Author |
Topic |
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2004/08/28 : 00:48:40
|
Den där kabeln ser ju snyggare ut på dina bilder än de jag sett på hans egen sida..riktigt fin faktisk, hoppas den funkar bra också. Är själv sugen att köpa 2st til mitt system. Så mer intryck då den blivit varm i kläderna! |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/07 : 17:59:12
|
Jaha då har Thuleförsteget fått ge sig av då det bara försämrade ljudet jämfört med när jag spelade med cdns interna försteg. Dock har jag ett antal andra källor såsom dvd, tv etc som jag också vill kunna använda i min anläggning.
Några har säkert sett min förstegsannons under köpes så om någon sitter på något intressant objekt får du gärna höra av dig. Imorgon ska jag upp till Norrtälje och kika på ett förstegsalternativ från andra sidan jordklotet. Nej det är ingen kines jag talar om.
Den som lever får se . |
Rock And Roll Ain't Noise Pollution! |
|
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/09 : 16:02:59
|
Jag kom inte tomhänt hem från Norrtälje i lördags utan en liten gosig krabat följde visst med i bilen.
Någon som ser vad detta kan vara?
Vi lägger väl till ännu en bild så kanske det blir lättare .
Ett rätt svar har vi fått!!
Så här ser hela systemet ut nu.
Javisst är det ett monster från Nya Zeeland, nämligen Perreaux SM6P. |
Edited by - MasterOfPuppetz on 2005/01/09 17:32:14 |
|
|
Adagio
Harry-vinnare 2004
2757 Posts |
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2005/01/09 : 17:22:42
|
kan det vara nånting franskt |
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =) |
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/10 : 10:21:13
|
Nu måste jag bara införskaffa en till balanserad signalkabel för att jag ska bli nöjd (för ett tag framöver i alla fall ). Vad det blir vet jag inte ens själv ännu. Dock skulle jag vilja prova något annat än Marcus kablar denna gång. |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2005/01/10 : 10:26:38
|
Ah, ett sådant har jag haft det är väl inte mitt som redan blivit vidaresålt? |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
Edited by - mangew on 2005/01/10 10:34:31 |
|
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/10 : 10:36:15
|
Nej det är inte ditt mangew. Joakim99 har fortfarande kvar sitt vad jag vet.
Jag ska köra det balanserat rakt igenom men jag vet ännu inte vad jag ska skaffa mig för kabelpar nr2. Det blir väl till att hålla ett öga på hifimagasinet i fortsättningen så kanske jag gör något fynd. |
|
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/19 : 19:36:44
|
Då var det på väg en ny snok, eller kanske en anakonda hem till mig . |
|
|
Smallsuper_man
Member
604 Posts |
Posted - 2005/01/19 : 20:47:15
|
oj trevlig exakt vilken ras?
du ser ut att att ha fin fin elektronik du!
lite kul, har för mig att när min hembio va hadde du å jag typ samma elektronik, kul att se hur man gåt åt olika håll (eller ganska lika håll men olika elektronik) |
-you don't know what you got until it's gone-
Hemma hos Peter http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813 |
Edited by - Smallsuper_man on 2005/01/19 20:48:08 |
|
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/19 : 21:13:17
|
Jag köpte faktiskt grisen i säcken för jag har inte lyssnat på dem alls, men i alla fall så blev det ett par balanserade Wireworld Gold Eclipse III+.
Tack. Jag börjar bli ganska nöjd med min elektronik nu faktiskt.
Jag började en gång i tiden med en 2kanalsreceiver från Yamaha men under minhembiotiden hade jag en flerkanalsreceiver från Marantz. En sr-6200 var det faktiskt. Det enda som finns kvar från den tiden är dvdn och tvn . |
|
|
Smallsuper_man
Member
604 Posts |
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/20 : 19:03:56
|
Nu känner jag mig som pojken med guldbyxorna, eller med guldkabeln rättare sagt.
Jag har aldrig hört en så här stor skillnad på kablar förut måste jag erkänna till en början. Efter det låter jag foggen svälja cd2 på Ragpickers Dream där Mark spelar en underbar liveversion av sailing to philadelphia. Med Black Silver låter det som att Mark sitter på sitt pojkrum och plinkar på sin strata och när jag kopplar in WireWorlden står han helt plötsligt på Ullevi inför 60000 hysteriska audiofiler .
Ljudet är silkeslent men ändå hyperdetaljerat. Basslingor mejslas ut och presenteras med briljans. Röster låter läskigt naturliga och publikens applåder har det där lilla extra i upplösning som framkallar rysningar.
quote: Jag köpte faktiskt grisen i säcken för jag har inte lyssnat på dem alls, men i alla fall så blev det ett par balanserade Wireworld Gold Eclipse III+.
Det här är en gris vi ska behålla ett tag tror jag närmare bestämt .
|
Edited by - MasterOfPuppetz on 2005/01/20 19:05:03 |
|
|
nurfen
Member
484 Posts |
Posted - 2005/01/21 : 15:43:56
|
Mjauu.. |
Sweetspot är överskattat! |
|
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/21 : 17:49:58
|
Nej tack, inga katter i mitt system . |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/01/21 : 19:01:49
|
Du skall få låna ett par Fadel Art Coherence av mig efter mässan, men skyll inte på mig sedan. Detta var precix vad jag sa ! Eller?? Fadel liksom lyfter bort dom sista "dimmorna" Jag har ett par högtalarkablar ocå! Prova ??? Dom passar bra till B&W
Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/21 : 19:24:54
|
Det låter farligt att låna Coherence om de är steget bättre än Wireworlden jag nu fick av dig. Jag måste hålla igen lite nu ett tag tror jag . Det blir lite trist att lyssna på det man själv har här hemma om man fått lyssna på något bättre. Jo det var som du sa.
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/01/21 : 19:34:33
|
vad har du för högtalarkablar nu ?? Har ett par WireWorld Equinox III+ som passa utmärkt till dinna B&W dom är BW. Sen har jag ett par FADEL ART som är speciellt framtagna för B&W, kompisen kör in dom just nu på sinna B&W 802D, han vill inte lämna dom ifrån sig !!
|
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Edited by - Creative Audio on 2005/01/21 19:39:24 |
|
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/21 : 20:23:28
|
Jag har ett par Tara Labs Prime 1000 som jag tycker funkar ganska bra för stunden . |
|
|
vole
Member
515 Posts |
Posted - 2005/01/22 : 01:44:16
|
MasterOfPuppetz, det låter som en trevlig uppgradering !
vet du vem saluför WireWorld kablarna i Sverige ? kanske man själv skulle köpa grisen i säcken och hoppas på att man kan få en liknande upplevelse |
All strävan efter liv, leder till lidande !
"Why keep asking questions when your head is full"
|
|
|
MasterOfPuppetz
Member
786 Posts |
Posted - 2005/01/22 : 09:45:17
|
Det var det verkligen, jag hade inte väntat mig att skillnaden skulle bli så här stor. Jag vet faktiskt inte ens om kablarna saluförs i Sverige, utan jag tycker att du ska fråga Wolfgang som jag köpte mina kablar av. |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/01/22 : 15:28:29
|
Vole > Jag tar fortfarande in kablarna på beställning, men det blir ju inte det "billiga" priset som "MasterOfPuppetz" fick ! Kablarna kostar ca 20 k paret! Wolfgang Om du har frågor kan du PM´m mig Vole!! |
|
|
vole
Member
515 Posts |
Posted - 2005/01/22 : 23:54:49
|
TJOHOHO !! Hur var det nu, låser de kassavalvet på banken under helgen
Wolfgang, jag tackar för din hjälpsamhet, men har jag inte suttit fastnaglad på väggen tidigare så kommer jag helt klart att göra det efter att tagit upp det med sambon -Älskling, jag hade tänkt mig att lägga 20 tusen på ett par kablar ! !!Kasmack!!! Och där flög jag in i nästa vecka !!
|
All strävan efter liv, leder till lidande !
"Why keep asking questions when your head is full"
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/01/23 : 01:09:20
|
vole > Fadel Art kablarna börjar vid 4K.... dom som jag änvänder just nu kostar 78k , kommer att vara med på mässan i Stockholm! Wolfgang
|
|
|
Topic |
|