HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/03/18 :  12:21:55  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
quote:
Originally posted by Wolfgang:
Niclas och jag håller på att undersöka hur vi skall få upp utgångssignalen, den är lite svag.

Det borde vara en smal sak... Var har ni kopplings-schemat? (och gärna närbild på området kring OP:arna)

Det blir antagligen att byta ytmonterade mostånd, och det fixar man inte utan varmlufts-blås. Jag har tillgång till sådan utrustning på jobbet, men tyvärr får jag inte ta hem den. Allt måste göras där. Å andra sidan, rätta motstånds-värden borde gå att hitta i komponent-bankarna hos våra reparatörer...

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/03/18 :  19:58:10  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Jag återkommer med bättre bilder på DIY
Tack för hjälpen, Gaffa

wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/03/21 :  15:39:58  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Så har den lilla säkringen med hållare "kommit på plats". En mycket positiv utveckling för den lilla Denvern....... är nu uppe i totalt 1840:- inkl. moms för "min" spelare ........ Jag har Jeppes spelare på operationsbordet för tillfället, den mår bra och har hälsan, den tackade så mycket för den nya ICE- brunnen,säkringen, kondingarna och dioderna .... Nu väntar den på OPAmparna och RCA-honorna ..... (Jeppe jag hörde att den längtar hem )!!! Kollar bara förändringarna mellan varje moddning .... men den låter bättre än när den kom ....

wolfgang

++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/03/21 :  18:30:18  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jag har varit såå orolig för den lille stackaren. Säger hon nått? saknar hon mig? Jag håller på att bli tokig av oro och saknad. Hennes liv vilar i dina händer doktorn!

Men du ska veta att du har mitt fulla förtroende så som varandes högutbildad inom ditt gebit, herr doktor. Jag har nu druckit kaffe tänkt röka en cigg (jag röker inte) och ringt mina gamla föräldrar och jag har stort stöd, stort!

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/03/21 20:06:55
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/03/28 :  21:12:48  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
ehhh? ]

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/02 :  17:26:20  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
jaha pojkar. Nu har flera hört min omtalade Denver... Så nu är ordet fritt här...

Berätta nu här vad ni tyckte om den.. Jag har ju alltid sagt den tål att lyssnas på. Och att den är en knepig historia...

Så säg nu ni som hört den era åsikter.. Några hörde den i mitt system. några endast i lilla rummet här. Men detta med bra eletronik osv. Så era omdömmen ger nog en fingervisning..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/02 :  20:04:03  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Det konstiga är ju att på "Jämshögs/Träffen/Mässan" Spelades på fyra ( 4 ) Denver och en ( 1 ) TEAC DV-50.......

Gissa i vilket rum lyssnarna / fixarna / moddarna var

Denvermek

Denvermek´s försöksobjekt numera hemmahörande på annan ort

Edited by - Creative Audio on 2005/05/02 20:05:38
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/02 :  21:14:36  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Tobbes maskin spelar öppet, luftigt och med härligt drag i transienterna. Den är dynamisk och homogen i klangen, inget sticker ut och den är ändå fantastiskt rolig att lyssna på. För priset är det så bra så att man inte kan annat än att le. Mellanregistret (ojojoj!) Diskanten (japp!) Basen (sa nån djuuup!) Den spelar med mer drag än 228 (min, Wolfgangs före detta (grattis Muse!)) Min är inte inspelad så den är lite instängd i ljudet jämfört med Muse maskin som är underbart fint klingande. Samma som Tobbes men med lite mindre energi kanske (ni andra får gärna hjälpa till att beskriva!). Men alla har de ett mycket härligt sätt att presentera musiken på. Som Muse sa: - Man lyssnar liksom inte på cd-spelaren, den bara står där. Man lyssnar på högtalarna (fritt ifrån mitt korta minne)

Ha i åtanke att alla Denverspelare lät bra och det gjorde de i anläggningar där alla andra delar är highend. Vad sägs om signalkablar för c:a 20000kr/st eller nätkablar från 4000kr och uppåt. Nu ska man ju inte hänga upp sig på priset iofs. Speciellt inte efter de här dagarnas erfarenheter men ändå!!

Phonar högtalare (mmmm..), Fadel Art "Coherence", Rörförstärkare från bland annat Octave (vilken fin röris!!), Jeff Rowland (ojoj!!), Muse, Infinity 4.5 reference (dra mig baklänges!!), Signalcable (jorå sörrö!) FINT SÄLLSKAP TILL DENVERSPELARNA ALLTSÅ!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Nicke
Member

379 Posts

Posted - 2005/05/02 :  21:37:32  Show Profile  Visit Nicke's Homepage Send Nicke a Private Message  Reply
quote:
jaha pojkar. Nu har flera hört min omtalade Denver... Så nu är ordet fritt här...

Berätta nu här vad ni tyckte om den.. Jag har ju alltid sagt den tål att lyssnas på. Och att den är en knepig historia...

Nu har ni fastnat i moddnings-träsket....
Den låter ju rätt bra...men tänk vad mycket bättre det blir om man moddar det....tänk om man byter den....och den...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/02 :  22:00:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Nu har ni fastnat i moddnings-träsket....
Den låter ju rätt bra...men tänk vad mycket bättre det blir om man moddar det....tänk om man byter den....och den...

du har rätt
Jag har märk att min första sak jag gör på morgonen är att kollar in sibas hemsida OM det kommit nån ny denver...

Men ditt inlägg väckte mig...
Tror jag får vänta till EFTER morgonkaffet såsom första avvänjningen här....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/02 :  22:34:02  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
LÅter alla denver bra från början eller måst eman modda dem för att de ska låta bra.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/02 :  23:08:22  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

det man KAN höra ifrån start är "enkelt sagt" potesialen...Men det är lätt för mig att säga som vet vad jag ska leta efter numera.. Kanske inte för andra... Som finner enbart en trevlig men lite trött polare som "spelar skivor"...

Sedan ingår i modden som HELHET inköp av en BRA nätkabel..

Men detta inköp tror jag man gör PÅ ALLA spelare. I alla fall snudd alla gör detta inköp..

Men här i helgen spelade Denvern med som i mitt fall med silver res nätkabeln. I wolfgangs fall med fadel arts kablar. Så dom gick bra dom också. Men dom var nog "lite" dyrare tror jag...fast ärligt talat så frågade jag inte om det ju.. Men då den spelade i stora systemet så var den dyraste fadel art som lirade till tror jag 100%...

Så i min modd är kabeln en del av den mycket enkla modd som gjorts på min spelare...

Dom andra har mer ingående modd med komponenter vilket INTE gjort dom sämmre om man säger så...

Wolfgang la ner under 2000 totalt på sin. samt lite jobb. I dessa under 2000 ingår köp av spelaren också..

Det skulle betyda inklusive nätis som jag lirar 5000 totalt...

Men jag vet inget för 5000 som är i närheten ljudmässigt. Och knappt ens för otroligt mycket mer pengar...

Men hade jag ljugit så kan du tro det här hade stått rader av inlägg efter träffen här då faktiskt det varit endast en spelare med högt pris som spelade. sedan var det enbart denvers som spelade allt här..

Och även i stora systemet spelade denver ett tag. Och ingen sa att man skulle byta cd .. så det säger nog en del.

Så keep on.. Det är en otroligt bra lösning "tills vidare" som blivit väldigt mycket "tills vidare" för oss som spelar dom idag... Dom byts inte lätt ut ifrån systemen direkt..Så vi spelar vidare och skyller på att vi gör detta endast "tills vidare" så folk tror vi letar hysteriskt efter en mer prestigladdad spelare...

Mellanreg är rent ljuvligt anser jag....

Och LÄTTLYSSNAD som få...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/02 :  23:26:17  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Jadu, Tobbe, vad i h..e skall jag nu sätta lödkolven i
Väntar fortfarande på de två TEAC DV20S som jag beställde i december, den ena kommer att hamna på operationsbordet...... man skall ju ha lite "kul" oxå ...... skall allt titta om det kommer en ny skoj (billig) Denver oxå.
Min moddade Denver vart ju Exeptionellt dyr eftersom jag satte nextgen o.s.v. på den!! Titta på Jeppes där var det spelare + ca 700:- som gällde! OCH den lät bra!!

Denvermek eller snart TEAC-mek

Edited by - Creative Audio on 2005/05/02 23:29:57
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2005/05/03 :  08:51:52  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Satt o lyssnade på min ej färdigmeckade denver 802. Och den har riktigt bra ljudbild. Min gamla sony 725 med bättre nätdel mm. Kanske hade mer utmejslad ljudbild o mer detaljer, lite djupare i basen osv. Men den var helt platt i jämförelse. Att denver låter lite mörk i mellanreg innan moddning kan jag lättast höra på Carola - Blott en dag. spår 1. Konstigt att det hörs lättaste på denna skiva. Stormembran mik, lite för nära mickat o det distar i elektroniken men skivan funkar mycket bra till detta. Har lyssnat på många andra a capella skivor mm. nu i veckan men vilka skivor tycker ni att denver utmärker sig mest på (förutom ALLA )
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/05/03 :  09:56:12  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Ja, gott folk..

Som ni kanske har läst så har Wolfgang överlåtit sin Monster-Denver till mig.

Man kan ju lätt skryta med med WBT NextGen, Ölflex kablage till den nya nätdelen(för det är väl öhlflex Wolfgang?), bytta OP-ampar, balanserad digital utgång(givetvis nextgen), Furutech Rhodium nätbrunn etc...!!

MEN: Vad gör det när man inte kan njuta av den??

Hoppas att mitt trasiga monoblock kommer hem snart, börjar bli nojjig här!(3 veckors tystnad)

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/03 :  10:48:02  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Muse min vän jag lidermed dig om du lider med mig. Fast min Accuphase skickades igår (måndag) med UPS och jag har ett trackingnummer så nu är det mer förväntan än lidande. Hoppas dina block blir färdiga snart! När min sen är inspelad kommer jag hem till dig så tar vi en shootout: The Wolfgang Project VS The Wolfgang/2Down1ToGo Project

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/05/03 :  14:26:43  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Haha, ser fram emot en shoot-out!

Ja, vi kanske får ta någon barn/fru-fri dag framöver.
Annars blir det ju ingen stereolyssning..

Betänk detta min vän innan du tar med dig din Denver...
Wolfgang har hällt sitt audiofila elixir i sin spelare, han hade känslor och passion för den.

Din spelare där emot, är nog bara en i mängden, ett lördags-juck, inte mer.
Sorry men jag känner mig tvungen att "breaka" nyheten för dig.

Muahahaha!

Pangea+Muse <b>Vs</b> Accuphase...?

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/03 :  18:57:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jeppe72 VS Muse = Kärleksgnabb SANT

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/03 :  19:40:06  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Nu skall ni vara snälla gubbar ...... BÅDA spelarna har fått mycket kärlek (knytnäve) och värme (lödkolv 380 grader) Ni har nästan identiska nädelar med nyare snabbare dioder, kondingar, GULD säkringar med guldpåkopparhållare (långt va) istället för "plåtsäkringen" som satt där förut. MUSE har "lite" mer bitumen i sin ..... Men ni skulle tagit med "Ceraballs" ....... Jeppe jag kom att tänka på att man skulle "blockera" din digitalanslutning (på kretskortet med ett 75 Ohms motstånd) mmmmm blir nog en skojig "genomgång"

Wolfgang / Denvermek

Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/05/03 :  20:04:17  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
notera "nästan identiska nätdelar", nästan boys..

"Jeppe72 VS Muse = Kärleksgnabb SANT", visst är det så.
Jeppes aura är oundviklig, hur kan man inte gilla honom?

Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/05/03 :  20:10:46  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Om jag hade haft RÅD med 4 st Ceraballs så hade min Denver stått på dessa och vilat vid det här laget.

Men det spelade ju ingen som helst roll när på dygnet jag frågade om pris, alltid det samma... ;-)
Men hur som helst, Ceraballs står inte långt ner på önskelistan Wolfgang, notera ÖNSKELISTAN.

The Wolfgang DVD Project kändes viktigare.

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/03 :  20:56:03  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Blockera digitalanslutningen. Det kan jag väl göra själv. Bara att ställa sig ivägen bakom den, eller?!

Muse, tack det där värmde verkligen. Du är själv ganska lätt att tycka om.

Vadå nästan lika nätdelar, nästan, vadå, va! nästan! hurså! va!

Ceraballs vore trevligt men Wolfgang hade ju sån fruktansvärd koll på varenda liten pryl han hade med sig. Irriterande!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/05/03 :  21:42:15  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Wolfgang har falköga!

Jaja, vad är Ceraballs mot en bättre nätdel?

Hehe..

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/05/09 :  22:49:35  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Galningar... *sägs med hjärtat på rätt ställe*

Inte utan att man blir sugen själv. Efter att ha orkat sig igenom hela denna gigantiska tråd så verkar det vara få skåningar som vågat sig på att modda!?

Vilken spelare har bäst potential just nu tro? 802 eller 228? Hittar iofs ingen av dom på Siba's nätsida, så får väl släpa mig iväg till en affär IRL...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/09 :  23:31:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Galningar... *sägs med hjärtat på rätt ställe*

japp det är sant. Men skoj är det ju. och sedan är detta ju en billig grej att leka med. Och som KAN ge kanonresultat..

en del får inte till det. Och en del blir det kanon för. Om detta beror på våra olika anläggningar eller att spelarna är olika vet jag inte. Men där man sattsat så verkar alltid det bli bra. Halhjärtade saker som att omoddad bedömma blir ibland inte så bra..

och igen. Mellanreg är styrkan... och nätkabeln är ett krav att man lägger tid på. Spelarna är ju inga stridsvagnar. Så dom behöver allt stöd dom kan få....

men då kan dom grejor... Jag väntar bara på att någon gör en megamodd. inte dyr. men mer ingående.
Tyvärr har jag inte kunskapen själv...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000