HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 MasterOfPuppetz system - Ny lya.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/06/04 :  09:15:14  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Snart är det dags för ett nytt och framför allt ett STÖRRE lyssningsrum då jag äntligen har hittat en trevlig lägenhet som jag får tillträde till om två veckor.

Att högtalarna har bytts ut i min anläggning har nog ingen gått miste om . Nu har jag snart levt utan hifi i två månader då mina CDM 7 NT skeppades iväg. Det är inte kul att behöva låta stereon stå och damma samt bara kunna lyssna på ett par mindre bra datorhögtalare från Infinity .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/07/16 :  10:37:11  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jag har sen en tid flyttat in i en ny lägenhet och fått ett betydligt större lyssningsrum. En del byten på elektroniksidan har gjorts, till det bättre . Nu har jag även fått igång bredbandet så snart borde jag kunna lägga upp lite bilder.

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/16 :  10:48:50  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Vilket störigt inlägg ;)
Vi vill juh se! Härligt med nytt och större rum. Kan tänka mig det kommer göra gott (för alla).

eoJeud spelade juh i ett oändligt rum häromdagen. Man borde kanske flytta ut på landet :)

Vad är det för lägenhet?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/07/17 :  00:42:26  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Lite måste man väl få retas? .

Menar du utomhus med "ett oändligt rum"? Jag har hört att om man väl har spelat utomhus en gång kommer det ALDRIG låta bra när man lyssnar inomhus igen.

Det är en vanlig lägenhet på två rum och kök belägen i sthlmsregionen.

Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/07/17 :  21:53:13  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Om vi skulle ta och titta in i mitt nya lyssnings/vardagsrum. Möbleringen är än så länge temporär och kan komma att förändras.

Vi zoomar in lite och förflyttar oss samtidigt lite mot mitten av rummet.

Som ni ser har det skett en del byten av både bänk och elektronik sen senast. Nu kan vi ha en liten gissningstävling om vilka prylar som bytts ut och vad som kommit in istället. Om någon orkar dvs .

Om vi blickar bakåt mot sweetspot ser det ut så här. Sweetspoten lyses upp av en annan spot , vilket gör att det inte går att ta miste på var jag avnjuter mina skivor.

Vrider vi lite på huvudet ser det ut så här.

Slutligen en översiktsbild tagen mellan huvudstöden på soffan.

Dass was alles. För idag i alla fall.

Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/07/17 :  21:57:36  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Väldans snygg soffa! Anläggningen i övrigt också!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/17 :  22:02:35  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Gu' va mysigt. Och vilken maffig soffa :D
Vart hittar man en sådan?

Snacka om uppgradering :D

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2005/07/17 :  22:08:40  Show Profile Send freann a Private Message  Reply
Ser trevligt ut. Är det en Sony SCD-333ES eller 555ES du använder som transport?
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/07/17 :  22:10:55  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Får nog skaffa glasögon, tyckte det var samma soffa som jag har. Men icke. Likheten är slående dock.

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/07/18 :  08:24:32  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
UnBeliever>> Tackar. Soffan är köpt på Mio men modellnamnet minns jag inte på rak arm. Vad har du för en soffa om du anser att min är lik din? Eller motsatsen .

vemsom>> Tack . Ja, skillnaden mellan Foggen och Tri-Vistan samt Sonyn var väldigt stor. Till en början körde jag dessutom med min Marantz-dvd och redan där fick Foggen se sig besegrad. Foggen tyckte jag betonade plingljud lite för mycket och nästan kastade dem i ansiktet på lyssnaren medan den bara touchade mikrodetaljerna. Marantzen i kombination med Tri-Vistan spelade med större balans genom hela registret och var "laid back" istället för pang på som Foggens melodi var. När sen Sonyn flyttade in i fredags och bytte plats med Marantzen insåg jag plötsligt att Marantzen spelar väldigt murrigt och dovt samt att ljudbilden var mycket liten. Sonyn däremot spelar stort, luftigt och detaljerat utan att för den sakens skull bli vass. Den spelar mera väldefinierat helt enkelt.

Jag är ingen mästare på att beskriva ljud och om någon inte riktigt skulle förstå är den välkommen på ett besök .

freann>> Det är en Sony SCD-XA333ES jag använder som transport.

Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/07/18 :  10:18:02  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Min soffa är också från Mio. Den heter Today Three och likheterna är rätt stora faktiskt. Till och med de runda nackstöden...

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/07/18 :  10:36:47  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Nackstöden hörde egentligen inte till den här soffan men jag ville ha ett par såna ändå, så de fick följa med utav bara farten. Jag kan kolla upp vad min heter när jag kommer hem.

Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/07/27 :  20:43:56  Show Profile Send knoxville a Private Message  Reply
Snyggt rum och trevlig elektronik. Är det FBK:s gamla 333:a?

Vad är det för högtalarna? Thiel alement och banddiskant om jag ser rätt, men märke och modell kan jag inte urskilja...

/Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/07/31 :  22:13:51  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Tackar . Javisst är det FBKs gamla 333 ditt öga skådar.

Högtalarna är ett hembygge som du kan följa i denna tråd http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38103 och mycket riktigt är basen från Thiel & Partner samt banddiskanten från Eton.

Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2007/07/08 :  11:56:40  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Oj vad den här tråden har sovit länge, nästan två år. Mitt hifiintresse dog ut pga tidsbrist (ansåg jag) men nu har det visst vaknat till liv igen och jag har åter igen skaffat mig lite prylar att spela på. Kanske kan lägga upp en bild eller två om det är intressant.

Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/07/08 :  12:07:11  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
klart det är.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/07/08 :  12:35:17  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Det där kanske kan du stryka direkt, och lägga till en nolla framför ettan eller tvåan

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/07/08 :  15:25:02  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
. Kanske kan lägga upp en bild eller två om det är intressant.
Bilder nuuu!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000