HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hifi i Luxemburg.....kan det vara något?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/11 :  08:47:05  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Jag blev ombedd att åka en liten tur till Luxemburg för att övervaka uppstarten av våra raffinörsegment.

Mycket arbete, men oxå lite fritid......så vad kan man hitta på i Luxemburg då

Njaaa....man kolla på sånt här:

Eller så letar man vidare i staden och hittar.....

Vi börjar med ett litet smakprov..

Ayre, Linn, Meridian, dCs...etc..etc

Mer kommer under dagen....

Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2004/06/11 14:54:08

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/06/11 :  09:16:21  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/06/11 :  10:16:19  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Mysigt med utomlandsrepportage!!!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/11 :  10:43:00  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Det är inte alla butiker som har ett komplett sortiment av B&W från 801 och deråt......hemma
Lite smakprov:

Tyvärr så var jag lite för skakig på handen när jag fotade 801:orna så de får ni inte se....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/06/11 :  10:49:17  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Trevlig butik.. verkar finnas en hel del tung hifi där!!
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/11 :  10:55:49  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Så vad hade de för elektronik att leka med då

Vad sägs om ...Ayre, Mark Levinson, Linn, GamuT, Teac, dCs, Pass labs, mm ..mm

Lite smakprov:

Ayre försteg..

dCs kombi......(dags att skaffa ett stativ till kameran )

GamuT och Ayre

Tact uppställning...

Gott och blandat....

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/11 :  11:11:15  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Ägaren berättade en hel del kul historier och var bland fåtalet i staden som kunde (ville) prata engelska.

Blandannat så var han bekant med ägaren till det lilla (Hollänska) audiofilbolaget Turtle records. Han berättade att vid en inspelning i en kyrka så ansåg teknikern att det enda sättet att få till mic. placeringen korrekt var att fästa den på en 14m långt stativ som sedan justerades på plats.....det var bara det att varje gång de flyttade eller rörde stativet slutade det inte att vaja på 45 minuter
Injusteringen av micken tog 3 dar.....

Lite lyssningsbilder. JM lab var oxå ett stort märke här...de nya Be i synnerhet.

Avalons alla högtalare var dock utlånade så dom fick jag inte lyssna på tyvärr...

Dom hade oxå en komplett uppsättning av Audio Physics från Avanti III och neråt, men de bilderna blev inte helt lyckade...
En taskig bild på Virgo samt lite andra små AP kan jag väl bjuda på ändå.

Samt lite annat kul

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/11 :  11:22:36  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Mysigt var bara förnamnet

Själva Luxemburg var inte så pjåkigt det heller

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/06/11 :  12:04:49  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply

Ser ju ut att vara ett bra rum iaf!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/11 :  12:43:46  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Dom hade faktiskt byggt om rummet/rummen 3 ggr på 1 år för att dom skulle bli nöjda med förhållandet mellan dämpning/diffusering.

Sidan är under uppbyggnad, men kan vara värt att hålla lite koll på..
www.audiophile.lu

Kanonkillar som jobbade där som offrade sin lunch för att dema för mig även fast jag förklarat för honom att det inte var intressant med något köp.

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/06/11 :  12:52:17  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Kanonkillar som jobbade där som offrade sin lunch för att dema för mig även fast jag förklarat för honom att det inte var intressant med något köp.

Det är sådant man saknar i Sverige, här stänger många för lunch, eller öppnar först efter eller ännu värre, öppnar 11:00 tar lunch
mellan 12:00 - 13:00. Dåligt värre

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/06/11 :  13:03:05  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Grym Butik!! Bra att du tog dig tid med foto och reportage hur det ser ut i andra länder.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/06/11 :  13:05:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Kanonkul!

Akustikbehandlade rum, justa prylar, ... En riktigt trevlig butik du hittade!

Hur många demorum hade de?

Mvh, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/11 :  13:08:09  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Jag tror de hade 4 tvåkanalsrum + 2 biorum.

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/06/11 :  20:03:30  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Härlig affär! Inget fel på bilderna heller

kommer du ihåg vad elektroniken nedan heter? Lyssna på något liknande i tyskland för 2 veckor sedan.

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2004/06/11 :  21:01:12  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Är det inte Micromega minimum (överst) och Cyrus i racket?

/Hans
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/11 :  22:35:49  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Jag tror Terminator har rätt...

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/06/11 :  23:08:31  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Ok jag borde faktiskt sett att det var Micromega i racket
Men det jag lyssnade på i tyskland hette, efter lite undersökning, AVM.

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2004/06/11 :  23:48:43  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Men vad står i hörnet?
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2004/06/12 :  01:06:20  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Ett par TacT-basar tror jag visst.

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2004/06/12 :  14:42:13  Show Profile Send Björne a Private Message  Reply
Såg ju riktigt trevligt ut det där.

Hur var priserna?
Go to Top of Page

Billie300B
Member

213 Posts

Posted - 2004/06/18 :  10:13:55  Show Profile  Visit Billie300B's Homepage Send Billie300B a Private Message  Reply
Skivspelaren i första interiörbilden väcker habegär. Någon Verdier-variant?? Wilson-Benesch arm??? Läckert är det i.a.f. Kul reportage!
Med vänlig hälsning,
Kristian

Den som syndar sover icke.
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/06/18 :  15:09:52  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Ooohhh, man kan aldrig få nog härliga bildreportage!
Härliga produkter dessutom!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000