Author |
Topic |
geldis
fd. klubbmästare i ASO
1266 Posts |
Posted - 2005/02/08 : 00:17:35
|
Roligt att du uppskattade ASO för vi trivdes under ditt besök Sladd. Hoppas att du har fått ta del av den omfattande mailkonversationen dagarna efter. Diskussionerna är inte klara än på länge... mvh |
geldis |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2005/02/08 : 01:05:45
|
Som sagt,trivdes gjorde vi alla(hoppas jag)under denna demonstration. En ganska ingånde förevisning av apparaterna blev det,här är det locket av på Gondul.
Å precis där sitter----?---musiken---eller nåt---
|
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
Posted - 2005/02/08 : 08:54:53
|
Hehe, orsaken till denna övning var följande:
När en av deltagarna ämnade spela en skiva med SACD så gick maskinen aldrig ur förstaläget "reading". Vi trodde det var fel på skivan... Nåväl, av med locket, ur med skivan och så spelade vi resten av kvällen. Nästa morgon så skulle värden och jag spela en av mina SACD och samma sak hände igen.
Av med locket för lite felsök. Ni kommer ihåg att jag berättade om de helt separata signalvägarna för SACD respektive CD/DVD-A.
Det visade sig att signalen redan från läsning går en helt annan väg, 180 graders skillnad om man jämför med CD. En liten vit plattkabel på vänster sida driven hade slunkit ur sin kontakt. Förmodligen då jag pga platsbrist i bilen lastat Gondulen löst, på högkant...
Efter att med gemensamma krafter ha petat ditt kabeln så lirades SACD utan bekymmer. Det var alltså inget fel på den första SACD-skivan!
Men visst är det kul att glänta på locket...
mvh
|
www.hificonsult.se http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/ |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/02/08 : 16:27:32
|
Då skall vi se om inte värden själv lyckas få upp några bilder på en lämplig server!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
fripps
Member
652 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 14:31:53
|
Bilder är på gång, skall bara skala ner dessa så att modemägare också kan glädjas |
Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50
Medlem i ASO |
|
|
drkim
Klubbmästare HKS
2647 Posts |
Posted - 2005/08/08 : 15:01:45
|
Kommer det några bilder? Kul att demon gav utdelning i alla fall
Mvh Jocke |
Med vänliga hälsningar Jocke
Mitt system! Maila mig! |