Vad kan man hitta på en blåsig höstlördag Varför inte slinka in på Ågrens en sväng
I första delen av butiken är kassan belägen och här hittar vi oxå alla små tillbehör såsom kablar,kontakter o.dyl. Lite lättare HiFi och vinylsvarvar syns på hyllorna och en storbilds plasma-TV pryder ena väggen.
Bland småprylarna finns mycket godsaker
En döläcker Teac CD-radio i retrostuk.
Tivolis varianter är inte tråkiga dom heller
Här har vi en lattjo liten pryl:
Solid Techs Feet of silence (som jag förövrigt testar nu)
Vi testar väl macrot oxå
Längre in i butiken finns 2 rum innehållande hemmabioprylar som inte är min grej
Utanför dessa rum huserar begagnathyllorna och en uppsjö av högtalare:
Här syns bl.a. Audiovector,ProAc och Monitor Audio.
Ett helt gäng glada Audiovectorer
En av mina personliga favoriter: Monitor Audios finaste stativare
Längst in i det bortersta lyssningsrummet hade det fräschats upp ordentligt sedan sist jag var där. Nu ser det riktigt sobert ut. Här hittar vi de lite tyngre grejorna.
Musical Fidelitys maffiga integrerade:A 308
En Arcam dito:
Meridians toppenfina cd-spelare:
Stark Meridianlineup:
Mitt i lineup`en sitter den alltid lika glade Lasse
En begeistrad kund lyssnar på Audiovector M3i och M3i super via Arcamelektronik.
Här känner man sig alltid välkommen och jag hoppas att den här typen av butik med personlig service kommer att bestå och inte konkureras ut av "billiga" nätbutiker.
Slank in till Ågrens en gågn medans vi väntade på att PAC skulle komma med fikabrödet (Vi hade bokat fika hos MD) Fick ett tevligt mottagande trots att vi enbart var där en kort stund. Hittade ett par trevliga lurar. Får lyssna mer nästa gång.
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Ågrens är en av de "trevligaste" hifi butikerna i Göteborg. Här kan man i lugn och ro avnjuta medhavda eller butikens skivor och dessutom justera högtalarplacering efter eget öra utan att försäljarna tar dig i örat. Här byter man högtalare själv om inte personalen hinner med och de är alltid lika trevliga.
Ett stort plus till alla på Ågrens.
Förlåt att jag inte köpte mina högtalare hos er då märket inte finns i ert sortiment.