HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Förändring på G "Nytt paket nya bilder 26/10"
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/10/26 :  23:06:44  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Det ser ut att vara mycket fina komponenter, Wima plastkondensatorer, fina elektrolyter från Elna och pott från ALPS, absolut inga fuskkomponenter alltså. Sen gör ju inte komponenternas kvalitet allt utan det är ju konstruktionen som sådan som är viktig men den är säkert i lika fin klass som komponenterna skulle jag tro.

Troligen har du gjort ett mycket bra köp!

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/10/26 23:07:39
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/26 :  23:18:59  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Jag ska be att få sticka in med en 1:a hands intryck, dessa brukar oftast vara de rätta men förstärkaren har gått i 5-6tim och det är mycke kvar Bladelius Thor ska ju tydligen spela in nån månad så vi kanske tar denna tid på oss med denna också.

1:a intrycket, det låter bra! Det låter väldigt bra! Hade inga förväntningar, denna ersätter en för/slutstegs kombination som om vi ska se på nyperiser ligger i 40-50 000:- klassen och var helbalanserat Klass A. Trodde faktiskt inte då jag beställde att denna förstärkare skulle vara bättre, förhoppningsvis ska den komma att låta tillräckligt bra i framtiden.

Kan inte säga mycket annat än att det låter lovande. Jag var tvungen att rycka ut med att hjälpa en med en dator under kvällen(därav sena bilduppdateringar) Överlät åt tjejen att spela hennes "skitmusik" medan jag var borta, med förmaning att ej poppa så mycket då vi ska låta den nya familjemedlemmen komma tillrätta först.

Då jag kom hem sa hon spontant att den låter tydligare, ljud som ligger i bakgrunden kommer fram mer och hon ansåg det låta bra också. Hon har lyssnat på sånt som ex. Celine Dion, Absolute Relaxed mfl låg framme såg jag.

Jag var liter rädd då jag beställde att det skulle vara ett analys instrument, har hört lite oroväckande åsikter om många Kinaförstärkare att de har denna ljudkaraktär. Dock sa både han jag fick tips av och även Tim och Norman att just denna inte är kall och extremt analytisk. Mina farhågor har ännu inte besannats, för de lilla jag lyssnat är inte alls kallt och hårt, ganska likt det lite varma Klass A ljud jag haft tidigare och den karaktär som faller mig i smaken.

Mer vill jag inte säga, kan inte säga att den är varken bättre eller sämre just nu för det måste vi utvärdera under en tid framöver.

Har lite fler bilder som kommer...


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/10/26 23:22:44
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/27 :  01:07:18  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Lägger in förklaringen på skillnader mellan Zell ZD200 som michael08 har och tipsar om i den tråd Ninja lagt in från prisjakt ovan(om någon undrade) och Zell ZD200MkII som jag har fått hem. Förklaringen kommer direkt från tillverkaren Zell:

"Compared with ZD200, ZD200MKII cancel the XLR inputs. ZD200MKII takes double sided gold plated circuit board, so it better suitable for higher current than ZD200. ZD200MKII has changed the array way of end stage power-transistor, so it better for heat radiation. there comes a internal base for ZD200MKII, so it's better for work stability, and the array of cables looks more reasonable. ZD200MKII has better stronger drive and has improvement with middle frequency compared with ZD200."

Och sista bilden för kvällen, resten kommer imorgon:



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/10/27 01:11:01
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/10/27 :  02:45:24  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
Pris? Jag har tittat på nysound, cattylink och coem utan att hitta priset på denna skapelse.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

erikus
Starting Member

44 Posts

Posted - 2004/10/27 :  10:00:49  Show Profile Send erikus a Private Message  Reply
quote:
Är det på dessa bilder de beryktade Motorola kondensatorerna syns månne?


Motorola har gjort trissorna vad jag förstått, de stora kapslade trissorna som tyärr inte syns riktigt på dina bilder, det sitter någon täckplåt för, i närheten av/bakom de tre små trissorna som du fotade.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/27 :  11:13:18  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
LarsTokyo: Det är för att priset på en sån har apparat skyltar man inte med Har skickat PM!

Kylflänsarna, snygga och rejäla:



Så kommer vi till det kapitel som kanske är tråkigast med denna apparat. Fjärren är en tung sak i aluminium, men inte särsklt snygg om än lite annorlunda. Ligger inte speciellt bra i handen och knapparna känns inte utstråla samma kvalite som förstärkaren i sig. Tur man inte handskas med den så ofta



Så här ser det ut då man ska stoppa i batteriet:



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/27 :  11:22:44  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Dålig bild, en del bilder är sämre beroende på usla ljusförhållanden och ett par frihandsfoton.





*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/10/27 11:24:56
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/10/27 :  14:20:49  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Saknar skärmning runt trafosarna och skärmning av ingångsdel mm. Kanske bortprioriterat.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/27 :  16:06:49  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Fisksmisk ola: Verkar vara ganska vanligt att det inte är överdrivet skärmat. Har sett och ägt flera exempel på "bra" euroeiska förstärkare som inte har mer skärmning. Har ju också sett Kinesiska förstärkare som verkar ha kanske överdrivet kopparskärmning vad vet jag.

Avrundar med de sista bilderna, så här ser spideracket ut just nu:



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/27 :  16:16:15  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Och den slutgiltiga bilden av förstärkare och uppställning som det ser ut just nu. Nu är det in och provspelningar som väntar.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/09 :  07:30:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det var en riktigt fin förstärkare tycker jag. Verkar gediget och seriöst alltihop.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/11/09 :  08:20:44  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Ett mycket fint system du har där, grattis

De högtalarstativen e bara så läckra

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/09 :  10:37:46  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Snyggt system.....och välstädat.
Stärkaren verkar klart intressant.

Bravo
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2005/12/01 :  03:11:58  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Finns det några engelska sidor på Zells hemsidor? Har letat runt, men hittar bara en massa kinesiska, vilket inte hjälper mig. Är det www.zell.com/cn som gäller????

J. Ullberg
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2005/12/01 :  10:59:07  Show Profile Send Egill a Private Message  Reply
Zell verkar ha lagt ner verksamheten, iallafall för tillfället, kolla t ex http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=107205

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000