HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Julerbjudande SACD/CD - sista chansen för lev. 24
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2004/12/07 :  10:25:01  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Julerbjudande från Audio Concept i samarbete med Opus 3

Julen är här, vilket mellan julskinka, glögg och klappar förhoppningsvis även medför möjlighet till några extra timmar lyssnade till skönsång framför stereon. Nyligen fick vi in nya julskivan från Opus 3, och även om ämnet julskiva för många, inklusive undertecknade känns aningens uttjatat, så blev den en klar överraskning. Temat är inte återutgivning/återupprepning av de klassiska jullåtarna, men snarare en härlig upplevelse av körsång i intressant miljö, med julstämning.



För detta står The Erik Westberg Vocal Ensemble och inspelningen är gjort i Luleå kyrka. Förutom kören innehåller skivan orgel, nyckelharpa och utsmyckande slagverk. Den senaste tiden har skivan gått varm hos oss och många har frågat om den……

Bakom skivan står Jan-Eric Persson och skivan är spelat in i ”hybridformat”, med CD och SACD spår, och eftersom den både kvalitetsmässigt och innehållsmässigt omedelbart föll oss i smaken önskar vi i samarbete med Opus 3 att erbjuda alla musikvänner följande, - som julklapp till dig själv eller någon annan, - eller helt enkelt som ett trevligt erbjudande för uppdatering av skivsamlingen. Hur som helst är vi säkra på att du och din omgivning kommer att gilla den, - och de andra skivorna i Opus 3 utbudet.

Eller som GP’s recensent nyligen uttryckte det, - årets julskiva – alla kategorier.


Erbjudande:

Köp julskivan, A Star is Shining tillsammans med 2 valfria CD/SACD skivor i Opus 3 katalogen. Opus 3 titlarna hittar du på http://www.opus3records.com/

** Här kan du även lyssna till smakprov av de olika skivorna.

Pris för paketet är 300.-

** Maila din beställning till info@audioconcept.se eller ring 08 6507250
** Erbjudandet gäller under Dec. 04.
** Frakt tillkommer med 30.- inom Sverige.
** Faktura medföljer försändelsen.


mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Edited by - Audio Concept on 2004/12/14 13:14:49

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/08 :  23:25:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Beställt!
Den Julskivan kan man ju inte vara utan!

+ Orgelskivan och Bibbs Nya.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/12/09 22:47:31
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2004/12/09 :  10:11:42  Show Profile Send Gebex a Private Message
Låter mycket intressant. Är det någon som kan rekommendera några av Opus 3s klassiska, orgel eller körskivor som är SACDhybrid? Jag vet inte vilka två andra skivor jag skall köpa.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/12/09 :  11:06:00  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Aha ! Vilket tillfälle för en annan som går i köpetankar på skivor !
Har just beställt förutom julskivan "good stuff" och "spirit & the blues"
med Eric Gibb.
300 pikadollos ! mycket bra pris !
Man tackar för erbjudandet !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2004/12/09 :  20:19:33  Show Profile Send Manga X a Private Message
Beställt!

Eric Bibb - Good Stuff,
Eric Bibb - Just like Love,
samt Julskivan


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/12/09 :  22:00:48  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Hade en tanke att köpa denna julskiva också, men hittar inte 2 altenativ till de andra skivorna i paketet. Något tips?

Sen en fråga, multichannel/hybrid - betyder det att det är vanlig CD skiva också?


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/12/09 :  23:06:02  Show Profile Send hal a Private Message
quote:
Sen en fråga, multichannel/hybrid - betyder det att det är vanlig CD skiva också?


Japp, så här står det på hemsidan:

* * Multi-channel / Hybrid
This Disc contains:
- Multi-channel SACD
- Stereo SACD
- Stereo CD



Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/12/11 :  15:27:26  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag har nu haft skivans producent hemma och han fick lyssna på den hemma i mitt system så numera VET jag hur den SKALL låta. Så mycket kan jag säga är att de flesta system har för lite bas för att kunna återge hur det lät i kyrkan och hur den låter i masteringstudion.

Musiken är mycket fin med härlig julstämning och sparsamt kryddad med orgel, nyckelharpa och slagverk.

Ett fynd.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2004/12/11 :  19:51:18  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag vill verkligen beställa nu men vet inte vilka andra skivor som är något att ha. Någon som har några Opus 3 favoriter?
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/12/11 :  20:12:41  Show Profile Send TBA a Private Message
Gebex:

Går man in på skivorna så kan man lyssna på snuttar.

Jag lade en likadan beställning som Manga X. Varit nyfiken på Bibb länge och snuttarna sa att det var nåt för mig.
Go to Top of Page

Peter J
f.d. Raceman

205 Posts

Posted - 2004/12/12 :  10:28:52  Show Profile Send Peter J a Private Message
Tjena!
Jag har också beställt fast det blev lite annorlunda jämfört med dem ovanstående medlemmarna!
Katinka Wilson "One life" samt Cyndee Peters & Eric Bibb "A collection of"

Ha det
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2004/12/14 :  17:05:01  Show Profile Send ninja a Private Message
Kan man lyssna på dom i en "vanlig" CD spelare?

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/12/14 :  17:11:23  Show Profile Send Sanoj a Private Message
"Kan man lyssna på dom i en "vanlig" CD spelare?"

Ja, alla hybridskivor kan spelas i "vanliga" cd-spelare.

// Jonas



Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Peter J
f.d. Raceman

205 Posts

Posted - 2004/12/15 :  20:07:08  Show Profile Send Peter J a Private Message
Är det någon som har fått en orderbekräftelse eller nått? Har provat ringt dit tre ggr på 2dagar och det är upptaget hela tiden.
Man vill ju veta om dem har fått mailet och dem har de skivor man beställt.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/12/15 :  20:49:29  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
När jag gick förbi Audio Concept i fredags fick jag veta att de inte har några skivor i lager utan att de beställs från Opus 3 utifrån de beställningar som kommer.

Den första beställningen till skivbolaget skulle gå som i måndags. Exakt leveranstid frågade jag aldrig efter, eftersom levereans före jul inte skulle vara några problem vid beställning runt sistlidna helg, då jag beställde.

mvh/ Jörgen G

PS
Jag beställde orgelskivan och konserterna för bas och orkester utöver julskivan/DS

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/12/15 :  21:36:10  Show Profile Send TBA a Private Message
Lite off topic. Att hybridskivor kan spelas i vanliga CD spelare är inte riktigt sant. Nyare spelare skall klara av dem. Men min förra CD Rotel RCD 990 kunde inte läsa dem. Ej heller min Pioneer 717. Frugans Sony CD freestyle som är 2 år gammal kunde läsa dem. Man bör nog låna en hybridskiva av någon man känner och testa. Min första hybridskiva köpte jag några månader innan jag köpte min SACD spelare. Det var Rolling Stones: Their satanic... Jag löste det hela med att min CD brännare i datorn kunde läsa CD lagret så jag brände en kopia att lyssna på tills nya spelaren kom.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/15 :  22:40:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Väntar otroligt nu =)


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2004/12/16 :  23:38:42  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Hej,

första leveranserna är nu på väg till alla som väntar otåligt, vilket vi förstår eftersom Opus skivorna är riktiga godbitar.

Det rusar in beställningar hela tiden så det är svårt att säga när alla får sina skivor. De som har beställt senast i dag, kommer helt säkert att ha dem väl innan jul.

Mycket nöje önskas,

Audio Concept, robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/12/17 :  18:43:47  Show Profile Send TBA a Private Message
Mina kom idag. Har bara hunnit lyssna lite på Bibb. Det låter bra, väldigt bra.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/17 :  22:26:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Instämmer,,,

Det låter trevligt så långt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/12/18 :  00:31:33  Show Profile Send Bravo a Private Message
Beställde för någon dag sedan, hoppas de hinner anlända innan jul. Skall bli spännande att avlyssna både julskivan och Bibb på ordentligt sätt och ljudnivå istället för ljudexemplen i datorn.

Bravo
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/12/18 :  09:54:32  Show Profile Send Aton a Private Message
Synd att så många intressanta Opus-skivor är rena SACD. Det minskar ju försäljningsmöjligheterna en hel del. Och lyssningsmöjligheterna för många intresserade.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/12/18 :  16:59:52  Show Profile Send Aton a Private Message
Det var visst bara informationstexten som var bristfällig. På annan plats på sajten står att alla Opus 3 SACD är hybridskivor. Det bör väl vara sant hoppas jag och langar iväg en beställning. Kanonpris i det här erbjudandet!

edit: Jag beställde julskivan, Good Stuff (Bibb) och Organ Treasures. Lät lovande alla tre, över nätet.

Edited by - Aton on 2004/12/18 18:08:04
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/12/18 :  17:39:47  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jag har slängt (nåja) in min A star i Shining i CD:n enligt sidfoten för en stund sedan. Och det kommer förväntat ljud ur högtalaran. Så nog fungerar skivorna i vanliga CD-spelare. Min är ungefär 1½ år vid det här laget.

Det som förvånar mig mest är vilket väljud min kombination kan åstadkomma med rätt råmatarial!

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/12/18 :  22:21:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Aton: Det var en bra beställning, Samma kom hem till mig i fredags.

Instämmer Jörgen. Tänk om fler kunde upptäcka det.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/12/20 :  01:59:55  Show Profile Send edison a Private Message
EW's körskiva
Bibbs nya
MW's Orgel..

Julen får klara sej utan dessa - men sen, hehe

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000