Author |
Topic |
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2006/04/16 : 11:56:27
|
Kan hålla med om att den amerikanska valnöten är den snyggaste fanerade pi60 jag sett! (I annat fall så föredrar jag lackerat)
Men du kan väl få pi60 med den amerikanska valnöten hos IÖ? Han tillhandahåller en uppsjö av olika alternativ
quote: Ja tur att smaken är som baken, annars kanske jag också hade haft MA med sämre ljud som följd.
|
kabelskitsnackare
|
Edited by - sampix on 2006/04/16 12:01:15 |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/04/16 : 13:57:44
|
quote: Jag gillar pi60 skarpt, de spelar bättre än något jag har hört iallafall i rimliga prisklasser. Man gillar olika saker så ÄR det. pi60 är finfina för mig, GS20 är bra för dig. That's life liksom! Tur för mig i detta fall.
Absolut, helt ok.
quote: Om du tittar på vad jag egentligen skrev så står det MA och inget annat. De MA jag har hört har inte ens varit närheten av vad valfri Ino högtalarna presterar. MA har snarare presterat mediokert och orent på i stort alla parametrar!
Hmm vilka MA menar du här? Nya Gold-serien spelar allt annat än orent i alla fall (liksom gamla Gold-serien)...skulle vilja säga att ljudets renhet och klarhet är bland deras främsta egenskaper. Du bör jämföra dem sida vid sida med Ino innan du kan uttala dig om detta. Silver- respektive Bronze-serierna från MA har jag däremot inte hört tillräckligt mycket för att kunna uttala mig.
quote:
Jag kan störa mig på att DU allt som oftast "skriver ned" andras produkter. Denna tråd handlar om mina saker och inte om dina tyckanden eller åsikter! Vill du raljera över dina fördomar mot Ino Audios kunder gör det på annan plats än i "min anläggning's tråd".
Skriver ner andras produkter? Ledsen, men det är långt ifrån sanningen. Ska jag skriva ner något måste jag ha lyssnat först och det har jag inte på Ino (inte helt lätt eftersom det ju endast kan göras hemma hos IÖ i Sthlm). Utseendet däremot kan jag kommentera utifrån bilder. Raljera över fördomar? Som du uttryckte dig tycker jag att du bekräftade dessa sk. fördomar...om det nu verkligen är fördomar, de flesta som skriver om Inos högtalare gör absolut nada för att motverka "fördomarna" med det de skriver.
Ska inte använda din tråd till att skriva om Ino, men du har ju själv varit lika "medskyldig" till det. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2006/04/16 14:13:38 |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2006/04/16 : 14:50:01
|
Matte76:
*suck!* Jag ber dig ta din frustration någon annanstans!
/Magnus Eriksson
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/04/16 : 14:55:20
|
quote: *suck!* Jag ber dig ta din frustration någon annanstans!
Frustration? Vilken frustration? Den enda frustration (förutom svårigheterna med att kunna få lyssna på Ino-högtalare) jag känner när det gäller Ino är att det är svårt eller till och med omöjligt att prata förnuftigt med merparten av märkets förespråkare om det.
Men visst, det är din tråd så vi avslutar det här. Har sagt/skrivit det jag ville. Som sagt, lycka till med din nya anläggning! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2006/04/16 16:56:08 |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/16 : 15:28:18
|
Tack! Du har fortsatt att sprida spe i två inlägg, trots min utryckliga önskan att du skulle hålla dina fördomar om Ino Audios kunder på annan plats än i tråden som gäller "min anläggning".
/Magnus Eriksson |
Edited by - Manga X on 2006/04/17 10:20:29 |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/16 : 19:37:48
|
Rykten från en säker källa gör gällande att det inte bara är nya basar på pi60 utan även en till stor nyhet. Nämligen nya XXXXXXXXX!!! Nu ännu lite bättre och verkligen närmare pi60/S!!!
Nyheten släpps officiellt i slutet på april!!!
- Stay tuned for even more rumors!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2006/04/17 : 07:56:26
|
Kan inget om de där Ino-högtalarna. Det var en förbaskat snygg modell - lite "LaFolia-look" med den fasade frontbaffeln och finishen verkar ju vara toppklass. Indragningen av diskanten är ett snyggt särdrag även om man utan att lyssna skulle tro det var negativt pga diffraktion. Hur stora är de? Vad är det för diskant som sitter i Pi60?
Rent estetiskt skulle jag skaffat en snygg bottenplatta eller varför inte Ushers gjutjärnsfötter?
Var bor Leben nu? |
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/17 : 09:46:08
|
pi60 har ett lite särdraget utseende. Det ligger ytterst lite tid på designen av dem utan vi pratar strävan efter exceptionell fashomogenitet! Därav deras utseende.
Grymt bra högtalare!!!
Storleken är 30x94x32cm (BxHxD).
Vad det är för element vet jag inte mer än att de är gjorda av Ino Audio men byggda i någon av de stora högtalarfabrikanternas fabrik.
I pi60 som beställs snart är det ytterligare förbättringar gjorda på baselementet, filtren samt en till stor hemlighet som jag inte kan lämna ut ännu! Men det lilla avståndet mellan pi60 och pi60/S (signature) har krympt markant i.o.m. dessa förädlingar!
Jag vill poängtera en sak. Jag väljer dessa för det välljud de presterar och inget annat! Så pikar om att jag är frälst i Ino blir rent löjeväckande.
Leben bor i Stockholm hos sin nya ägare. Tillsammans med en mycket trevliga skivspelare, massor av rörförstärkare en rörcdspelare (moddad AH. Njoe Tjoeb) många hundra olika rör (tror jag) varav det mesta var NOS!!! Minst tre par fian Carlsson högtalare bl.a. 51.3:or samt ett par Harbeth någonting. Den nya ägaren är vad jag skulle kalla en sann rörvän!!! Dessutom är han mycket trevlig! Tillika en forumsmedlem här på HF.
Mvh Magnus Eriksson
|
Edited by - Manga X on 2006/04/17 09:59:26 |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2006/04/18 : 00:01:24
|
Detta ska bli intressant att följa. Vi var ju på samma demo hos IÖ i vintras så jag blir inte det minsta förvånad över att du nu beställer ett par Manga X. Om det blir vettiga leveranstider på färdiga exemplar så kanske jag också beställer, då skruva själv inte är något alternativ för min del. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Baltazar
Member
887 Posts |
Posted - 2006/04/18 : 09:49:45
|
Spännande Magnus! Hoppas du blir nöjd
Ang. finish var jag faktiskt påväg att beställa ett par pi60 i just valnöt efter att ha sett hur fina Boscos är. Helt klart det snyggaste fanerade paret jag sett. Eftersom det då(för lite över ett år sedan) var fånigt lång väntetid på fanerade lådor och bara ett par veckor på ett par i rå MDF kunde jag inte hålla mig och köpte istället obehandlade lådor som slutligen lackerades(efter ett halvår...) Den Amerikanska valnöten är iaf helt sjukt snygg. Även Italiensk valnöt är fin även om den inte är lika mörk och vad jag sett inte har riktigt samma "ådring" eller vad det nu heter. Annars är ju oljad Ek fantastsiskt snyggt men kanske lite för "mainstream" nuförtiden?
Jag blir förresten väldigt nyfiken på vad den "stora hemlighten" med den nyaste versionen av pi60 är. Ingvar nämnde aldrig något sånt när jag hämtade mina nya basar och filterkomponenter. Kanske var det för att undvika sånt här "internetskvaller" som det inte nämndes?
Jag har inte hunnit spela in de nya basarna men det låter ungefär som ett par inspelade förra gen. pi60 när de är råa och blir sedan ännu bättre enl. I.Ö. Jag är förväntansfull iaf
Diskanten i pi60 är tillverkad av Dynaudio men konstruktionen är Inos egen. Basarna är Vifa. Fast nu blev jag osäker... Jo, Vifa är det nog. Det borde man ju nästan ha koll på då jag senast kollade på etiketten på magneten för bara nån vecka sedan.
Calle Jr-> Det är ägaren själv som fanerat de pi60 du ser på bilden Förbaskat snyggt jobb om ni frågar mig. Speciellt då jag vet hur knepigt det är att bara fanera en låda med helt räta vinklar med gott resultat
Mvh
Christian |
|
Edited by - Baltazar on 2006/04/18 09:50:03 |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/18 : 10:03:51
|
Bosco byggde lådorna själv också så han kanske fanerade varje bit för sig innan lådan monterades ihop? Det borde vara enklare?
Riktigt snygga är de iallafall!!!
Kanske skulle visa IÖ en bild och be snickeriet göra dem så?
Mvh Magnus Eriksson
|
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/21 : 20:54:24
|
Sådär ja!!! Nu är mina pi60 beställda! Jag beställde dem alltså i rå MDF "för fanéring" d.v.s. med vassa kanter för lättare fanéring.
Den nya modellen av pi60 har alltså en nya bas med väsentligt bättre prestanda. Den har numera även diskanten från pi60s (Signature)!!! Detta tillsammans med bättre filterkomponenter anpassade för den nya basen och diskanten gör dessa nya pi60 nästan till riktiga pi60s!!!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Hardseq
Member
218 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 14:57:04
|
Manga X: Hur lång är leveranstiden?
|
Min bil går fortare med handbromsen åtdragen. Vem du är att komma med dina "fakta" och påstå att min upplevelse är fel? |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 20:23:01
|
Jag vet inte! Jag frågade inte faktiskt.
Jag tror inte att jag behöver vänta längre än 4 veckor.
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 20:52:28
|
I rå MDF så har det väl aldrig varit långa leverans tider, utan det är lackade och fanerade som man har fått vänta länge på. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 21:13:15
|
Precis så!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Baltazar
Member
887 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 21:35:45
|
Lackerade har man kunnat få lådorna med bara någon vecka ytterligare i lev. tid än rå MDF. Så var det iaf när jag beställde för typ ett år sedan
Hursomhelst är det nuförtiden tydligen samma snickare som fixar de lådorna i rå MDf och de som sedermera ochså lackeras vilket ska ha fått ner väntetiderna.
Mvh |
|
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 22:07:12
|
Jag suktar fortfarande efter Amerikansk Valnöt. Så det blir till att lämna in dem för fanéring snarast.
Jag börjar leta snickeri på måndag. Går inte det får det bli lackering. Något i metalliclack. Pignvinlakrits burkar är riktigt fina. Therése (min fru) gillar mörk mossgrönmetallic.
Mvh Magnus Eriksson
|
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/22 : 22:26:04
|
Denon 3803 samt 2900 hämtas till helgen. Så H/K ut Denon in... sidosteppar lite denna gång.
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Hardseq
Member
218 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 10:44:12
|
Om leveranstiden är 4 veckor så antar jag att det kliar rejält i fingrarna nu :=) Av någon anledning har jag fått för mig att väntetiden var över ett år... |
Min bil går fortare med handbromsen åtdragen. Vem du är att komma med dina "fakta" och påstå att min upplevelse är fel? |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 11:38:06
|
Det är outhärdligt nästan!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 22:08:07
|
Instämmer i att detta var det snyggaste fanerade paret pi60 som skådats, mycket snygga |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 22:57:45
|
Javisst är de skitsnygga på Svenska!!! Synd att de inte är mina!!!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/05/01 : 10:31:23
|
Denon avr3803 samt matchande DVD'n Denon 2900 hämtades igår i Jönköping. Receivern spelar riktigt bra! Mycket fint försteg verkar det som.
DVD'n måste justeras på några punkter verkar det som. Den lämnar för ljus bild via ScartRGB. Detta upptäcktes först när vi kom hem. Ägaren körde via komposit ut på Scarten. (använde bara Komponent egentligen). Detta verkar fler ha varit med om av andra ägare till just denna modell. Det kan räcka med Firmware uppgradering!
Mvh Magnus Eriksson |
Edited by - Manga X on 2006/05/01 10:33:25 |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/05/24 : 18:51:41
|
Mina första Ino Audio högtalare anländer hem till familjen Eriksson. Det är två stycken A2:or som införskaffats begagnat.
- Skoj skoj!!!
Många fler så småningom... det kan dock dröja ett tag. Prioriterar pi60 och deras ytskikt först och främst! Undrar när jag får hem pi60...?
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Topic |
|