HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Begagnad Vinyl/CD i Göteborg?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/07/31 :  14:24:29  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/07/31 :  20:14:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Göteborgs största begagnathandel var det ja... och vilken kan det vara?

Den ligger vägg i vägg med Skivhugget nere på en tvärgata till Masthuggstorget...

Jajamen, rätt gissat det är...

Andra Långgatans Skivhandel


I skyltfönstret finns också begagnatskivor så det är bara att kolla där med


Slår man upp Andra långgatans skivhandel på gulasidorna.se så får man en karta som dock visar fel. Andra långgatans skivhandel ligger naturligtvis på andra långgatan och inte på första långgatan som kartan visar... Adressen däremot har de fått rätt Andra Långg. 33, 413 27 GÖTEBORG; tel: 031-775 01 40

Andra långgatans skivhandel är också en gammal instans som funnits med ett tag och detta stället är stooooooort. De har två olika områden man kan leta skivor i. Ett där de sorterat skivorna på ett ganska bra sätt, ibland tom efter artist, och ett där skivorna står osorterat.

Precis innanför dörren


De har verkligen mycket vinyl, här är en av många hyllor...

Vinyl i långa banor



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/31 :  23:18:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Och vad blev köpt här ifrån ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/08/01 :  00:36:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Faktiskt ingenting den här gången, men jag är där ofta så det blir säkert något inköp snart.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/08/03 :  23:44:25  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Här kommer ett par bilder till från Andra Långgatans Skivhandel.


Det finns mycket att välja på...




Här finns begagnade skivspelare för den som inte har någon.
Nålar finns till de flesta pickuper också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/08/03 23:47:39
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2004/08/04 :  11:31:25  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
Ja den butiken är inte helt fel att gå och leta efter bra skivor,tror jag var där 2ggr förra veckan

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/08/04 :  18:20:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
"tror jag var där 2ggr förra veckan",
man kan lätt bli "sakletare" av stora mått där inne. De har väldigt mycket.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2004/08/04 :  19:02:20  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Kalas, sista och tillika största butiken har jag missat Tack för upplysningen!

\\K-man
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2004/08/06 :  07:42:19  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
K-man...du är inte ensam

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2004/08/06 :  10:04:20  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
samma här...dags för besök

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2004/08/06 :  14:52:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
"dags för besök", ja det rekommenderas.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/08/06 :  15:15:21  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
dom har en hel del 7" där också. Värt med gammla klassiker om man ska lira dj:ing...

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2006/05/28 :  00:42:56  Show Profile Send esl a Private Message  Reply
Man blir lätt ett par tusen spänn fattigare när man råkar trilla in på Pennies..
Gillar när man hittar SACD begagnat!
Bra reportage som jag glömt bort..

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

grodan
Member

99 Posts

Posted - 2006/05/28 :  02:07:51  Show Profile Send grodan a Private Message  Reply
Denna tråd är mycket mycket farlig för mig, jag i skivbutiker är som att släppa in ett barn i en godisbutik... :D Mycket bra tips! Tyvär lite väl bra tentaflykt över det här ;P

// Jonas
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/05/28 :  10:08:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



Ja de där butikerna har besökts några gånger sedan reportaget gjordes...

Pennies from Heaven har flyttat längre bort på Södra vägen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/05/28 :  10:24:43  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Det är ett himmelrike för en när man besöker Göteborg.
Tyvärr får man alltid känslan av att tiden inte räcker till när utbudet är så stort.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/05/28 :  10:58:48  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Tror det får bli en resa till Götet snart Kanonreportage - Tack!!
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/07/01 :  07:29:14  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Lyfter upp denna suveräna tråd inför sommarens semesterplanering. Kan också komplettera med en butik med avvikande öppettider men stort utbud av en "skön" butiksinnehavare.
Mr.D & Co
Sofiagatan 4
Telefon: 0708-520499
416 72 Göteborg

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/07/01 :  13:55:43  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message  Reply
Hmm, det var en del butiker jag missat...måste åtgärdas!

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2006/07/01 :  16:00:27  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Hittade en skivaffär på Storgatan c:a 200 meter
väster om Avenyn, kommer tyvärr inte ihåg
affärens namn.

Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2006/07/01 :  21:16:26  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Jag borde verkligen besöka samtliga de där butikerna oftare än jag gör. Finns två mindre affärer med massa begagnad kuriosa, varav en hel del vinyl, böcker och serietidningar ungefär vid Getebergsäng-hållplatsen också. (Lisebergs södra entré). Dolores har väl också en del beggad vinyl? Ligger (låg?) någonstans mellan Järntorget och Hagabadet.

Nä, nu får jag se till att få bort brummet ur mitt riaa-steg, så jag kan lyssna på vinyl med bibehållen njutning igen!

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2006/07/02 :  09:13:06  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Tyvärr får man alltid känslan av att tiden inte räcker till när utbudet är så stort.


Den känslan fick man när jag var i Göteborg för en månad sedan och klev in på Andra långgatans skivhandel där är hur mycket som helst och som alltid har man för lite tid men jag hittade några skivor som fick följa med hem. Noterar även de "nya" adresserna för kommande besök i GBG.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2006/07/05 :  19:33:29  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
var på besök hos Andra långgatan idag, Amardillo, Mynt och Musik, MH Records mfl.. Ja ja kom hem med en trave vinyler

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2006/07/10 :  19:35:44  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Hur är priserna på begagnad vinyl i Sverige ?

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur


Edited by - pederb on 2006/07/10 19:36:06
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2006/07/11 :  00:24:07  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
" Hur är priserna på begagnad vinyl i Sverige ?"


Det beror på där jag bor i södra sverige tror man att det är guld, när jag var i Göteborg kollade jag in priserna på likadana skivor (press mm) och det var bra mycket billigare 30-50:- för de flesta. Men man kan fynda också på loppisar/second hand kostar det oftast en tia för en LP vilket jag är helt ok.


Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000