HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 DIY-träff på Hificonsult Fredag 21 Januari
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/01/07 :  10:22:30  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Fredagen 21 Januari anordnar vi en DIY-kväll här på Hificonsult. Tanken är att framförallt högtalarprojekt skall kunna testas i kompetent kringmiljö (elektronik och kablar) samt att det är fritt fram för jämförande möten mellan "köphifi" och DIY!

Har du spännande elektronik är du såklart välkommen att ta med den också. (Vi får väl provspela på något billigt innan vi riggar något dyrt)

Normal stänger vi 18.00 men har denna fredag öppet till 21.00 och kanske mer beroende på hur kul vi får.

Fika bjuds det på såklart!

Man kan anlända närsomhelst på eftermiddagen med sina pryttlar och ta en fika eller lyssna i väntan på att träffen skall starta.

Varmt välkomna!

mvh

,

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/01/07 :  11:32:27  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Stilpoäng, Sladd & co.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/01/08 :  04:47:18  Show Profile Send Haakan a Private Message
väldigt modigt gjort med tanke på alla fina diy högtalare det finns

är övermod en synd? närå skojsa lite bara...hoppas fler butiker tar efter! gärna i sthlm också

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/01/09 :  13:55:22  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag planerar att komma på denna träff,inte minst eftersom det inte verkar som att jag kan få något förslag på det inlägget jag skrev igår på DIYdelen. MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2005/01/09 13:56:16
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/09 :  16:13:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag skall försöka komma och naturligtvis kommer mina HFLS1'or med.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2005/01/17 :  23:11:51  Show Profile Send silvervarg a Private Message
Attans, jag har inte möjlighet att komma då. Dessutom så upptäcke jag just denna tråden, så det blev lite kort varsel.
Jag får väl hålla till godo med eventuella bilder och berättelser om det träffen var.
Kom ihåg att ta med digitalkamerorna!
Hoppas att det blir lyckat så att det blir fler träffar i samma stil.
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/01/19 :  10:43:49  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Hifi-Consult, när har ni tänkt att kopplandet kan börja starta (ni kanske inte vill köra ut era vanliga kunder....)? Efter 18.00 eller tidigare?

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/19 :  11:46:33  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Per Anders, tar du med ett RIAA?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/01/19 :  12:32:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag tänkte ta med CDn.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/01/19 :  13:31:13  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej!

Kopplandet börja formellt vid 18 men det beror ju på kundsituationen vilken är fullständigt oberäknelig. Förr-förra helgen slet vi som djur och hade folk i alla lyssningsrum samt de som fikade i väntan på ledig lyssningsstol. Helgen som var blev det en tredjedel ungefär....

välkomna

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/01/21 :  11:37:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Idag träffas vi!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/01/21 :  14:24:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Japp!

Nu packar jag bilen så sakterliga och batterierna är laddade!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2005/01/21 :  15:12:27  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message
Jag och V8 dyker nog också in...
Och jag tar med mig mitt hypex.

(så sladd får nog gömma finhögtalarna...)

Mvh Pontus

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2005/01/21 :  15:31:21  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Snälla. Ta bilder

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/01/21 :  15:39:27  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Oj, nu blev jag yrvaken. Jag får se om (EDIT: Jag _får_ ledigt) jag får ledigt hemifrån nu när jag inte har skrivit upp det i almanackan. Kommer jag så tar jag med lite grejor och sen får vi se hur mycket av detta som kan kopplas in av plats eller tidsskäl.

EDIT2: Jag var där.... och kul var det.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2005/01/21 23:54:00
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/01/21 :  18:54:56  Show Profile Send ILLY a Private Message
NEJ!!!
Det var ju idag...
Hade för mej att jag läst något om framflyttat till februari. Var det en repris, eller något annat arrangemang?

Bilen är inte hemma på hela kvällen och att ta spårvagn och pendeltåg kanske är lite sent påkommet nu...

Attan också, det här hade jag ju verkligen velat gå på.

Militant cyklist.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000