HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Manga X med Alón V mkII
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 25

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/03/16 :  11:40:34  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Måste säga att jag är lite avundsjuk på dig då du äger Leben Otroligt vackert konstverk helt klart.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2006/03/16 12:11:23
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/16 :  12:09:11  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
- Tack för de orden!

Vi är riktigt nöjd med den MUSIKALISKA njutningen Leben presterar!!!
Synd du ska bo så långt bort. (?)

Vi flyttar väl hem till Sundsvall om något år eller så... då blir det lite närmare.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/03/16 :  12:11:09  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jag ska på "turné" i sommar , bila genom hela sverige är det tänkt

Då får du nog se till att det finns fika på bordet

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/03/16 :  14:11:06  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Självklart!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/03/18 :  16:58:02  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Nu har ytterligare tid passerat och känslan kvarstår!
Moddad Tjoeb + Audience + Leben + Audience + Sonics Argenta = MUSIK!!!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

hifi-carl
Member

130 Posts

Posted - 2006/03/20 :  21:52:57  Show Profile Send hifi-carl a Private Message  Reply
Coolt system!

Du har ju en gång i tiden haft likadan elektronik som jag har nu - Thule cd, för- och slutsteg - skulle vara intressant att höra hur du tycker din nuvarande elektronik skiljer sig från thuleprylarna. Din nuvarande uppsättning låter naturligtvis bättre men på vilka punkter och hur skiljer det sig? Skulle vara superintressant att höra en liten utläggning!

Om jag hade råd så skulle jag.....
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/03/21 :  10:40:36  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Den korta versionen är att jag njuter MER av musiken idag än tidigare.
Synd bara att jag inte hittade hit tidigare!

Den långa versionen får vänta några dagar.

Mvh Magnus Eriksson

Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/03/22 :  10:04:21  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Så var det dags för den långa varianten.

Valet att sälja Thulesystemet bestående av PR150B, PA150B samt CD150B gjordes p.g.a. att systemet inte hade förmågan att fullt ut engagera oss.
Systemet spelade dock mycket trevligt sett ur ett Hi-Fi perspektiv men ljud/stereobilden det presterade upplevdes som artificiellt och lite plastig. Ljud/stereobilden var för platt och saknade i vårt tycke realistisk känsla av kropp och liv.

Det var lite som att titta på TV d.v.s. småtrevligt men lite platt.

Systemet spelade mycket bra (utifrån förutsättningarna) i vårt gamla boende som var en bostadsrätt i Stockholm. I det nya boendet gavs möjlighet till ett större rum och bättre placering av högtalare. Då märktes dessa begränsningar lite för tydligt för oss.

Vi hade ganska gamla modeller av Thule (dock "nya" modellen) och det gjordes löpande ganska stora förbättringar på dessa modeller.
Jag blev t.ex. positivt överraskad över Thule senast jag provade ett sådant system på Hifiklubben. Lite mer värmeinnehåll i återgivningen och djupare samt stramare bas. Detta bidrog till en ökad upplevelse av kropp och vips var den plastiga/artificiella känslan borta.
Jag drogs in i musiken på ett uppfriskande sett! Klart mycket bättre än mitt tidiga system m.a.o.

Ja det var väl lite om varför Thule lämnades bakom oss.
Hoppas att det var svar på dina frågor.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/03/23 :  20:15:02  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Yes yes yes!!! Vad bra Siemens E288CC är!!!

Tack än en gång Hoktuna för att du svängde förbi med rören!
Det var en trevlig stund, om än lite kort, med lite musik.
Hoppas att kaffet, mackan och bullen gjorde susen så att vägen till Time upplevdes som lite kortare!

- Vilken tystnad rören ger!!! OJ vad detaljer som lyfts fram ur inspelningarna!!!

Jag är chockad!!! Oh så kul det är ibland!!!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2006/03/24 :  11:00:10  Show Profile Send knoxville a Private Message  Reply
Jag sa ju att de där rören är riktigt jäkla bra jämfört med standard-rören.

Smacka på en up-sampler och du får ännu mera välljud

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/03/24 :  18:39:23  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Knoxville:

Jag trodde inte att skillnaden skulle vara SÅ STOR!!!
Helt makalöst bra...

Fast jag kör vidare med mina moddade AD797 istället för Uppsamplern.
Den nya klockan som släpps snart är därimot MYCKET intressant!!!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/04/14 :  17:06:43  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Efter några insikter sker det förändringar igen.
Inget rum i huset är bra nog för mina krav på 2-kanalsanläggningen.
Så den kommer att avyttras.

Passar även på att uppgradera på hemmabiosidan.
Ino Audio pi60 kommer att beställas.

Leben CS300 redan såld.
Sonics Argenta till salu.
Audience kablarna (Au24 + Conductor) till salu.

Min fina Tjoeb blir nog kvar denna gång.

Mvh Magnus Eriksson

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/04/14 :  18:29:06  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Men Magnus, vad är det som händer här.

Detta var mycket oväntat minst sagt.

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2006/04/14 :  21:10:13  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Aj då..Diagnosen lyder : Du har drabbats av apparatbytarbacillen och den är vådlig för lädret ...
Lycka till med multikanals anläggningen då MangaX :)
Mvh

Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/04/14 :  21:32:10  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply

Såja såja... så farligt är det inte.

Jag har helt enkelt inte plats eller råd med två dyra anläggningar!
Så efter det att jag hörde pi60 så konstaterade jag att de fyller väl upp mina krav och förväntningar på musikåtergivning. På hemmabiosidan är de rent ut sagt omänskligt bra!!!

Så tog jag det smärtsamma beslutet att, för stunden, fimpa den dedikerade 2-kanalsanläggningen. Ett av mina svåraste beslut till dags datum kan jag meddela!
Så det blir Njoe Tjoeben kopplad till H/K AVR630 till pi60 på musiksidan samt H/K 506LE till H/K AVR630 till pi60 samt framtida A2:or på flerkanalssidan.

Stort nerbyte från Leben till H/K:n på 2-kanalssidan men ändå ett rejält lyft i.o.m. pi60 högtalarna!

Ren 2-kanalare blir det när vi flyttat till Norrland igen (inom några år?).

PS Nu har ni chansen att knipa min Au24 innan jag ångrar mig! DS

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2006/04/15 :  11:44:39  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Ojoj, framtida uppgraderingar står på tur ser jag

Gratulerar

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/15 :  11:53:58  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Kunde man inte läsa att pi60 inte var nåt för dig, utan det var pi60s som gällde?

Kul om du har hittat vad du ska ha till slut (?),, för det har ju varit en del byten...
Låt musik flöda nu Manga!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/04/15 :  12:19:06  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message  Reply
Modellen pi60 är numera uppdaterad till "nästan pi60s-nivå".

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/04/15 :  12:36:00  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Guldfisk:
Precis! Med den lilla justering som IÖ gjort på pi60 f.r.o.m. NU är det ännu mindre skillnad mellan pi60 och pi60/S eller som IÖ sade "nästan pi60/S nivå".
Jag gjorde som IÖ sade den där kvällen i januari.
- Vänta tills april med beställning.

Zalve:
Läs ovan. Sen räcker ju inte pengarna till allt man vill ha heller.
Byten och apparater är en del av min hobby också så det liksom hör till tycker jag.
Zalve jag ringer dig!

Sampix:
Ja lite fler högtalare vill man nog ha. A2:orna var riktigt trevliga!

Så det blir hemmabion som får stå för allt (konserter, film samt musik) här hemma tills hus med bättre rum inköps.

Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2006/04/15 12:47:55
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/15 :  20:33:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vilken färg blev det på dina pi60??

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/04/15 :  20:56:05  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Zalve:

Vi (jag & regeringen d.v.s. frugan) är inte överens ännu.
Hon (frugan) ville först ha något i stil med "mörk mossgrönmetallic".
Jag vill ha något fanér. Nu vill hon också ha fanér men inte något som IÖ har utan helst Amerikansk Valnöt som på t.ex. Bosco´s pi60.
Hans pi60 är nog det snyggaste jag har sett!!!

Hoppas att jag får visa bilden här...!

Bild på Bosco's pi60.

Problemet med detta är då får vi göra det själva!

Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2006/04/16 09:44:56
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/15 :  23:51:30  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Usch pi60 är inte alls snygga, tyvärr! Låter säkert bra dock. Synd att du sålde din Leben, DEN var riktigt snygg!

EDIT: Smaken är som baken, och tur är väl det! Hoppas nu inte att ditt tvåkanals-ljud blir väsentligt sämre än tidigare.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/04/15 23:55:07
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/04/16 :  08:15:50  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Matte76:
Ingen fara ingen fara, med pi60 så finns inte den "risken" på kartan.
Eller för att citera mig själv från lite längre upp:
quote:
Stort nerbyte från Leben till H/K:n på 2-kanalssidan men ändå ett rejält lyft i.o.m. pi60 högtalarna!

Vinsterna på hemmabiosidan blir dessutom gigantiska.
Ett gigantiskt kliv uppåt från Wharfedale till pi60.

Ja tur att smaken är som baken,
annars kanske jag också hade haft MA med sämre ljud som följd.

Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2006/04/16 08:55:20
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/16 :  10:08:11  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Ja tur att smaken är som baken,
annars kanske jag också hade haft MA med sämre ljud som följd.

Du bör kanske lyssna på dessa MA innan du utgår ifrån att pi60 är bättre De nya GS20 är klart bättre än gamla GR20.

EDIT: Säger inte att du är sådan Magnus, men det är lite märkligt att många som är frälsta i Inos högtalare är övertygade om att de är bäst i världen och att inte ens stora företag med mångårig erfarenhet som tex B&W, Dynaudio eller Monitor Audio kan komma i närheten. De utgår ifrån att Ino är bäst, ofta utan att ha lyssnat och jämfört sida vid sida. Märkligt.

BTW, hemma hos IÖ låter nog de flesta högtalare väldigt bra med den akustiken =)

Det var allt jag ville skriva. Tänkte inte starta någon ny Ino-debatt inte. Sorry för OT Magnus, och lycka till med dina nya "icke-snygga" högtalare!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/04/16 10:22:07
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/04/16 :  10:51:18  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Matte76:

Jag gillar pi60 skarpt, de spelar bättre än något jag har hört iallafall i rimliga prisklasser.
Man gillar olika saker så ÄR det. pi60 är finfina för mig, GS20 är bra för dig.
That's life liksom! Tur för mig i detta fall.

Om du tittar på vad jag egentligen skrev så står det MA och inget annat. De MA jag har hört har inte ens varit närheten av vad valfri Ino högtalarna presterar. MA har snarare presterat mediokert och orent på i stort alla parametrar!

Jag kan störa mig på att DU allt som oftast "skriver ned" andras produkter. Denna tråd handlar om mina saker och inte om dina tyckanden eller åsikter! Vill du raljera över dina fördomar mot Ino Audios kunder gör det på annan plats än i "min anläggning's tråd".

/Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2006/04/16 11:19:27
Go to Top of Page
Page: of 25 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000