HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2005/02/05 :  23:23:56  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Jag köpte en kimber powerkord 14 gold utan kontakter, som fick furutechs nätbrunnskontakt fi-25

http://www.svalander.se/furutech/bilder/FI-25_400.jpg

och Shukos guldkontakt i andra änden.
Det är den som ska användas senare.
Modda är kul :)

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/05 :  23:31:40  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Javisst är det kul, ibland lyckas det ibland inte. Det verkar vara seriösa grejer du har där. Ska bli kul att höra ett uttalande i morgon.

mvh Leif
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/06 :  00:30:21  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
bra att du kör gold!!! Min kabeltillverkare har provat ut att just gold på nätkablarna blir en mix med silver som bara blir helt rätt... Så du har nog en kanonmix där..

Och visst fasiken är detta stenkul?? Tänk att för samma pengar som man bränner under nån timma vid en bar kan sitta kanske kommande veckor o år och ha skoj med..

Och för andra som faktiskt inte har råd med en superspelare men som kan sätta ihop fina teflonisolerade förtennade eller försilvrade koppartrådar och en hysad plugg till en bra nätkabel . samt en sopspelare för en 500 kr och faktiskt få bra ljud för den 1000lapp det blir totalt med plugg. Man kan ju ta annat än det värsta.. Jag hoppas att det finns föera som kommer anse det var skoj till slut..
Sedan kan man som jag bara ta sin dyra 3000 kr nätis o lira med den...furutech där med...ler

Jag trivs som sjutton.. Men då jag hittar fram till en spelare som gör så mycket skillnad så det känns att man inte bara kan lira vidare då byter jag min direkt..men tills dess så...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/02/06 00:34:13
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/02/06 :  02:38:15  Show Profile Send avr7000 a Private Message  Reply
Jag har oxå varit och hämtat en...

Den låter inte alls så illa!
Tillräckligt bra för att jag skall behålla den och testa lite moddar...
Speciellt basen var trevlig, uppåt lät den lite lite grötig, platt och stickig jämfört med min 668.

Lägg gärna in tips på moddar här i tråden...

Mvh

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/06 :  09:35:01  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
mayro: Jag är fortfarande med på ett test på HiFi Skåne här i Malmö enligt mitt tidigare inlägg. Kan ej ta det här hemma så jag ej har cd-spelare att jämföra med. Tror många hade varit intresserade av ett test och de på HiFi Skåne är schyssta killar så det går säkert bra! Va säger du?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2005/02/06 :  10:00:08  Show Profile Send x2000 a Private Message  Reply
hejsan

har beställt en så'n här från svalander till min 816:a

här ska moddas...

Mvh
Thomas
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/06 :  10:09:41  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Gott, nu börjar vi bli en helt gäng med 816:or.

mvh
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/06 :  11:15:11  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
wow!!!
Vilken etusiasm!!!
Viken overkill!! Vilken nätbrunn.. Helt otroligt!! Hur kan ni köpa saker som detta till detta test.. Hoppas ni INNAN har spelat spelaren och funnit FÖST den låter "Rätt" innan dessa dyra inköp sker...

Gud va skoj detta är... Jag tror och hoppas ni kommer till samma resultat som mig. Och också då ställer frågan hur sjutton den kan bli så ok med dessa små ändringar(Innan nätisbrunnar dyrare än hela spelaren köpts in)

Jag är däremot helt övetygad om att ni kommer höra den är en musikalisk historia denna lilla manic..

Angående testa på en butik..??

Jag skrev svar på den frågan tidigare...
Jag anser detta sker under förhållanden där man tweekat in sakerna. Och under alla mina år så har jag aldrig på någon butik hört ett fullt spelande system.

Jo en gång..
På sankt eriksplan i källaren hos Lars Benktson....
Där fick jag komma ner i deras hemliga om man inte har råd ljudrum...
Där stog det två Krell monoblock som var spelande på dom stora Appogee diva...
Där fick jag höra vilken färg Tina törner har på ögonen. Tyvärr hade hon ätit vitlök dagen före..
Det hörde jag.
Jag tror att man inte behöver säga något mera om vad det var för upplevelse. Detta var på den tiden då Hifi consult hade en rolig test på en stor scen i en teater.. minns inte var..
Det var typ samma system jag hörde i källaren.
För övrigt fälldes en av dom roligaste komentarerena då i en tidning..
Dom körde nån ton i högtalarna som dom inte gillade .. så dom gick sönder.
Följande text skrev sen. "Så gör man inte mot en diva"
Perter westberg och olle M i högform kan man säga..

Så om dom har en nivå som denna så kan vi köra test i butik. Vilket jag tvivlar starkt på.

Dom ända butiker jag kan tänka mig stalla upp saker i den nivån är nog dom redan nämda samt
Radicentralen i umeå med Ayre elektronik och Audio Artistry ifrån Väl ljud i borås..
Reference audio Sthlm kan nog också.. Via Häggmark.. där kan det nog gå...Sedan finns det flera som säkert kan om dom vill.. Men för att nivåerna ska va rätt ljudmässigt så bör det va dessa nivåerna på det som går att få till..

Hur mitt blir då det sitter ihop vet jag ej. Jag har inte ens hört mitt nya steg.. Det kan ju bli flipp eller flopp. Flopp blir det bas steg av det..

Men kan vi ta denna test via PM i stället för att förstöra en tråd med jämförelser i lite barnslig nivå. Jag har sagt jag ställer upp.. Det räcker. Och jag hoppas jag losar stort!. För då vet jag vad jag skall spela med som min nya CD... tills dess.. PM så testar vi...Men i en trimmad anläggning...där en känner till ljudet i alla fall..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/06 :  12:07:35  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
håller inte med, det är enkelt att höra skillnad mellan olika cd-spelare i en hifi-butik..förhållandena där är ju samma för alla spelare, jag har själv jämfört olika spelare på HiFi Skåne och inga som helst problem att höra stora skillnader...bara spelarna får samma
förutsättningar vad gäller elektronik, kablar och akustik är det inga problem.

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)

Edited by - matte76 on 2005/02/06 12:09:01
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/06 :  12:24:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Snälla snälla.. Sköt nu allt ovidkommande via PM eller tel tills vi kört detta test.. Denna tråd är INGEN tävlingstråd!! OK??

Jag satte inte in ett enda ord här för att få en larvig tävling eller utslagningstest. Utan för att resultatet var för mig rätt knepigt.. Så nu avslutas ifrån min sida ALLA svar där "tävling"ingår i svar/inlägg.. Sköt det per PM. Det har ingenting med det tråden handlar om att göra..

UPPSTYRNING!!!

Jag säger för trettiotionde gången nu. DENNA SPELARE ÄR INTE OGINAL!! MIN ÄR INTE EN 816!! JAG HAR ALDRIG SAGT DEN ÄR BÄST I HELA VÄRLDEN!!

MEN...

Jag undrar hur en spelare för ynka i mitt fall 995 kr kan ens göra det den gör. Och få hos flera än mig samma resultat..

DETTA ÄR INGEN GARANTI FÖR ATT ERA SPELARE STÅR TILL SALU FÖR NI KÖPER EN DVD OCH PROVAR SJÄLV!!

Utan detta var endast för att få igång debatt...

Annars hade det stått i inlägg ifrån start att jag söker TÄVLING eller även påståenden såsom jag spelar ut allt i hela världen..
Så jäkla puckd är inte ens jag. Fast kanske är ja just så puckad då jag uppenbarligen har trott man kan enbart debattera ett fenomen som det jag fått utan att börja känna sig ansvrig för sibas garatidisk...

Ha skoj. Har ni lagt 500 spänn på detta lilla projekt som många nu gjort så har ni väl gjort det av nyfikenhet.. och jag antar alla också har en plats för den om den i era system inte kan få till det som vi som nu har dom fått..

Allt är systemberoende...ALLT..

Så om den står sedan och lirar fint på landet eller åker i sopen. eller faktiskt kan bli er nya cd spelare det ser ni själva..

Men håll tråden fri ifrån allt vad tävlande är.. Detta är bara en kul grej..

Inte blodigt allvar.. Lite ångrar jag faktiskt jag sa något.. Jag hoppas ni alla förstår att detta var bara en frågande grej. Inte för att helt plötsligt få stå till svars för att jag påstått detta är den ultimata spelaren som gjör allt till skit..
Det som berättats angående prov är bara rena fakta. Där den faktiskt gjort det den har. Att detta skett är det som gör hela frågan knepig.

FÖR det skall INTE gå enligt mig..

Så kan vi hålla oss i denna nivå?? Och inte låta detta flyga iväg till att jag på något sätt i världen skall framstå som jag påstått eller påstår att detta är den slutliga lösningen för er alla...
Håll det där det hör hemma

Som en kul knepig grej där frågor hur som helst är behövliga att ställa.
Hur kan den bli så bra, eller hur kan den göra som den gör??

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/02/06 :  13:13:55  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Hej! Kunde inte hålla mej längre från tråden, så jag tänkte ställa lite frågor. Jag hoppas att inte mayro tar illa upp nu, detta är inte tänkt att irritera dej, utan endast för att få lite klarhet i vad du gjort åt din spelare.

Jag har samlat lite citat från dina inlägg:

quote:
Jag kopplade ur Denvern och tog isär den igen. Satte i nätbrunn. samt gjorde lite småfix i den med lim o plywood. smältlim mm mm mm... Lödda allt. satte fast alla kablar som är kors o tvärs... Och sedan in med den igen...

quote:
Men sen kröp det lite i mig.. Går den att få till ÄNNU bättre??
Sagt o gjort. Isär med den igen. Det visade sig smältlimmet lossnat i den. Så jag köpte en jäkla massa kontaktlim och smälde dit.. Sen satt mina plywoddskivor igen. Samt sån där väskinredning i grått skum sattes in..Allt för att döda vibbar i den. Driverket limmades fullt med smältlim osv osv.. Allt på kortan limmades fast..

quote:
tänk då med en 3000kr nätis. Filtren borta. samt hela strömdelen genom start o stopp. samt utdämpad låda och inspelad..

quote:
Min spelare är en vanlig ej omklockad eller med andra medel ombyggd historia. Utan det är en rätt över disk köpt spelare med en kanon nätsladd bara.. Inget mera..

quote:
Jag pratar om min 141 MED ändringar.. samt en dyr nätkablel..

quote:
Jag säger för trettiotionde gången nu. DENNA SPELARE ÄR INTE OGINAL!!

Tyvärr kan jag ha blandat ihop lite här, det är lite svårt ibland att förstå vilken spelare du syftar på. Ett bra sätt vore om du skrev "min 816" eller "min 141" istället för "min spelare".

Nu till frågorna:
1. Har du gjort andra ändringar än att sätta in nätbrunn, byta nätkabel samt dämpa spelaren?
2. Ifall ja på fråga 2, vad har du ändrat?
3. Har du bytt nätkabeln som går från nätbrunnen till spänningsdelen i kortet?

Jag hoppas du kan tänka dej att svara på frågorna här i tråden, eftersom jag antar det finns flera som undrar vad du gjort för ändringar.

Det vore oxo trevligt att se bilder på din spelare, även närbilder på kretskortena så man kan se vad denver använt sej av för elektronik. Om detta är möjligt, så sätt gärna upp bilderna på knaak.

//air
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/06 :  13:24:37  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Mayro: Man måste väl få ha en annan åsikt än dig utan att du går i taket med långa uppsatser om att alla missköter sig på forumet och så vidare...på ett forum har folk olika åsikter, så är det, och det ska få uttryckas! Jag vidhåller allt jag skrivit, ska det bli test/jämförelse med dyrare spelare ska det ske där flera olika spelare kan jämföras.

Edited by - matte76 on 2005/02/06 13:26:06
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/06 :  15:41:25  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
orkar inte svara dig flera ggr nu Matte76. du har fått tio svar. nu räcker det. Jag har sgt att vi tar detta på PM.. tror jag också sa på ett PM vi kan prata på en lur i stället..
PUNKT,

Det går nog att se på Byggsidorna hur det gått till Andra som kan detta med foto osv har satt in där.. titta. Och vill du eller annan tala med mig så sänd PM med nummer så ringer jag gärna upp eller tvärt om..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/06 :  18:26:49  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Efter en hel del pysslande idag så har DENVER:n fått en ny nätbrunn och kabel. Mina saker inköpta på Clas Ohlsson. Finns naturligtvis bättre, men fick duga nu. Nätbrunn, kabel 3x2,5 m2, 2 kontakter.
Nu hände det en hel del må jag säga. Nu spelar den bas som en riktigt dyr spelare (djup och detaljerad). Ljudbilden blev större, detaljerna kommer fram bättre i alla register.
Detta är faktiskt inte klokt, men sant. Kan tyvärr inte jämnföra den med en riktig dyr just nu, har inget som är bättre själv.
Ni som är på gång att modifiera denna spelare kommer inte bli besvikna.

mvh Leif B

Edited by - Leif B on 2005/02/06 18:37:08
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/06 :  18:35:09  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
äntligen en som provade och ser/hör vad jag sjäv sitter som ett stort frågetecken och bara inte fatter..
Tack för förtroendet att stoppa in dessa kr och jobb för att "Syna" mina resultat....

jag tror du kommer ha massor med skoj framöver då du provar ut med olika nätkablar.. Jag spelar som sagt mina Silver resolution på min med kanonresultat...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/06 :  18:41:44  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Det är inte du som ska tacka, jag har länge gått i funderingar att byta cd-spelare och nu sitter jag mer än nöjd för ynka 700 kr plus lite arbete. Mer valuta för pengarna får man leta efter.
Så det är förstås jag som ska tacka så hemskt mycket för tipset.

mvh Leif b

Edited by - Leif B on 2005/02/06 18:44:13
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/06 :  18:48:43  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Mayro: Problemet är att du inte svarat på mitt förslag om test och ej heller på kritiken om ditt sätt att bli vansinnig när du får kritik.

Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/02/06 :  18:51:57  Show Profile Send avr7000 a Private Message  Reply
Halloj...

Min 816 spelar inte HDCD skivor som den ska... nivån blir mycket lägre!!!

Är det någon mer som kan testa detta...

Mvh

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/06 :  18:52:47  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Snälla matte, är det tvunget att hårdra detta?
Om du nu är angelägen att vilja jämnföra din cdspelare med hans moddade så är det väl bara att åka hem till honom och göra det eller?
Är du inte angelägen så kan du väl lägga ner diskutionen. Den leder ändå ingen vart.

mvh Leif B
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/06 :  18:54:41  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Leif B: Han skulle ju ändå till Malmö, och då föreslog han att testet kunde göras här! Problemet är att jag inte har köpt cd-spelare än, så det blir omöjligt.. Förstår inte varför du blandar dig förresten?

Edited by - matte76 on 2005/02/06 18:56:34
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/06 :  18:56:30  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
matte!
Ser du inte att han ber dig lägga ner samtalet om detta?

mvh Leif B
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/06 :  18:57:10  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Så! Jag lägger ner...lönlöst. Leif B: Sköt ditt eget framöver.

Edited by - matte76 on 2005/02/06 19:38:32
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/02/06 :  19:47:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Stilla er pojkar...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/06 :  19:52:28  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag är helt lugn Bernt!

Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/06 :  20:02:25  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
matte
Jag kan bara säga att om du tvekar på att köpa en Denver så kan du sluta med det nu. Den spelar riktigt, riktigt bra. Bästa jag har haft, men det säger kanske inte mycket.

mvh Leif B
Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000