HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/10 :  00:22:48  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
MEN pöjkar SIBA har den kvar inte på nätet men i BUTIKEN ........
Dom små maskinerna förtjänar ett bra hem med omsorg och värme (lödkolv)
Därefter spelar dessa små maskiner till "ägarnas" belåtenhet (efter modd)!!
Det är enkelt och det går snabbt .... ca 3 timmar, om detaljerna finns hemma ......

Denvermek

Edit: stavfel

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2005/05/10 00:24:16
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/05/10 :  00:34:54  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Wolfgang: Jo, därför jag skrev "så får väl släpa mig iväg till en affär IRL..."

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/05/14 :  03:23:39  Show Profile Send bassman a Private Message  Reply
Håhå jaja, köpte en Denver oxå...
Det blev en 808, storebrorsa till 802:an, skillnaden är att den klarar DIVX.
Vad ska man säga? Tja, har lyssnat till den i några timmar bara, den är alltså inte ens inspelad, och än så länge helt orörd.
Det finns ingen, absolut ingen, skrällighet eller hårdhet i ljudet. Klangen är än så länge lite kompakt och maffig.
Fjärren ser ut som en leksak, displayen har man ingen nytta av, chassit skevar vid minsta belastning, programmering kan man glömma om man inte har tv:n på förstås.
Men, ljudet verkar ha potential, som sagt.
Bara EN sak som förstör alltihop: början av varje låt är nedtonad en bråkdels sekund, så ibland missas en del av en ton eller ett ord, synnerligen irriterande. Är det någon annan som har detta också? Kanske fel på mitt exemplar?
Jag vill även använda den till filmtittande och bilden verkar helt OK, tycker jag.
Jag får återkomma.
/Anders

Det låter bättre med helrör på bänken

Edited by - bassman on 2005/05/14 03:24:48
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/14 :  15:20:50  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Jag har märkt av upptoningen i början av låtarna på min 802:a.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/14 :  16:32:41  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
228:an som verkar vara svår att få tag i har ingen upptoning

Retro låter fint.
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/05/14 :  19:42:02  Show Profile Send bassman a Private Message  Reply
Allright, då verkar det inte vara någon idé att byta exemplar, eftersom du Ohmega har samma fenomen. Frågan är ju då om man ska behålla den....Hmm..måste fundera.

Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/14 :  20:58:57  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Personligen ser jag inte detta som nåt stort problem....förargligt kanske men jag tänker mer på om det går att spela repiga skivor osv...samt att ljudet tilltalar mig förstås....

(Känns som om jag gjort ett liknande inlägg tidigare idag)

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/05/15 :  01:41:59  Show Profile Send bassman a Private Message  Reply
Det är ju ett LITET problem, det är sant, och olika personer reagerar olika. Men om det inte fanns, skulle ju spelaren vara perfekt. Jag förstår inte varför det är så dock. Man kapar ju faktiskt låtarna, om än lite. Tänk om man kunde modda bort upptoningen...Ljudet är dock fint, även i omoddat skick. Jämfört med min Arcam Alpha 7:a, så är 808:an tyngre i basen och inte lika "skarp" i ljudet (fortfarande oinspelad), men mycket behaglig totalt sett.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/15 :  03:52:42  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Bassman.. Du börjar "lukta" på det goa mellanregistret där man slipper hårdhet o digitalsjukan...Det är därifrån man sedan fixar in mer öppenhet osv... Och får en spelare med värme och musikalitet...

Denna sabla sak att en del startar upp en bit in är skit...Försök se om dom via datorn på siba KAN finna en 228á... Då slipper du detta...Annars har Muse här på forumet en spelare över. Jag vet inte om hans gör så eller ej. Men sänd ett Pm till "muse" o fråga. Han köpte ju wolfgang moddade på träffen här.. Så hans står nog där bara... Kolla i alla fall.. Hans är en lite större modell tror jag. Men vet inte säkert...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/05/15 :  19:24:31  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Min 512 står numer i sovrummet och är inte till salu.
Dessutom så var den dyr..(699:-) :)

Wolfgangs DVD (hark, MIN DVD)spelar just nu i harmoni med Miles Davis en trappa ner ("All Blue"), och den mina vänner, den kommer aldrig att förnedras i ett sovrum, aldrig.

Makalöst Wolfgang, vad har du matat den med?

Två st tiotusenkronors-spelare har passerat, men Denvern står kvar...hehe

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/15 :  22:23:31  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Kul att du är nöjd! Då är jag också nöjd! Trots att du inte köpt någon "dyrspelare" av mig (men den låter ju som en)

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/05/15 :  23:03:59  Show Profile Send bassman a Private Message  Reply
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig leva med spelaren omoddad.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/15 :  23:39:13  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Bassman

Visst är dom rätt trevliga musikspelare dessa konstiga DVD maskiner

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/05/15 :  23:41:24  Show Profile Send bassman a Private Message  Reply
Ja du, mayro, får nog hålla med dig....

Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/05/15 :  23:43:51  Show Profile Send bassman a Private Message  Reply
Men, är det säkert att de andra modellerna inte har "upptoning" i början av låtarna? Min fru hörde inte detta förrän jag jämförde med min Arcam, så det kan vara lite lurigt att lägga märke till.

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/16 :  09:32:59  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Det är säkert att 816 har det och det är säkert att 228 inte har det

Retro låter fint.
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/05/16 :  13:49:37  Show Profile Send bassman a Private Message  Reply
Ok, jag mejlade Denver för att se vad de har att säga om det.

Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/05/17 :  02:42:38  Show Profile Send bassman a Private Message  Reply
Jag lämnade tillbaka Denvern, blev tokig på upptoningen. De hade ingen 228, så jag tog hem en Philips DVP520 istället. Den har bättre bild och kapar inte låtarna, men låter ljusare än Denvern när man spelar CD.
Denvern hade ett ganska stramt, lite mörkt ljud, som jag gillade. Min fru beklagade sig dock lite idag över att den inte lät lika "starkt", som Arcamen, Gianna Nannini SKA låta starkt.
Håller med henne, Arcamen låter livligare än Denvern och Philipsen låter livligare än Arcam (Alpha 7).
Får se nu hur Philipsen låter efter lite inspelning.

Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/05/17 :  19:07:02  Show Profile Send bassman a Private Message  Reply
Fick svar från Denver-support ang. upptoningen: Det är "mjuk" övergång mellan låtarna och ska vara så.

Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2005/05/18 :  13:44:26  Show Profile Send bassman a Private Message  Reply
Det var ju tråkigt att man inte kunde vara med i Denverklubben....( Men Philips-dvd:n låter riktigt bra den också)

Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2005/05/18 :  14:34:27  Show Profile Send sella a Private Message  Reply
2-7 dagar sen är man med i denver klubben, jag bestälde en 802

dynamik!!!
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/05/18 :  15:14:34  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Kul att Philipsen låter bra också nu är det bara modda på så att den kommer till himlen (jag menar inte så...)

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/18 :  15:20:18  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Ja "muse" och du "jeppe72" har ju sänt några tapra "Denverkämpar" till hifihimlen nu...

Men se det som dom stupat i kampen för välljud....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/18 :  15:40:20  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
bassman: kan hålla med att den "fade" (crossfade) som det brukar kallas när man mixar är lite störig. speciellt när man redan har en mixad skiva där det knappt ska höras skillnad mellan låtarna så blir det som ett gupp mitt i. Det blir inte så bra känsla över musiken.

Mayro: har 141 fade den med??
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/18 :  16:06:49  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Mayro: har 141 fade den med??

gissa tre ggr

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000