HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Utmanaren har kommit, matchen kan börja.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/10/01 :  09:03:01  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Så anlände han då till slut fortfarande med överdragskläderna på




En intern kinesisk uppgörelse väntar men först den viktiga uppvärmningen.




På plats i sin ringhörna redo för drabbning...





Bara nu inte domaren är jävig, risk för svågerpolitik



Edited by - plind on 2004/10/01 19:32:37

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/10/01 :  09:45:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
No pix

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/10/01 :  09:53:02  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jag ser inte heller några bilder

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/01 :  10:29:13  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Fixa bilderna Plind, NU!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/10/01 :  10:52:17  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Ja det är väl typiskt, 5 minuter efter jag startat tråden lägger bildservern av De ligger på photobucket.com som för närvarande har "disc error". Jag hoppas de blir synliga så fort de fixat problemet Håll ut
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/10/01 :  11:09:32  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Lägg dom på knaak då!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/10/01 :  11:31:02  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
God tanke Bernt, men tyvärr kommer jag inte åt knaaks bildserver (ftp)
varken på min burk hemma eller här på jobbet Vetefan varför för kompisen våningen under når den från sin burk Nu kan jag tyvärr inte använda hans eftersom bilderna ligger på hårddisken hemma.

"Update: 2:00 am - We brought some additional albums down for precautionary reasons to verify the array. These albums will be back up by mid morning. We are also still rebuilding the array that was lost.


Unfortunately Photobucket.com has suffered a catastrophic raid failure. This morning the same array that had been giving us problems earlier, crashed. We use Raid 5 on everything but the logical volume was corrupt and unrecoverable. We are rebuilding the disk now and then will recreate all of the albums which should be done late tonite. You will need to re-upload your pictures. If you had a paid account, we will refund your money or add 3 months to your subscription end date, whichever you prefer. This is a sad day for all of us here at Photobucket.com. The albums effected were V's v465-v499. We are truly sorry to those that lost their albums.

The Photobucket Team"

Edited by - plind on 2004/10/01 11:33:34
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/10/01 :  11:38:21  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Då får vi väl vänta ett tag...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/01 :  20:02:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
NU ör bilderna på plats!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/10/01 :  20:30:44  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Gott att se spelaren på plats .

Nå , hur låter det nu när du har spelaren i din anläggning ??
Nyfiken så klart ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/10/01 :  20:34:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Dum fråga

Varför kan du inte gå via Ftp ??
Router ivägen , brandvägg ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2004/10/01 :  21:29:37  Show Profile Send regner a Private Message  Reply
fick en sån med posten i går. :) Kan inte säga annant att den faktiskt låter lika bra som den ser ut och den ser bättre ut i verkligheten. Otroligt läcker med andra ord! :)

Edited by - regner on 2004/10/01 21:42:05
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/10/02 :  02:06:08  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
Kan vi få foto på baksidan också?

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/10/02 :  11:07:46  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Ingen aning Johan Datorer är inte min starkaste sida

Bild på baksidan kommer snart.

Diesel: Den låter inte illa
Go to Top of Page

donald
Member

147 Posts

Posted - 2004/10/02 :  11:56:20  Show Profile Send donald a Private Message  Reply
Gratulerar till ditt nyinköp.Jag har själv haft den här Opera spelaren i ett halvår.Jag är ruggigt nöjd med den.Har testat den mot klart mycket dyrare CD-spelare,den har vunnit över alla.På nåt lurt sätt plockar den fram det musikaliska ur alla inspelningar.

donald
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/10/02 :  14:20:39  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Tyvärr är den inte min Donald, ännu.....

Första ronden: Utseende-kaxighet går lätt till utmanaren










Rond 2 kommer efter lite vila
Go to Top of Page

donald
Member

147 Posts

Posted - 2004/10/02 :  14:40:21  Show Profile Send donald a Private Message  Reply
Vad är det för kamera du har?Fantastik skärpa på bilderna.

donald
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/10/02 :  15:21:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vad har du i "andra ringhörnan", vad är det som utmanas?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/10/02 :  16:52:07  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
DEn som utmanas är nuvarande regenten, en hårt tweakad Shanling





Donald, det är en enkel nybörjarkamera: Nikon coolpix 3100 med 3,2 Mpixl. Hemligheten med skarpa bilder ligger inte i pixlarna utan att kameran måste vara helt stilla (stativ).

Edited by - plind on 2004/10/02 16:53:33
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:23:32  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Ja då har matchen pågått i princip hela helgen och kombattanterna har öst på och försökt imponera på lyssningspanelen

Tyvärr har jag bara en uppsättning riktigt bra signalkablar så de har fått turas om med dessa. Dessutom har jag lånat en uppsättning BDR-koner av Stefan B som oxå testats växelvis under båda.
Vi börjar med Operan: Från första skivan står det helt klart att det här är en mycket trevlig och kompetent maskin. Allt flyter på bra och man lägger genast märke till den generösa ljudbilden som breder ut sig i rummet. Klangen är mustig och lite åt det varma hållet men ändå med bra bett. Röster och instrument får fin kropp och man får en känsla av levande kött och blod.

In med Shanlingen, jodå det låter fortfarande bra men lite annorlunda.
Ljudbilden är lite mindre men i gengjäld aningen mer precis.
Röster och instrument står lite mer precis fokuserade. Tonalt är den lite slankare och kanske mer "korrekt". Den där känslan av liv, kött och blod når dock inte upp till Operans nivå. Shanlingens bas är tightare och mer definierad än Operans (som alls inte är dålig).

OK, då provar vi med BDR under och ser vad det kan göra
Shanlingen först: Oj här hände det saker. Nu låter det betydligt köttigare och fylligare och detaljerna är minst lika framträdande som innan. Basen har fått ytterligare tyngd och stadga och det låter överhuvudtaget mer öronvänligt

In med BDR under Operan: Ja även här har det nog blivit en förbättring dock inte lika markant som under Shanlingen. Skulle tro att Operans rubusta chassie är bättre dämpat från början.

OM jag ska försöka mig på något sammanfattande omdöme så får det bli att i grundutförande stående på sina originalfötter vinner Operan en komfortabel seger över Shanlingen. Med alla tweaks och modifieringar+BDR under chassiet på Shanlingen så tycker jag den håller jämna steg med Operan. Det blir som vanligt en smaksak vilket man föredrar. Får förnuftet och plånboken bestämma blir det en modifierad Shanling. Låter vi ögat och hjärtat bestämma får det bli Opera

Beträffande Shanlingens tweaks hänvisar jag till min tråd i medlemmarnas system.

Edited by - plind on 2004/10/03 22:24:33
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/10/09 :  15:18:13  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Lite mer bilder på den vackra Operan var utlovade och här kommer dom:







Lyfter vi på trähatten ser det ut så här:





Strömförsörjningen till vänster, den obalanserade rörutgången i mitten och den balanserade utgången till höger.

Att jämföra med Shanlingen här:





Närbild på nätdelen:





Rörutgången:







Balanserade utgången:








Här med strömtransportören:




Jag har inte haft möjlighet att lyssna på den balanserade utgången men den oballade låter tillräckligt bra
En fröjd för ögon och öron
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/09 :  15:21:40  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Grymt läcker CD är det helt klart!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/10/09 :  15:29:52  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Hans på Artsound kommer hit nästa månad och visar Opera plus annat godis han har, det ryktas om att Vienna Acoustics får följa med... Missa inte den godbiten för allt i världen
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/10/10 :  21:11:03  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply


Har just haft besök av Peter och den finfina cd spelaren. Det gav verkligen mersmak. Det spelade otroligt musikaliskt med en enorm ljudbild. I jämförelse spelade min Copland CDA 288 kanske mer "hifi", dvs lite stramare och mer kontrollerat men betydligt tråkigare.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000