HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Vienna Acoustics Strauss - Nya bilder (Sid2)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

charlswood
Starting Member

40 Posts

Posted - 2004/10/08 :  20:45:12  Show Profile Send charlswood a Private Message  Reply
Jag får väl också instämma i lovsången. Har också haft affärer med Rene. I Juni nedkom jag med drygt 200kg högtalare ! (Transportlådorna väger precis som högtalarna bly)
Vad jag har sett på forumet verkar jag vara själv med ett par VA Mahler (Rosewood).

/ charlswood
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/10/08 :  21:25:41  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Vad ska det vara för ny CD då?
Du måste nog punga ut med ganska mycket för att komma förbi G07:an.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/10/09 :  15:35:48  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Punga ut LÄR jag göra oavsett vad jag väljer här!!

Tja, Spånar lite sådär på en kombination av:

Advantage S 1 (CD-spelare i världsklass och high end försteg)
Advantage S 250 monoblock

Har haft 250 blocken hemma på prov en vecka och de lät ESPLENDIDOOO!!

Och nu är amplifixen tillfälligt inkopplad igen!! Jisses vilken pannkaka det blev av ljudbilden som fallit ihop som ett korthus!! Basen har inte en tiondel av den fokus, tyngd och skärpa som 250 blocken har. Och då är ändå Plixen en ganska strömstark integrerad.

Nåja man får se som sagt!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/10/09 :  18:14:54  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Ser jag en Thor på bilderna? Hur spelar den med dina nya högtalare?
Grattis till nyförvärvet

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/10/09 :  19:05:20  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Grattis Mahler! Det ser härligt ut. Roligt att Du är nöjd så här långt. Det blir bara bättre...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/10/09 :  19:43:56  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Tyvärr Datar!!

Inte Thor!

Advantage S2 försteg!! Med S150 Försteg på golvet!

Tack Pesa!! Låter sublimt så här lång!!! :))))

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/10/10 :  14:42:50  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Lite fler bilder kanske lockar??

Ett försök att fånga den fantastiska finishen på Strauss på bild!!





Gissa vad jag lyssnar på??? Vinnaren vinner en brödrost med dusch och matchande nätkabel av högre kvalisort!!






-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/10/11 :  00:49:00  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Jag tror du lyssnar på musik?!

Vinner jag?

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/10/11 :  18:23:40  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Att byta till S1:an ser jag inte som något geni-drag. Jag tycker inte att den är så bra som CD, även om kanske konceptet med inbygt försteg kan vara klokt. Anledningen till att S1:an blev så omskriven är väl att den skulle vara framtidssäker...

Jag tycker G07 är en betydligt bättre CD.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

witzel
Starting Member

13 Posts

Posted - 2004/10/11 :  22:27:00  Show Profile  Visit witzel's Homepage Send witzel a Private Message  Reply
Jeg synes den ene højttaler er lidt "gemt væk" .. den kunne nok godt bruge lidt mere plads. :o) ..

dit hifirack spiller ikke med når der kommer gang i den sidemonterede bas?

men ellers en fed højttaler.
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/10/14 :  16:57:19  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Ett par reflektioner fran ett regningt Irland!!

Bubben!

Na, kan inte tanka mig att en S1 direkt ar samre an G07. Tror snarare att den nog spelar en division hogre med uppsampling och phase shift och lite annat lull som finns i G08 men inte i G07. MEN!!! Jag tror inte heller att skillnaden ar "tappa hakan" stor! Jag forvantar mig ett MINST lika bra cd-ljud som idag fast med en klar poang i kombinationen med forsteg som mildrar framtida investeringar i kablar vasentligt. Na, nu ar allt inte klart annu och an kan mycket andras. Man far se men jag tror iallafall att S1+S250 ar en grym kombo!

Witzel,
Du har helt ratt!! I mitt vardagsrum pa 20 kvm mar Strauss inte som bast och spelar nog inte optimalt akustiskt. Detta kommer tyvarr inte heller att forandras innan jag flyttar till storre lagenhet alternativt hus i framtiden. DA!!! Skall jag ha ett Hifi-rum NO MATTER HOW MUCH THE TIGRESS ROARS!!!!



Nu skall jag dricka Boddington, Murphys, Smitwycks och Guiness i liter!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/10/19 :  11:00:09  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
quote:
Att byta till S1:an ser jag inte som något geni-drag. Jag tycker inte att den är så bra som CD, även om kanske konceptet med inbygt försteg kan vara klokt. Anledningen till att S1:an blev så omskriven är väl att den skulle vara framtidssäker...



Njaaaee, tror att anledningen var att den gav ett ljud i världsklass som enligt vissa testares subjektiva åsikter spöade Krell kombinationer för 6 siffriga belopp och Wadia spelare för ett par hundra loppor ochså.

Men visst var det en väldigt stor bonus med uppgraderingsmöjligheterna. Och de finns ju inte längre! Så visst får man räkna bort den möjligheten om man köper en S1:a. Men det analoga förstegskortet finns ju dock och det kommer jag nog spekulera på i framtiden om man nu klipper till på S1:an.

Men som sagt.. Ljudmässigt tror jag den ligger i nivå med och antagligen ett litet snäpp över G07 även om inte skillnaden kanske blir dramatisk!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000