Author |
Topic  |
arcam
Member

1698 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 17:37:22
|
kanske en Advantage eller Bladelius cd
|
 |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 17:56:40
|
S150 eller S250 underst? Över försteget påminner det lite om Pioneer eller Teac...
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
Machine
Member

374 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 18:25:06
|
Teac VRDS-25  |
"Skit in - Skit ut" |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 18:39:58
|
Glömde lägga med en bild som skulle in innan fikat. (Här hemma alltså)

Detta är första gången jag har lyssnat på en HD sak, och den gjorde inte alls bort sig.
Nu ser även de som har gissat på diverse olika apparater, vad det var för fötter ovan på PRE 906. 
Ingångar finns det som man BÖR klara sig.

Det finns även ett fint RIAA inbyggt i detta försteg. Dom större svarta sakerna fick vänta tills nästa gång, för jag är säker på att det blir fler gånger. 
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
Edited by - Zalve on 2004/08/30 18:45:01 |
 |
|
dajz
Member

325 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 20:38:45
|
SM i utdragen bildtråd?  Borde inte domarn slänga upp ett gult kort snart....
Edit: lepra i fingrarna |
Edited by - dajz on 2004/08/30 20:41:11 |
 |
|
Buffert
Member

130 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 20:44:10
|
Hmmmm.....borde nog dammat lite bättre  |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 20:49:34
|
Utdragen? Det är ju bara dåligt med gissningar,, 
Buffert: Det finns värre bilder  |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 20:59:52
|
Ibland undrar jag om folk är syniska, ironiska eller bara född som Alexander Lucas.
På de få gissningar som kom på vad vi kunna ha sett på denna bild,

så fick vi fram ett rätt svar. PRE906.
Det var ytterligare TVÅ gissningar som var nära, på något konstigt sätt. quote: EngelholmAudio Posted: Över försteget påminner det lite om Pioneer eller Teac... Machine Posted: Teac VRDS-25
Men varför nära när det var ett PRE 906 som var rätt svar ?!
JO tittar vi vidare i kedjan, så finner vi...

EN TEAC VRDS 25!! |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 21:00:54
|
Bra gissat grabbar!! |
 |
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 21:32:13
|
Lite duktiga är vi allt!.. |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 23:12:21
|
Lite duktiga får ni väl vara då 
FAST det finns fortfarande en sak kvar på den bilden att lösa. Det får ni fundera mer på. Under tiden så lägger jag ut lite mer bilder på den senaste apparaten vi kollat på.

En CD som känns stabil och rejäl. Skall fungera riktigt bra som transport enligt källor.
Här kördes den som ren CD-spelare.

Ovanför står en Sony DVD för filmtittande, men idag så hade Tvn fått flytta på till förmån för något annat... |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 23:45:28
|
Jaså Zalve du håller på att uppgradera, visst är det kul Men den tredje prylen lär nog ingen lösa, blir imponerad om någon gör det. Jag ser ingenting |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/30 : 23:57:54
|
Jag uppgraderar inget... Har inte pengar till sånt, det har jag visst själv sett till genom att uppgradera familjen ist. 
VID uppgradering så vet jag vad jag kan tänka mig nu. |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 00:05:25
|
Okej, men det är trevligt med uppgradering på det hållet också  |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 03:07:03
|
Imorn (Läs idag) skall vi ta en snabbis till djuraffären och kolla lite på snokar. De i detta hem hade en hemvist från Jönköping tror jag.
Väl mött imorn, för ni hänger väl på låset i morn också ;) |
 |
|
Anti-mono
Member

218 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 04:27:16
|
Jönköping.... hmmmmm.... clou cable?   |
|
 |
|
pix
200.000-klubben

4201 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 08:21:51
|
Kul att se att Örebro inte är helt utraderat på HIFI kartan i alla fall . De senaste åren har dock varit ganska anonyma. Vi litar på dig Zalve, att du sprider lite ljus och intresset ökar. Jag tror att det finns en hel del fina anläggningar, men ingen direkt sammanhållning mellan de utövande. Örebro är visserligen inte någon storstad men det är å andra sidan inte Alingsås, Umeå eller Karlstad heller. Och där finns High end representerat blad stadens butiker. I dessa städer är ofta dessa butiker angagerande av mässor och lyssningsstunder för att väcka intresse. Eftersom vi på senare år saknat detta engagemang från butikerna i Örebro tycker jag att det är lysande att du visar upp att det trotts allt finns utövare.
Jag kikande nyligen på HIFI-klubben i Odenses (danmark) hemsida. Och hittade en mycket aktiv förening med föreläsningar och regelbundna lyssningsdemonstrationer i kalendern. Och varför inte, kan man ha föreningar där likasinnade träffas och diskuterar politik, fotboll och allt annat trams så varför inte ha en mötesplats för att byta erfarenheter och kunskap innom musik. Ok, nu skall jag väll inte dra för stora växlar på en gång, men jag tycker att det är riktigt kul med denna bildserie vilken kan vara en början till att öka intresset för hifi.
/Pix
Ps. om du behöver hjälp med att bära kamerautrustningen (nåja..digitalt) eller ett par extra öron inför nästa hembesök så slå en pling eller PM´a Ds. |
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
 |
|
Pipes
Member

591 Posts |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 12:11:15
|
Hallååå Zalve, sover du ännu , mer bilder |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 12:38:42
|
Verkar som det är dags att gå upp.
Som de flesta nog ha förstått så fanns det en blivande HIFInerd i detta hem och därför så var anläggningen bakom glas och lås,,, vilket med förde VISSA problem när det gäller baksidor och singalkablage.
Ett kort mail till en lev. så fanns det en bild i mailboxen, service kallas det.

Ulfs kabel är dock balancerad.
Clou Cables tillverkas i Jönköping och omfattas av ett uppgraderings system. Detta är mittenmodellen i serien. Första heter Active L, detta är Krysolit och som avslutning finns det krysolit Royale.
Lasse på Clou påpekar att numera så är krympslangen röd. |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 12:54:48
|
Vi hann lagom komma igång med lite lyssning och fundera på lite skivval när vår värd säger "Kaffe?"
Tja,, Vad skall man svara ?!  
Så det fick bli en vätskepaus och lite HIFIprat om lokala butiker och lite frågor till vår värds kompis som var där.
Hur trevligt det var ?! Avgör själva 

Medans ni funderar på det och gissar på produkten som ingen har löst ännu, så tar jag frukost. Vi sees!  |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 14:09:21
|
Porslin? Keramik? Stengods? |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 14:19:31
|
Zoegas? |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 14:26:30
|
Ah-a Ni gissar på Kaffet.. Det var det med det Lila extra, Colombia tror jag.
Det jag ville att ni skulle gissa på var saken längst NED i skåpet. Måste jag visa samma bild igen eller kan niu scrolla upp och titta efter?
Tänkte väl det! ;) Kanske dags att vi gänget som satt i soffan denna dag.

Från Väster till höger. Zicxo, Buffert och Mattias. Det är värden som sitter i mitten. |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/08/31 : 14:44:59
|
Kände nu hur det kurrade i magen, så man får nog ta en sväng upp på stan till nåt trevligt fik. (LÄS: Frun skall handla kläder)

Såg ju att C O hade en trevlig batteriladdare med 2300mAh batts till den,,, Hmm. Kanske bäst att ladda upp inför Arken, med lite fräscha ackar.  |
 |
|
Topic  |
|