HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Söndagsbesök hos Jorma
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/11/21 :  23:03:53  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Stefan B och jag har varit hos Jorma en stund idag och lite bilder därifrån kan väl inte vara fel



Jorma själv dagen till ära klädd i mysbyxor och ledig skjorta.



En Coltrane blickar ut över lyssningsrummet.



Den andra.



Stadigt förankrade i golvet via utriggare och BDR kon+puck.



Signalkällan, en Gondul på Disc of silence.



På locket tronar en Shakti



Ett av de mäktiga Vitusmonoblocken



Brutal kraft med 100W ren klass A.



Liten översiktsbild.



Lyssningspanelen i spänd förväntan inför le grand finale:"överkörningen"

Alla som varit hos Jorma nyligen vet nog vad jag menar

Både Stefan och jag imponerades storligen av det makalösa ljud som denna värstinganläggning presterar. Fantastiskt att det funkar så bra i ett förhållandevis litet rum
Massor med saft,kraft och kropp kombinerat med skyhög upplösning och finfin ljudbild.
Allt är givetvis hopsnörat med Jormas eget kablage

Tack för en trevlig eftermiddag Stefan kan nog fylla på med egna kommentarer.

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/21 :  23:25:29  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
De där Vitus-monoblocken ser ju onekligen feta ut!!

Hur är det med rutorna? Jag har också massa rutor i mitt rum och de spelar-med/skallrar som bara den, oerhört enerverande.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/22 :  00:16:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Goa fåtöljer han skaffat!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/22 :  00:38:34  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Ser ut att vara sköna fåtöljer Är de såna som går att vicka bak så man kan ta en liten eftermiddagslur i dem?


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/11/22 00:39:15
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/22 :  01:22:33  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Mäktig anläggning och mäktigast av dem alla Vitusblocken - de ser onekligen grymma ut.

Bravo
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2004/11/22 :  07:34:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ahhh, det verkar som om Ni hade det trevligt Överkörningen, den är fräck! Det känns verkligen som om man gör ett avtryck i kylaren...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2004/11/22 :  16:10:00  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
En liten reflektion.
(Nu tvivlar jag inte på att Jorma prövat ut allting noga)
Högtalarna står nära väggen med TV och elektronikstaplar mer eller mindre i linje med högtalarna.
Det brukar störa ljudbilden. Hur upplevde ni det?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/11/22 :  22:13:32  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Inga problem med ljudbilden Nu har jag i och för sig aldrig hört anläggningen med någon annan placering.
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/11/22 :  23:00:06  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
Finns det någon översiktsbild på anläggningen?

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/11/22 :  23:44:46  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
quote:
Hur är det med rutorna? Jag har också massa rutor i mitt rum och de spelar-med/skallrar som bara den, oerhört enerverande.


Har du rutor som sitter löst Rydberg?
Hade rutorna svängt med så hade jag åtgärdat det.
Det ska in en ytterligare ett litet fönster till vänmster om anläggningen för att kunna vädra igenom rummet ordentligt på sommaren.
Rutorna i burspråket är 3-glas fasta ikke öppningsbara rutor.

quote:
En liten reflektion.
(Nu tvivlar jag inte på att Jorma prövat ut allting noga)
Högtalarna står nära väggen med TV och elektronikstaplar mer eller mindre i linje med högtalarna.
Det brukar störa ljudbilden. Hur upplevde ni det?


Det påverkar knappt något att ta bort Tv,en. Det har jag provat några gånger. Den här Panasonicen som jag köpte för 4 år sedan har en bra ruta och ett bildrör som inte sjunger med i musiken.
Min förra TV som var en gammal Panasonic hade ett bildrör som sjöng med en del och som åkte ut.




Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2004/11/22 23:47:43
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2004/11/23 :  11:43:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
En översikt var det!



Denna är en lite äldre bild från när Vitusarna precis anlänt...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/24 :  08:52:49  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Nej de sitter fast men skallrar ändå tyvärr, särskilt om man spelar en ensam kontrabas så exciteras svängningar väldigt snabbt (vid normala ljudtryck)

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000