Author |
Topic |
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2011/04/04 : 10:38:46
|
Löpsedels grodor
Arbetslösa har rätt till dagisplats
Fick ingen fallskärm - hoppade av
Försökte ta sitt liv - anhölls för mord
Köp sprit på Internet - och få det hemkört
Ministern får inte dra av sin klänning
Polisen grep torsk i fiskhamnen
Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld
Iller attackerade baby hamnade på akuten.
Vann skattetvist: Får dra av kalsongerna
Sköterska prickas efter självmord
Huset som brann ned till grunden blev totalförstört
Inga spår efter skidåkare
De flesta rattfyllerister har problem med alkohol
Lam pojke bortsprungen
Värphöns föder barn på kristet barnhem
Audis dieselversion av A8 imponerar med sin låga bensinförbrukning
Rubbad ledning stoppar arbetet
Tyst minut passerade helt ljudlöst
Känner sig överkörd av ny väg
Svältdöd blir vardagsmat
Läkare varnad efter självmord
Vi skriver alt dåligare
Hundägare åtalas för att ha bitit sönder polisbil
Tre greps för våldtäkt på Finlandsfärja
Tvist om svamp kan ge cancer
Två hus stulna i Hälsingland
Yrkesmördare misstänkt för mord
Sex på isen. De höll stånd
Mannen dog medan kvinnan avled
Färre gökar i södra Sverige
Ingen av de omkomna hade livshotande skador
21-åringen anhölls misstänkt för grov stöld av åklagare
Socialdemokraterna i Nyköping kommer med unikt krav: - Vi vill veta vad som sker
Hundägarna skiter i tunnorna
Högsta Domstolen prövar manlig omskärelse
Obeväpnad soldat rånades på vapen
Mindre poliser till Borgholm
Ingenjör överföll och bet en hund
Jägare överklagar förbudet att skjuta kor under älgjakten
Rainer svarar: Jag svarar inte
Krockade med älg på motorcykel
Drunkningsstatistiken sjönk i juli |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2011/04/04 : 10:45:17
|
Vi tar väl en fräckis till då.
A poor man and a rich man were talking about what they bought for their wifes for their anniversaries. The rich man bought his wife a brand new mercedes benz and a diamond ring. The poor man wondered why he bought two gifts. The rich man responded "If she doesn't like the car, she'll love the ring!". He then asked what the poor man had bought for his wife. He had bought a pair of slippers and a dildo. When asked why he bought a dildo he quickly replied "If she doesn't like the slippers, she can go fuck herself." |
|
|
|
Cyrus
Member
734 Posts |
Posted - 2011/04/04 : 14:03:24
|
|
|
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2011/04/04 : 15:53:06
|
|
A balanced diet is a cookie in each hand. |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2011/04/04 : 18:34:56
|
Vi fortsätter väl med fräckisarna?
En kvinna kom till sin gynekolog en dag och sa: Jag har inte fått sex med min man på ett halvår. Han har inte lust längre. Ja men då ska du pröva detta på honom! sa gynekologen och tog fram en liten pillerburk. - Detta är bara en experiment medicin så vi vet inte va den kan ha för biverkningar. Ge honom ett piller och berätta vad som händer.
Kvinnan tog pillerburken och gick hem.
Dagen efter ringde hon till gynekologen och sa förtjust: Han tände direkt , vi hade sex i två timmar. Men säg mig, vad händer om jag ger honom två piller? Vet inte, prova, sa gynekologen.
Dagen efter ringde hon igen. Åhhh, inatt hade vi sex i fem timmar. Men säg mig vad händer om jag ger honom 5 piller? Vet inte, prova, sa gynekologen.
Dagen efter ringde en utmattad men glad kvinna. -Inatt höll han på hela natten, vad skulle hända om jag gav honom hela burken? Ingen aning, du får väl prova sa gynekologen.
Under två veckor hördes ingenting från kvinnan.
Men efter nästan tre veckor ringer en dag telefonen hos gynekologen och en ung pojkröst hörs i andra änden. -Var det du som gav mamma den där konstiga medicinnen som hon matat farsan med?
-Ja det var jag. Har den fungerat?
-Det kan man lugnt säga. -Morsan är död, syrran är gravid, jag har ont i häcken och nu sitter han i ett hörn och säger, kom kissen, kss, kss, kss |
|
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2011/04/04 : 18:39:29
|
En kille kommer in på en bar i New York och bär på en bläckfisk. Han sätter bläckfisken på en stol och talar om för alla i baren att det är en mycket musikalisk bläckfisk som kan spela alla instrument i världen. Världens gapskratt utbryter och folk kallar honom för idiot. "OK", säger killen, "jag slår vad om 50 dollar att min bläckfisk kan spela vilket instrument som helst." Då kliver gitarristen i bandet ner från scenen och lämnar över sin Fender till bläckfisken. Bläckfisken tar gitarren och river av ett solo som skulle få Yngwie Malmsten att blekna. Gitarristen blev snabbt 50 dollar fattigare. Då kommer trumpetaren med sin trumpet. Bläckfisken spelar Haydns trumpetkonsert utan ett enda fel. Ännu ett vunnet vad. Slutligen kommer en gammal skotte fram med sin säckpipa. Bläckfisken fingrar på den, vänder och vrider på den för att till slut sätta sig med rynkad panna och! bara stirra på den. "Spela på den?" säger bläckfisken. "Jag skulle knulla skiten ur den om jag bara kom på hur fan jag får av den pyjamasen." |
|
|
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2011/04/07 : 20:07:39
|
Riktigt fräck kontaktannons
|
|
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2011/04/07 : 20:09:30
|
Bergsäkert knep?
|
|
|
lagun49
Member
138 Posts |
Posted - 2011/04/07 : 22:47:27
|
Jag var hos min tandläkare för ett tag sedan. och hon berättade följande för mig (och sköterskan).
Hennes väninnas dotter, som närmade sig 5-årsåldern, kom med den obligatoriska frågan om hu bäbisar blir till. Pust och stön! Mamman kunde ju inte göra annat än berätta (ingående) hur det gick till.
Dottern frågade då:
-Så pappa har haft sin snopp inne i dig? -Jaa då! -Fy, vad orättvist! Jag får ju inte ens peta näsan!
Lars G |
Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt. |
|
|
Jazz
Member
930 Posts |
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2011/04/16 : 11:02:56
|
|
|
|
|
Eriksson
Member
812 Posts |
Posted - 2011/04/22 : 21:08:03
|
En städerska jobbade tidiga morgnar på en vårdcentral. Varje morgon var diskmaskinen full med disk, men ingen hade satt på den. Hon blev förbannad och skrev en lapp och satte upp: Sätt på mig när jag är full. |
|
|
Eriksson
Member
812 Posts |
Posted - 2011/04/22 : 21:20:08
|
En morgon när prästen skulle gå till jobbet hittade han en död gris vid sidan av vägen. Han ringde polisen och berättade, då sa polisen stöddigt. Jag trodde att det var ni som tog hand om de döda. Prästen fann sig snabbt och svarade, jo det gör vi men vi ringer deras anhöriga först. |
|
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2011/04/23 : 14:09:58
|
Ett par är ute och åker bil, när plötsligt tjejen blir väldigt sugen på sex. Hon börjar famla efter killens spak och börjar suga av honom. Det blir svårare och svårare för killen att hålla bilen kvar på vägen, och till slut kör de i diket och bilen slår runt. Tjejen klarar sig, men killen har blivit klämd. Tjejen får panik och hittar inte sina kläder utan får bara tag på killens ena sko. Med den som skydd för musen springer hon efter hjälp. Hon får syn på en bonde på en åker, och springer dit. Flämtande berättar hon att hennes kille sitter fast och undrar om inte bonden kan hjälpa henne. Bonden tittar på skon och säger: - Njaaa, det vette f-n. Sitter han så långt in så vet jag inte om jag kan göra något... |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2011/04/23 : 16:43:54
|
|
|
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2011/04/26 : 15:52:31
|
Justin Bieber: God sent me to sing.
Metallica: No we didn't. |
|
Edited by - Labbe on 2011/04/26 15:52:59 |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2011/05/02 : 21:12:25
|
Bin Laden är nu död men hans bröder Marme Laden, något mörkare Choko Laden och vegetarianen Sal Laden är fortfarande på fri fot. Förutom dessa eftersöks även hans kusin Pinaco Laden och hans senila farbror Varfanvadejag Laden |
|
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2011/05/02 : 23:08:32
|
Kalle bodde ensam på en ö i skärgården. Han tyckte livet började bli lite ensamt så han beslöt sig för att sätta in en kontaktannons i ortens tidning. Han tog båten till stan och gick till tidningen. Damen i luckan undrade vad det skulle stå, men det hade Kalle inte tänkt på så han stod lite frågande. - Men du kanske tycker om att promenera? frågade damen. Jo, tänkte Kalle han gick ju ett par vändor om dagen med hunden. - Javisst, svarade Kalle, men mest i skogen. - Bra, sa damen, då skriver vi att du gillar skogspromenader. Resa då? Jo, tänkte Kalle han åkte ju in till stan någon gång i månaden så det var ju trevligt. Så han svarade att det gillade han. - Matlagning då? undrade damen som nu tyckte att det gick väl trögt. Kalle tänkte efter. Jovisst gröten på morgonen gjorde han ju bra och sillen som han la in ibland. - Ja, sa damen då skriver vi i annonsen att du söker en kvinnlig vän och att du gillar skogspromenader, resor och god mat som du själv lagar. - Det blir bra! sa Kalle. - Och du vill ha in den redan på lördag? undrar damen. - Va! Kan man skriva det?? utbrister Kalle. |
|
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2011/05/02 : 23:10:03
|
Klockan nio på kvällen ringde telefonen hemma hos en veterinär ute på landsbygden. Hans fru svarade och sa åt honom att det var till honom. Veterinären suckade, reste sig, gick ut i hallen och tog samtalet. I andra änden hördes en dam: "Jo, det är så att två hundar parar sig utanför mitt fönster. Hur kan jag få dem att sluta?" "Försök sära dem med hjälp av ett kvastskaft", sa veterinären och de avslutade samtalet. Efter tre minuter ringde telefonen igen. Hustrun svarade. Det var till mannen och han hörde samma dam igen: "Hundarna vägrar sluta. Vad ska jag ta mig till?" "Försök att tömma en vattenhink över dem", rådde veterinären, damen tackade för rådet och samtalet avslutades. Fyra minuter senare ringde telefonen igen. Hustrun svarade och talade om för sin man att det var samma kärring igen. "Hundarna slutar inte trots att jag hällde en hink kallt vatten över dem", beklagade sig damen. "Gå ut och säg till hanhunden att han har telefon", sa veterinären. "Telefon? Skulle det kunna fungera?" "Tja, det har funkat tre gånger för mig ikväll." |
|
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2011/05/03 : 21:27:56
|
#8230;om ni någon gång funderat på en PT#8230;
En kvinnas VECKA PÅ GYM Detta är tillägnat alla som någonsin försökt att få till en regelbunden träningsrutin... Kära dagbok! Till min födelsedag i år köpte jag en veckas personlig träning på det lokala gymmet. Även om jag fortfarande är i fin form sedan jag blev korad till skolans främsta gymnast på gymnasiet för 43 år sedan bestämde jag att det vore en bra idé göra ett försök. Jag ringde till gymmet och bokade upp mig med en personlig tränare som heter Christo. Han identifierade sig som en 26-årig aerobicsinstruktör och modell för idrotts- och badkläder. Mina vänner verkade nöjda med min entusiasm att komma igång! Klubben uppmuntrade mig att föra dagbok för att kartlägga mina framsteg. Måndag: Inledde min dag klockan 6:00. Svårt att komma ur sängen, men tyckte det var väl värt det när jag kom till gymmet och fann Christo väntandes på mig. Han är något av en grekisk gud - med blont hår, underbara ögon och ett bländande vitt leende. Woohoo! Christo gav mig en rundtur och visade mig maskinerna... Jag njöt av att titta på det skickliga sätt på vilket han instruerade sin aerobicsklass efter min träning idag. Mycket inspirerande! Christo var uppmuntrande när jag gjorde mina sit-ups, men min mage värkte redan från att ha gått och hållit in den hela tiden han var i närheten. Detta kommer att bli en fantastisk vecka! Tisdag: Jag drack en hel kanna kaffe, men jag tog mig till slut ut genom dörren. Christo fick mig att ligga på rygg och pressa upp en tung skivstång i luften och sen satte han vikter på den! Mina ben var lite vingliga på löpbandet, men jag klarade de två kilometrarna. Hans belönande leende gjorde att det var värt all möda. Jag mår toppen! Det är ett helt nyttliv för mig. Onsdag: Det enda sättet jag kan borsta mina tänder på är genom att lägga tandborsten på handfatet och flytta min mun fram och tillbaka över den. Jag tror jag har ett bråck i båda bröstmusklerna. Bilkörningen är OK så länge jag inte försöker styra eller stoppa. Christo var otålig med mig och insisterade på att mina skrik störde andra gymmedlemmar. Hans röst är lite för KÄCK så tidigt på morgonen och när han skäller blir det ett nasalt gnällande som är mycket irriterande. Det gjorde ont i bröstet när jag klev på löpbandet, så Christo satte mig på trappmaskinen. Varför i helvete skulle någon uppfinna en maskin som simulerar en aktivitet så gammalmodig som hissar? Christo sa att det skulle hjälpa mig komma i form och njuta av livet. Han sa något annat skit också. Torsdag: Rövhålet väntade på mig med sina vampyrliknande tänder som exponerades då hans tunna läppar drogs tillbaka i ett hajleende. Jag kunde inte undgå att bli en halvtimme försenad - det tog så lång tid att knyta mina skor. Han tog med mig för att träna med hantlar. När han inte såg det, sprang jag och gömde mig på toaletten. Han skickade nån spinkig kärring för att leta reda på mig. Då, som straff, satte han mig på roddmaskinen - som jag sänkte. Fredag: Jag hatar den där jäveln Christo mer än någon människa någonsin har hatat någon annan människa i världshistorien!!! Dumma, spinkiga, anorektiska lilla skitaerobicsinstruktör! Om det fanns nån del av min kropp jag kunde röra sig utan outhärdlig smärta skulle jag slå honom med den. Christo ville att jag skulle jobba med mina triceps. Jag har inga triceps! Och om du inte vill få bucklor i golvet, ge mig för fan inte en skivstång eller något som väger mer än en smörgås! Löpbandet kastade av mig och jag landade på nån slags kost- och hälsoinstruktör. Varför kunde det inte ha varit någon mjukare, som dramaläraren eller körledaren? Lördag: Satan lämnade ett meddelande på min telefonsvarare och undrade med sin retsamma, gälla röst varför jag inte dök upp idag. Bara ljudet av hans röst fick mig att vilja slå sönder maskinen med min almanacka, men jag saknade styrkan att ens använda fjärrkontrollen och tvingades ligga elva timmar i sträck och se Väderkanalen... Söndag: Jag har bett kyrkans taxi att hämta mig för gudstjänsten idag så jag kan gå och tacka Gud att denna vecka är över. Jag hoppas också att min man kommer att välja en rolig present till mig nästa år - som en rotfyllning eller en livmoderoperation. Jag säger fortfarande att om Gud hade velat att jag skulle böja mig, hade han strött ut diamanter över hela golvet! |
|
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2011/05/05 : 21:07:02
|
Ett par fräckisar inför helgen kanske?
En man är ute på stan och springer på sin exfru med hennes nya pojkvän. "Jasså du..", Säger han till pojkvännen, "så du har fått ta över mitt gamla slita hål?" Pojkvännen är inte sen att kontra: "Nä för fan..det var ju bara de första fem centimetrarna, resten är tamejfan i nyskick!" --------------------------------------------------------------------- Tre unga kvinnor som jobbar på samma kontor lägger märke till att deras kvinnliga chef har börjat gå hem från jobbet tidigare på eftermiddagarna. De bestämmer sig för att sticka tidigt de också. Eftersom chefen aldrig kommer tillbaka eller ringer till jobbet när hon har gått så kan hon ju inte gärna märka det, tänker de. Så fort chefen har gått för dagen lämnar de tre unga kvinnorna kontoret. Brunetten passar på att ta ett pass på gymmet innan hon ska träffa sin pojkvän över en middag. Den rödhåriga tycker bara att det är skönt att komma hem extra tidigt. Hon fixar lite i trädgården, sedan går hon och lägger sig tidigt. Även blondinen går direkt hem. Men när hon öppnar ytterdörren hör hon konstiga ljud ifrån sovrummet. Hon smyger sig fram mot sovrummet, gläntar försiktigt på dörren och får sig en riktig chock när hon ser sin man i sängen tillsammans med hennes egen chef! Blondinen stänger tyst dörren och smyger ut ur huset. Nästa dag när det är kafferast, föreslår den rödhåriga och brunetten att de ska gå hem tidigt igen och frågar om inte blondinen hänger med. - Aldrig i livet! Igår var det jäkligt nära att jag blev upptäckt! |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2011/05/05 : 21:33:44
|
|
|
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2011/05/06 : 11:30:43
|
En mobiltelefon ringer och en av männen i omklädningsrummet svarar "hands-free" med högtalaren på Alla andra i rummet lyssnar också
Mannen: HALLÅ!
Kvinnan: Älskling det är jag. Är du på klubben?
Mannen: Ja
Kvinnan: Jag är i sta'n och har hittat en fantastisk läderjacka. Den kostar bara 7.500 kronor. Är det OK om jag köper den?
Mannen: Ja då, naturligtvis, om du nu tycker så mycket om den.
Kvinnan: Nu när jag har dig på linjen så...... Jag var också just förbi Marcedes för att få monterat den där stjärnan du vet. De har fått in 2011 års modell och de hade en superhäftig SL500. Det är just en så'n som jag alltid önskat mig.
Mannen: Vad kostar den då?
Kvinnan: 2,2 milj kr. i standardversionen.
Mannen: OK, så köp den då, men för det priset skall det också ingå vinterhjul!
Kvinnan: Tack, älskling vad du är gullig. Så var det bara en sak till. Sommarhuset som vi tittade på förra året, är till salu igen. För 10.500.000 kr.
Mannen: OK, bjud bara 10 miljoner. Det accepterar de säkert och gör de inte det så ge dem den där halva miljonen till för det är ju ett bra pris ändå.
Kvinnan: OK. Vi ses senare. Jag älskar dig, raring!
Mannen; Hej då - Jag älskar dig också.
Telefonsamtalet slutar och de andra männen i omklädningsrummet stirrar på honom - mållösa - tills mannen med ett stort leende säger:
Är det någon här, som vet vems mobiltelefonen det är? |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2011/05/06 : 16:24:51
|
Hörde den här, som visserligen är kränkande för en folkgrupp men ganska kul ändå:
En person ville utreda om det där som sägs om smålänningar stämde, så han ringde upp en smålandstidning, vilken ju borde ha koll på läget. Väl framme blev han ombedd att vänta kvar i luren och medan han väntade hörde han i bakgrunden: - Hörrni, vem ska betala för det här samtalet ...? |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2011/05/07 : 23:03:20
|
Gädd-Mamman var i vassen med sina yngel. De snackade lite som gäddor gör och helt plötsligt glider ett wobblerdrag förbi... Det lilla ynglet utbrister: -Mamma, Mamma! vad var det där för något? Gäddmamman svarar: -Det där, det där är horan som pappa drog iväg med förra veckan!
Jon bodde på en ö som hade förbindelse med fastlandet. Varje gång han Åkte över bron sa han. "Jag heter Jon och kör över bron".
En lördag fick han för sig han skulle fara till fastlandet och skaffa sig ett fruntimmer.När han for över bron sa han "Jag heter Jon och kör över bron". Väl framme på danshaket träffade han en kvinna som var jättesnygg och villig följa med hem.
Då dom kom på bron sa Jon "Jag heter Jon och kör över bron". Väl hemma hamnade dom i sängen. Jon var heltänd, men så säger hon "Jag är ledsen men jag har min dåliga vecka, men jag har ju ett hål till". Jon visste inte vad han skulle göra, men okay det fanns ingen återvändo, så kör till.
Efter akten var båda nöjda och belåtna, hon skulle tillbaka till fastlandet.
När dom kom på bron säger Jon som vanligt "Jag heter Jon och kör över bron"
Då svarar hon "Jag heter Kjell och är utklädd i kväll |
|
|
|
Topic |
|