Ear90 jämfört med X-Can. Gav en bättre kontroll och stadga åt ljudet. (Fast 580:orna åkte ändå tillbaka i lådan till förmån för AKG..., klart bättre :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000