Author |
Topic |
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 20:22:11
|
quote: Zappen hade endast spelats fyra, kanske fem timmar innan kvällen, så där kanske blir lite bättre känsla och bas när "bäst före datum" har infunnet sig.
Det lät ändå jäkligt bra med tanke på vad det kostar och sklart tänkte jag inte på inspelningstiden
Mvh |
www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream |
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 20:23:41
|
quote: Hur länge höll det på? När var det ni började titta på projjen?
precis, precis efter du gått
Ärligt så var väl klockan runt 23.00 tror jag. Kanske mer... |
|
|
VälLjud
F.d. Affe
116 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 20:27:28
|
Hej!
Jag har nog fått en släng av tillfällig tinitus efter KIZZ, Rammstein och Metallica som spelades på "live" nivå, men visst var det trevligt... vaaa!?
Det bästa var nog pastan med köttfärssås, vilka talanger du har Johan!
Mvh Affe |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 20:34:31
|
Och jag som inte kunde komma Verkar till att varit en trevlig tillställning MVH |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 20:47:24
|
MaxMartin, "gnället på Celine Dion", jag tyckte hon gnällde mest själv.... |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 21:37:09
|
Precis............ Celine Dion , vem f-n e det
Skämt o sido
Det var en väldigt trevlig tillställning men det blev lite förmycket folk under ett tag.
Men nu vet jag att det behövs iaf 300 friska watt för att bottna basarna. Det och Infected Mushroom blev lite för bra
Det var lite synd bara att EAR ligger lite lägre i nivå än resten av kanalarna i 5.1 Jag får väl ta och justera nivåerna till nästa gång. Det var egentligen inte meningen att det skulle bli 5.1
Här är en bild till när det spelades på Snabens Cd.
här ser vi Mathias , Ingvar , Snaben (står upp) och Matså
Här har vi MaxMartin längst till vänster , Affe sitter i mitten i soffan. Dominik bakom Matså
Här ser vi Big-Olles hembygge , som Max skriver så lät det hårt och instängt men vänta och se.......
Här ser vi pgjm:s Zapp , är inte poängen med klass D att man kan bygga det litet o nätt ?
Kolla in godstjockleken på front och locket
Det var meningen att det skulle tas bilder på innehållet med men det glömdes bort. Så nu har du ett uppdrag Per
Det var vad jag hade i bildväg. Hoppas ni tyckte att det var en trevlig dag/kväll grabbar.
Ha det bäst Johan
*edit* Snubbelfel |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
Edited by - johan.björklund on 2004/04/25 21:39:13 |
|
|
Mathias_J
Member
214 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 21:42:40
|
Visst var det trevligt. Synd bara, att jag inte kunde stanna längre. |
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 21:59:20
|
En insmygen bild på mig igen,.......Johan!!
Jag är rätt "stor" faktiskt. Kanske inte så stor som på bilderna?
Ljudet lät helt ok på bio tyckte jag, nivån var ju som Johan sa för hög men vaddå? Med det trycket
|
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 22:03:00
|
quote: Visst var det trevligt. Synd bara, att jag inte kunde stanna längre.
Var det din farsa som var med eller? Vad sa han när ni körde hem om hifiträffen? Skitmusik och aldeles för dyra grejor? |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 22:03:50
|
MAX
Canton suben är INTE att leka med , men frontarna ger bra punch i botten med vid 5.1
Ang bilden , kag tänkte faktiskt på att sudda dig från bilden då du vill vara anonym , men du hade Celine med dig så.........
Du får helt klart pallra dig hit nån dag i det närmsta så kan vi ta en längre lyssning under lite mer ordnade förhållande. Då får även hon du vet spelas.
ha det bäst J |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 22:10:28
|
quote: kag tänkte faktiskt på att sudda dig från bilden då du vill vara anonym , men du hade Celine med dig så.........
quote: Då får även hon du vet spelas
Helsike, inte ens min tjej gnäller så mkt ni gjorde på en kvart igår! Makalöst! Trodde åtminstone någon skulle halvgilla henne lite men nejdå...
Vad tyckte ni om Evanesence? (första skivan jag spelade?)
|
|
|
Mathias_J
Member
214 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 22:15:45
|
Max: Japp, var min farsa, eftersom buss skulle tagit 4 timmar så var han tvungen. Han VÅGADE inte säga något, så bra lät det
Seriously, jag blev imponerad av dina Canton, Johan. |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 22:17:28
|
Zap-modulerna driver inte sig själva, isåfall hade man kunnat stoppa in de i en moddad snusdosa.
Kommer bilder på innehållet i morgon kväll...
Go´natt.
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Mathias_J
Member
214 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 22:18:47
|
Max: Jag diggar Evanescence. |
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 23:02:32
|
Hela skivan är utomordentligt bra faktiskt! |
|
|
Mathias_J
Member
214 Posts |
Posted - 2004/04/25 : 23:03:46
|
Kan inget annat än hålla med. Speciellt de lugna låtarna, som "Hello". |
|
|
Rolfen
100.000-klubben
383 Posts |
Posted - 2004/04/26 : 00:27:16
|
Lite OT
MaxMartin det verkar som dom övriga är mer åt hårdrocks hållet så nästa gång får du spela Celine Dion & Anastacias cover av AC/DC - You shook me all night long (finns på CD/DVD DivasLasVegas). Den ultimata blandningen av skönsång och rock 'n roll plus att det är underbart att se Celine spela luftgitarr :) |
---[Mina prylar]--- |
Edited by - Rolfen on 2004/04/26 00:29:22 |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2004/04/26 : 06:37:31
|
Nja jag är inte åt Hårdrockshållet. Jag är mer uppfostrad av min bror åt Peter Gabriel/Genesis hållet och själv gillar jag Collins och syntmästarna Tangerine dream + lite annat smått o gott |
Min fotosida på flickr
|
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2004/04/26 : 08:42:55
|
Gillade ni Johans Canton? För vissa är tycker lite sisådär om Canton på detta forum.. |
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/04/26 : 08:50:27
|
Jo, det var väl inget fel på dom direkt. Det hörs ju att "lådan" gör sitt. Rak frekvensgång är bara lärorikt.
Dom låter väldigt lungt men samtidigt är dynamiken intakt.
Diskanten är långtifrån "metallig" i ljudet som jag hört på andra Canton och mellanregistret var öppet och rent.
Sen kan jag inte säga hur det hade låtit med en annan högtalare i samma prisklass.
Johan kan säkert lägga till lite mer... |
|
|
big-olle
Member
198 Posts |
Posted - 2004/04/26 : 10:54:44
|
ja, ja, ja... man tackar för senast. Mycket trevligt. Mycket lärorikt. Bäst var nog ändå när Max-M utförde "open-surgery" på mina barn (högtalarna) och ställde diagnosen: kaputt filter.
Väl hemma i min lägenhet vågade de visa mig välljud igen, jag förstår inte vad som hände?? De är inte riktigt vana att vara hemmifrån, blyga kanske. Nä, jag har nog aldrig pressat de lika hårt tidigare, på lägre volymer låter de mycket mer balanserade och homogena. Jag håller med om att den diskanten kunde DÖDA. Märgkrossande, genomskärande etc. Jag såg nog allas grimaser när vi lyssnade på Celine Dion, jag kunde själv tänkt mig ett par ordentliga öronskydd.
Vi får väl se om vi får någon ordning på det MaxMartin.
Angående Johans Canton högtalare blev jag positivt överraskade - Pondus, väldigt härlig bredd och djup, klarhet osv. En del av det kan man nog tacka rumskorigeraren för.
Tack igen - Big. |
BAT out of hell (and then back again). |
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
|
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2004/04/26 : 17:18:59
|
Verkar ha varit en trevlig tillställning, synd att man fick jobba hela helgen men det kommer väl fler tillfällen att få lyssna på Johans anläggning. |
Main system TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2 Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)
Second system Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree |
|
|
Lyssna HiFi o Hemmabio
Starting Member
22 Posts |
Posted - 2004/04/26 : 17:21:52
|
Jag tackar så mycket Johan för en väldigt trevlig eftermiddag. Mycket gästvänligt.Tyvärr kunde jag inte stanna så länge. Missade Zappen.Den hade jag gärna hört lite på.
Ingvar |
|
|
Topic |
|