HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Är gräset grönare på andra sidan ?! (Örebro tour)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2004/08/31 :  14:50:58  Show Profile Send ludo a Private Message  Reply
zalve: fina bilder - dom med koppen o kakorna, precis i min smak om man får uttrycka det så.
(Är själv ägare till tretton manuella kameror men ingen digital...än)
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2004/08/31 :  15:03:29  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ser grymt trevligt ut Zalve. Ser ut som Mattias har med sig ett litet annteckningsblock, för annteckningar om ny musik kanske? Sen är det aldrig fel med Kaffe och bullar

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Buffert
Member

130 Posts

Posted - 2004/08/31 :  15:53:21  Show Profile Send Buffert a Private Message  Reply
Jaha, då har man lämnat den trygga anonyma tillvaron och blivit uthängd för beskådande. Tack för det Zalve

FBK: Mattias antecknade mycket riktigt lite ny musik. Han har en lååååång lista tydligen
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2004/08/31 :  18:22:32  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja då var det slut med den anonyma tillvaron Buffert.

Buffert! Jag misstänkte att det var annteckningar angående musik,om du går in och tittar på ett bildreportage hemma hos Mattias (bla.snygga högtalare), kommer du att bli imponerad Zalve vet nog vilket jag menar, även han är med på bild där, minns inte om det var på Hififorum jag såg det eller på Timbres forum.

Mvh Per

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/31 :  19:07:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst antecknar Mattias, Frågan är bara om han kommer ihåg att föra in det på sin lista (över vad som skall kollas upp/köpas) som lär vara större än min totala sammling ;)

Länk till det FBK snackar om. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=28850

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/08/31 :  19:26:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Imorn (Läs idag) skall vi ta en snabbis till djuraffären och kolla lite på snokar.

Har du inte läst min tråd på Euphonia ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zicxo
Member of Nerikes Audiofiler

23 Posts

Posted - 2004/08/31 :  19:30:38  Show Profile Send Zicxo a Private Message  Reply
Jupp, då kan man inte vara anonym längre, det har du rätt i Buffert.. =)

Men trevligt va det o jag fick ju lite ideér till vad ska inköpas i musikväg framöver, förutom det som jag redan har beställt... :)
Go to Top of Page

Buffert
Member

130 Posts

Posted - 2004/08/31 :  20:10:48  Show Profile Send Buffert a Private Message  Reply
Håller med om att Mattias högtalare är snygga och har redan anmält intresse om att även få höra på härligheterna framöver.......men det blir kanske en annan tråd.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2004/08/31 :  21:23:33  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Välkommen till Hififorum Zicxo
Men Buffert CD-samlingen.... tycker att det är riktigt kul att se en sådan stor skivsamling, för vårat intresse handlar ju också om musik

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/08/31 :  21:47:10  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Haha. Jag kan tydligt se framför mig hur resten sitter och fikar medan Zalve sitter med kameran i högsta hugg och fotar sin kaka.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Buffert
Member

130 Posts

Posted - 2004/08/31 :  22:04:39  Show Profile Send Buffert a Private Message  Reply
Helt rätt FBK, visst är det musiken det handlar om. Anläggningen är bara ett sätt att njuta så mycket som möjligt av det som låter.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/31 :  22:28:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
Haha. Jag kan tydligt se framför mig hur resten sitter och fikar medan Zalve sitter med kameran i högsta hugg och fotar sin kaka.

Det gäller ju att fotografera ellt på en gång, så man kan få vara med och lyssna,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2004/08/31 :  22:39:48  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Mer bilder Zalveman blir ju nyfiken på resten av annlägningen!

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/08/31 :  22:43:54  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Man får inte vara allt för ivrig att se bilder...

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/31 :  23:16:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag tänkte att vi skulle få lite fler gissningar på vad som står på nedersta hyllan.

Kolla noga. Det syns om man tänker efter
Lite rutinerat HIFI folk borde klara av det där. Inget ovanligt märke.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2004/08/31 :  23:44:35  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
någonting i silver med en vinkel längst ner, är jag på rätt spår...

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/08/31 :  23:47:24  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Dynamic Precision har typ sån där finish på några av sina steg har jag för mig...men det känns som det skulle kunna vara lite vad som helst...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2004/09/01 :  00:00:25  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja det kan också vara något lite äldre Classe och Copland också.

Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/09/01 :  00:27:11  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jag misstänker att FBK är inne på rätt spår när han kom med gissningen om ett något äldre Classésteg.

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

dajz
Member

325 Posts

Posted - 2004/09/01 :  00:27:29  Show Profile Send dajz a Private Message  Reply
Copland kör väl med det där avrundade hörnen
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/09/01 :  00:35:10  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Audio Research steg har väl också ett liknande utseende. Finns säkert fler.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/01 :  00:42:07  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nu när det har kommit lite gissningar, så kan jag väl vara snäll och lägga ut en mer beskrivande bild i morn bitti (LÄS Lunch)

DÅ kommer "ALLA" att kunna se vad det är för nåt som står på nedra våningen.

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/09/01 :  01:18:14  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Kan det inte vara ett äldre Krell-steg? Kav..eller vad de nu heter

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/09/01 :  08:13:39  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
hififorum.nu = frågesportsforum.nu ??

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/09/01 :  09:00:21  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
HiFi-Jeopardy..Vad är..?
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000