HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Höstsäsongens första ASO träff!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/08/15 :  21:53:25  Show Profile Send HEGE a Private Message  Reply
Godkväll ärade forummedlemmar!

Nu har den femte officiella ASO träffen i ordningen gått av stapeln. Denna gång var det Gus här på forumet som tog emot en samling hifi entusiaster under en lördagseftermiddag. Vi som mötte upp hos Gus var jag Elitco samt forummedlemmarna Geldis, Drkim, Epkpeng, Fripps, Erixon, Fonz och hans kompis Mats. Under träffen som pågick en bit in på kvällen, bjöd Gus på mycket fascinerande för såväl öron som ögon. Det bjöds även på en förträfflig gryta med klyftpotatis och diverse tillbehör, så vi fick i stort användning för alla de fem sinnena.

Till en början bjöd Gus oss på en spännande uppsättning veteranhifi. Här rörde det sig om prylar från tidigt 70-tal och i huvudsak från den amerikanska firman SAE vilket står för SCIENTIFIC AUDIO ELECTRONICS. Man kan lugnt säga att detta var dåtidens highend då bara högtalarna nya kostade tjugotusen kronor. En liten nätt summa som i dåtidens mått motsvarade en medelsvenssons årslön. Jag minns dessvärre inte beteckningarna på prylarna, hursomhelst var det bara skivspelaren som inte var från SAE. Skivspelaren minns jag inte märket på men även den var amerikansk. Till denna användes i alla fall en Ortofon MC-20 MK2 pickup.

Jag tror att ljudet denna uppsättning presterade slog flera av åhörarna med häpnad. Själv stampade jag takten mest hela tiden och sveptes med i musiken. I mitt tycke var ljudet som kom emot oss stort mjukt och luftigt och med en skön dos värme. Anläggningen spelade musik utan konstigheter och fokuserade på helheten. Att en anläggning med trettio år på nacken kunde låta så trevligt hade jag aldrig kunnat tro.

Efter en tids lyssning var det dags för kaffe och kaka. Under denna paus passade Gus på att byta till en mer modern anläggning. Nu skulle det bli högtalare från amerikanska Thiel i highend segmentet. Till detta skulle integrerade Advantage I-200 användas som försteg och ICE Power som slutsteg. Som signalkälla användes en Cambridge CD och en maffig DAC som jag åter hoppas Gus kan hjälpa mig med namnet på.

Denna anläggning lät hur som helst också väldigt trevligt. Thiel högtalarna levererade för mig musiken på ett förtroendegivande sätt. Det var även här hög stampa takten faktor och framförallt bra tryck i basen. Basens kvalitéer tror jag har mycket att göra med ICE Powerns kraft och känsla för att just ha koll på basparametrarna. Annars så kan man väl säga att ljudet från såväl diskant som mellanregister var rätt mjukt. Missförstå mig inte nu bara och tro att ljudet var inbäddat för det var det absolut inte. Det var helt enkelt inte tal om någon lyssnings trötthet helt enkelt bara.

Slutligen så testade vi att koppla in min Copland CDA-289 in i systemet och göra lite A/B jämförelser mot Gus CD och DAC. Sett från min sida blev detta lite av en besvikelse då den inte riktigt kom till sin rätt. Basen som brukar vara en av spelarens starka sidor lät i jämförelse inte lika rapp och i de övre registrena saknade jag lite energi. Hur som helst tror jag vi var överens om att glesare musik var till Coplandens fördel. Min erfarenhet är att Coplanden fokuserar lite på mellanregistret och brukar må bra av lite fartiga kablar för att få lite mer energi uppåt.

Avslutningsvis vill jag bara tacka Gus med fru för en trevlig eftermiddag.

Med vänliga hälsingar
Henrik Gelderman


Bilder kommer komma upp så småningom, så håll till godo.


"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2004/08/16 01:14:29

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/08/15 :  22:37:45  Show Profile Send HEGE a Private Message  Reply
Lite bilder hade det utlovats. Här kommer några smakprov...


Här är några av träffens deltagare från vänster räknat: Fonz, Geldis, Fripps, Drkim och så jag på raden bakom.


Den läckra högtalaren som imponerade i den första uppsättningen.


En glimt av skivspelaren med den guldiga armen.


Värden Gus i egen hög person.

Det kommer mera!

Ni andra som deltog får gärna fylla i....


"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2004/08/15 :  23:57:14  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Även jag vill passa på att tacka Gus med fru för en mkt trevlig eftermiddag. Kan bara hålla med om att mat och dryck var förstklassig.

Vad det gäller 70 tals anläggningen så var det ett av de roligaste inslagen hittills på våra träffar. Anläggningen spelade musik med fart och fläkt, stort varmt ljud som inte alls kändes omodern när vi väl kom in på lite modernare skivor - i början spelades det skivor av samma årgång som anläggningen och då lät det verkligen 70 tal .

Högtalarna som hade elektrotater i diskanten verkade mkt kompetenta för att inte tala om slutsteg och skivspelare - försteget med tillhörande Eq, kanske inte var så puristisk - men bra lät det.

Även Gus ordinarie anläggning lät mkt bra, en uns för mycket bas på vissa plattor (trodde aldrig jag skulle kunna säga det men men... ), det är nog en vanesak alternativt en justeringssak.

Hur som helt en mkt rolig träff - att jag dessutom "blev med" gramofon då jag köpte en Dual 505 av Gus gjorde ju inte saken sämre - bara att börja leta vinylplattor igen (sålde alla mina vinyl för 5-6 år sedan..)...

Tack igen för en trevlig träff och en god affär

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2005/01/08 15:50:20
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2004/08/16 :  01:06:54  Show Profile Send Gus a Private Message  Reply


Hej på er alla.

Jag får väl försöka fylla på med lite fakta om mina SAE prylar.
Högtalarna.
Dom heter SAE MK-XIV.
Electrostater till diskanten,2st.femtumselement till mellanreg.
1st.tolvtums bas som väger ungefär tolv kilo.
Slutsteget är ett SAE-MK3-CM
200W/8-Ohm.Vikt 28.00/kg.
Förförst.SAE-2900
Parametrisk EQ.SAE-1800.
Kommer med lite mera bilder på dom prylarna under veckan.
SAE är förresten ett bolag som startades av den levande legenden James Bongiorno.
Länkar till SAE-relaterade sidor och Mr.JB kommer här.
http://www.ampzilla2000.com/index.html#Other
http://www.audiokarma.org/gallery/showgallery.php?cat=509
http://home.pacbell.net/tbirdsc/
http://wardsweb.org/audio/index_audio.html
http://groups.yahoo.com/group/SAE_Talk/
(På Yahoo/SAE-Talk deltar J.Bongiorno i diskussionerna,svarar på dumma frågor o.s.v.)
Åter till ämnet.
Min Skivspelare är en Empire Troubador-598
Alldeles ny rem hade den fått innan träffen så nu går den i trettio år till
Som stepup-trafo till MC20 använder jag en PS Moving Coil amplifier från ca.1980
"Moderna" anläggningen/
Den "maffiga" Dac´en var en Behringer Ultracurve Pro Dsp-8024.
Högtalare Thiel 3.6
Som förförst anv.jag inte S100,I-200 heter ekipaget.(det är för mycket siffror att hålla reda på i hifidjungeln)
Nog för denna gång men fråga gärna om det är något ni vill veta.
Visst ja,tack till alla som var med på träffen och gjorde densamma till en mycket trevlig tillställning.


Mvh
//Gus










Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/08/16 :  01:28:27  Show Profile Send HEGE a Private Message  Reply
(det är för mycket siffror att hålla reda på i hifidjungeln) Haha ja det kan bli lite mycket ibland. Felet är numera korrigerat...

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/08/16 :  02:28:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Intressant det här med den äldre anläggningen. Många äldre grejor var mycket mycket bra, inget snack om saken.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2004/08/16 :  14:57:29  Show Profile Send Gus a Private Message  Reply
Jag lovade lite mer bilder på mina gamla SAE men det får räcka med ett par stycken,sitter och försöker ladda upp bilder med världens slöaste modemuppkoppling

Så ser det ut,slutsteget SAE MK-III.CM

Utan front ser MK-XIV ut så här.

//Gus

Skrev rätt sökväg. /Z

Edited by - Zalve on 2004/08/17 18:14:48
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/08/17 :  16:19:29  Show Profile Send HEGE a Private Message  Reply
Ja, då kör vi väl på med några bilder till....


Översiktsbild över uppsättning nummer två, "den moderna anläggningen".


Gus med termometern som är kopplad till slutsteget.




"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2004/08/17 16:20:58
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/08/17 :  16:43:07  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Själv kunde jag inte komma i tid för att uppleva den gamla anläggningen. Jag lyckades nog inte fastna på bild denna gången heller!

ICE Power steget är mitt gamla. GUS har utrustat det med termometrar, trådlösa, som gör att man kan avläsa tempen på modulerna från lyssningsplats. Hur skulle vi kunna leva utan???

Thiel'arna spelade rätt bra får jag säga. Det är ett par stora högtalare rent fysiskt men manualen lärde oss att det var "medelstora högtalare". Ja i USA är det lite andra regler som gäller...

Ljudet passar GUS perfekt. Bra fart och riv och Blues-musik exekveras på ett bra sätt för musikens nerv och själ.

Jag själv satt och saknade attack och tryck i anslag samt saknar nivå i övre registret (övre mellan + diskant). Nått som hade varit intressant att testa justera med Behringer-eq'n.

Testet med Copland-cd'n var lika intressant som märkligt. På det hela taget fann inte JAG några som helst fördelar med Coplanden inkopplad men vet att jag i andra anläggningar verkligen uppskattat ljudet från Coplanden. I början blev jag dessutom nerröstad för mina synpunkter... Men nån måste ju tycka annorlunda dessutom!

Tack till Gus och fru för god mat och för att stå ut med oss. Tack till er som tagit bilder och förevigat träffen!

Ps. ni glömmer väl inte pappershögtalarna???

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2004/08/17 :  18:12:50  Show Profile Send Gus a Private Message  Reply
quote:
Jag lyckades nog inte fastna på bild denna gången heller!



Ha! Vem sitter där i mitten till höger om inte---
Var ska sleven vara om inte i grytan som min gamla mormor brukade säga
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/08/17 :  18:54:39  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Ser ut att ha varit en trevlig tillställning

Vilken musik stampade ni takten till
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2004/08/17 :  19:18:56  Show Profile Send Gus a Private Message  Reply
quote:
Vilken musik stampade ni takten till

Minnet är kort men det som lät sjuttiotal var Monica Thörnell (Ingica)samt Kaipa´s musiken är ljuset.
Övrigt som jag kommer ihåg att jag spelade.
Feelin spirit/Marit Carlsen/Arne Domnerus m.f.l från Kirkelig Kulturverksted.(rekommenderas)
Jhon Fogerty/Eye of The Zombie.
Jhon Lee Hooker/The Healer.
Lightning Hopkins-Sonny Terry-Brownie McGhee/Blues for gamblers.
Per Cussion med div.andra svenska artister.
Anne-Lie Ryde/Segla på ett moln.
Delta Cross Band,tunggungblues av ett danskt gäng,suveränt bra.
Vad övriga ASO´are hade med sig i skivväg----?---minnet---
Å--visst ja---glömde Peter Carlsson och Blå Grodorna,dom kan leka med musik dom pojkarna.
Oj,jag kom ihåg Bang The Drum också!
Harry James var ju också med/Sheffild direktgraverad LP.
Minns nog inget mer nu---

Gus

Edited by - Gus on 2004/08/17 19:31:34
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/08/17 :  22:40:19  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Aaa...nån var framme med kameran efter maten ja! Ja ja Gus, det kommer igen!

Musik som spisades var mycket olika och Gus tar ALLTID fram nått konstigt, roligt och inte så "hifimässigt". Bosse har alltid med sig intressant musik som får mig till att dra på smilbanden - musiker som leker fram musik är härligt!

Själv körde jag den musik jag själv verkligen gillar.
* Eva Cassidy live at the blues alley
* Four play
* Björn Berge
* Diana Krall (spår 3 på den senaste)
* James Taylor
...han nog inte mer med utan det blev bara dom översta skivorna i en stoooor packe!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2004/08/17 :  23:17:55  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
Jäpp!
Detta var en trevlig tillställning vilket det brukar vara. Tycker nog att vi har funnit en god umgängesform som är prestigelös och öppen med respekt för varandras åsikter och musiksmak. Håller med om det mesta som skrivits ovan (Tack Gus)och överraskningen med tung "veteranhifi" var suverän. En kul sak som någon noterade var att det under träffen inträffade en klar skiljelinje mellan generationerna, plötsligt krälade vissa av oss omkring på golvet och undersökte fyra skivspelare som Gus plockade fram ur gömmorna, övriga satt kvar och betraktade oss med ett roat flin. Håller inte med Pär när det gäller Coplanden. Ser ingen vinnare; beronde på vilken typ av musik som spelades hade bägge CD-system sina brister och fördelar. Precis som allt annat, det handlar om matchning och inte minst vilken musik man föredrar att lyssna på.
När jag valde musik blev det Silje Nergaard och Alison Kraus. Under en så här lång träff blir det mycket musik och ni andra får hänga på..
Sist...Gus är en eftertänksam herre som inte bara slänger in en skiva! Det finns en tanke som får oss att reagera på ett visst sätt, i de flesta fall fungerar det; humor, känsla, musikalitet och en viss form av underfundighet som man erhåller när man levt med HiFi och musik i många år.
mvh

geldis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/08/18 :  10:29:50  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
En mycket rolig händelse när ASO delades upp i två åldersgrupper. Den ena beskådande den andra som i sin tur (på alla fyra) beskådade gamla vinylspelare!

Ja den där Copland vs Cambridge/Behringer duellen var mycket intressant. En bra grupp, ASO, där olika åsikter respekteras och lyfts fram. Jag har fått indikationer på att själv bli förärad med ett liknanade test hemma hos mig. Spännande är förnamnet!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/08/18 :  19:30:31  Show Profile Send HEGE a Private Message  Reply
Då går vi in för slutspurten i bild väg…

Denna ”papplåda” gav oss en ordentlig funderare. Håller Gus på att driva med oss? För det bara måste ju vara nåt annat som spelar, eller? Nejdå, mycket riktigt var det ”papplådan” framför oss som ljudet kom ifrån. Ljudet var inte alls så pjåkigt heller. Några tyckte sig höra klara likheter med elektrostatare. Vilken grej säger jag bara.





"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2004/08/18 19:38:13
Go to Top of Page

fonz
Member

518 Posts

Posted - 2004/08/18 :  23:14:27  Show Profile Send fonz a Private Message  Reply
Godafton!

Även undertecknad får tacka Gus och Mia för en trevlig Lördagseftermiddag så länge jag kunde vara med. Den förträffliga middagen missade jag tyvärr, (med förhoppning om giltlig orsak)?
Att få bekanta sig med dessa otroligt charmiga produkter ifrån tidigt
70-tal är en sann fröjd och ett sant nöje. Jag, liksom flera andra i denna grupp av ASO,are som blivit lite till åren var nog klart nostalgiska samt överraskade av dessa produkter. Dessa prylar har jag bara hört talas om men aldrig sett eller hört någonstans. Jag själv spelade på en Quad under dessa tidiga 70-talsår och trodde nog att man var ganska unik på många sätt, men ack nej.
Ungefär så långt hann jag med på denna träff, förutom att jag kanske hann att bli aningen subsonisc av den otroligt skakande basåtergivningen via det redan nämda moderna system. Men det är ju det vanliga ifrån mig som vanligt... Åhejåhå! och tack än en gång!

MVH
/Fonz
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2004/08/18 :  23:31:28  Show Profile Send Gus a Private Message  Reply
Papplådorna på bilderna här ovan är ett par SoundPax som vi kunde avnjuta tack vare mace på detta forum.Han har släpat med sig dessa eminenta ljugåtergivare ända från London bara för att vi stackare som ännu inte hade hört den ultimata högtalaren skulle få tillfälle att göra detta.
Högtalarkonstruktörernas mardröm är ett faktum,delningsfilter---behövs inte.Stabila lådor av märkvärdiga material----nä--motsatsen ska det vara,det är ju lådan som spelar.Slutsats konstruktörer av gängse högtalarmodeller----behövs inte
Nåväl,dessa wellpappslådor fick mig att tappa hakan rätt ner i golvet vid första provlyssningen.Det lät ju!----och det lät förbaske mig musik med diskant och allt.Lät mycket gjorde det också,eftersom hela lådan vibrerar så spelar det åt alla håll,ljudspridning var ordet.Visserligen har dom svårt att stå still när man gasar på lite men det är bara kul när högtalarna dansar tycker jag.
Tack än en gång till mace

Edited by - Gus on 2004/08/18 23:51:49
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2004/08/19 :  21:42:40  Show Profile Send Gus a Private Message  Reply
Nu har modemet fått jobba övertid igen men så här ser det ut i en papplåda som kan spela musik

Samma SoundPaxpyramid sedd lite snett från ovan.

Finishen är kanske inte den bästa men dom är ju hopfällbara så vad då---
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/08/20 :  13:41:08  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Ja dessa papphögtalare från mace var ett glatt tillskott! Rent och luftigt lät det och jag vet att jag imponerades över att det alls kom nån diskant från dessa kartonger. När vi drog på så dansade dom för oss: dunk dunk dunk...hopp hopp hopp!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/08/20 :  13:45:23  Show Profile Send mace a Private Message  Reply


Ni är för vänliga

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/08/20 :  13:59:43  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Tack själv mace - superkul att uppleva. Har du själv lyssnat på dom? Jag fick lite Martin Logan-vibbar om än att det saknades en del för att nå ända fram.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/08/20 :  16:11:25  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Jovisst har jag lyssnat, t.o.m provat att sticka in huvudet i en

De har däremot lägre waf än staplade 57'or så de ligger i reserv i garderoben

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2004/08/20 :  20:02:48  Show Profile Send geldis a Private Message  Reply
Numera lycklig ägare till ett par "papplådor" via Gus och mace!
MVH

geldis
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2004/08/21 :  18:40:36  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message  Reply
Jag skall också få be att tacka för en trevlig tillställning hemma hos Gus, en mycket sympatisk man med glimten i ögat. Eftersom jag inte är medlem i gruppen, halkade jag med som gäst och det var en välgärning så god som någon.

Även jag fick en nostalgitripp av "de gamle" samt blev något överdoserad på basfrekvenser.
Själv tyckte jag vid den tiden det begav sig att Philips JetSet II var det ultimata ljudåtergivningsverktyget.

Märkligt hur mycket värme några människor i ett rum kan generera va?
Måste bero på den generösa atmosfär som rådde.

Tack för en avspänd och trevlig eftermiddag med trevliga människor.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2004/08/30 :  16:05:21  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Något som jag reflekterade över är att vinylen faktiskt lät bättre på den gamla anläggningen än den nya - någon som håller med mig?

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000