HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Krom och en kamera + bilder från TBG träff
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  20:22:11  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
quote:
Zappen hade endast spelats fyra, kanske fem timmar
innan kvällen, så där kanske blir lite bättre känsla
och bas när "bäst före datum" har infunnet sig.

Det lät ändå jäkligt bra med tanke på vad det kostar och sklart tänkte jag inte på inspelningstiden

Mvh

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  20:23:41  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
quote:
Hur länge höll det på? När var det ni började titta på projjen?

precis, precis efter du gått

Ärligt så var väl klockan runt 23.00 tror jag. Kanske mer...

Go to Top of Page

VälLjud
F.d. Affe

116 Posts

Posted - 2004/04/25 :  20:27:28  Show Profile Send VälLjud a Private Message  Reply
Hej!

Jag har nog fått en släng av tillfällig tinitus efter KIZZ, Rammstein och Metallica som spelades på "live" nivå, men visst var det trevligt... vaaa!?

Det bästa var nog pastan med köttfärssås, vilka talanger du har Johan!

Mvh
Affe
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2004/04/25 :  20:34:31  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Och jag som inte kunde komma
Verkar till att varit en trevlig tillställning
MVH

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  20:40:36  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Skitnajsigt Affe!

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/04/25 :  20:47:24  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
MaxMartin, "gnället på Celine Dion", jag tyckte hon gnällde
mest själv....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  21:37:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Precis............
Celine Dion , vem f-n e det

Skämt o sido

Det var en väldigt trevlig tillställning men det blev lite förmycket folk under ett tag.

Men nu vet jag att det behövs iaf 300 friska watt för att bottna basarna. Det och Infected Mushroom blev lite för bra

Det var lite synd bara att EAR ligger lite lägre i nivå än resten av kanalarna i 5.1 Jag får väl ta och justera nivåerna till nästa gång. Det var egentligen inte meningen att det skulle bli 5.1

Här är en bild till när det spelades på Snabens Cd.

här ser vi Mathias , Ingvar , Snaben (står upp) och Matså

Här har vi MaxMartin längst till vänster , Affe sitter i mitten i soffan. Dominik bakom Matså

Här ser vi Big-Olles hembygge , som Max skriver så lät det hårt och instängt men vänta och se.......

Här ser vi pgjm:s Zapp , är inte poängen med klass D att man kan bygga det litet o nätt ?

Kolla in godstjockleken på front och locket

Det var meningen att det skulle tas bilder på innehållet med men det glömdes bort. Så nu har du ett uppdrag Per

Det var vad jag hade i bildväg. Hoppas ni tyckte att det var en trevlig dag/kväll grabbar.

Ha det bäst
Johan

*edit*
Snubbelfel

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2004/04/25 21:39:13
Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  21:42:40  Show Profile Send Mathias_J a Private Message  Reply
Visst var det trevligt. Synd bara, att jag inte kunde stanna längre.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  21:59:20  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
En insmygen bild på mig igen,.......Johan!!

Jag är rätt "stor" faktiskt. Kanske inte så stor som på bilderna?

Ljudet lät helt ok på bio tyckte jag, nivån var ju som Johan sa för hög men vaddå? Med det trycket

Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  22:03:00  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
quote:
Visst var det trevligt. Synd bara, att jag inte kunde stanna längre.

Var det din farsa som var med eller? Vad sa han när ni körde hem om hifiträffen? Skitmusik och aldeles för dyra grejor?

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  22:03:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
MAX

Canton suben är INTE att leka med , men frontarna ger bra punch i botten med vid 5.1

Ang bilden , kag tänkte faktiskt på att sudda dig från bilden då du vill vara anonym , men du hade Celine med dig så.........

Du får helt klart pallra dig hit nån dag i det närmsta så kan vi ta en längre lyssning under lite mer ordnade förhållande. Då får även hon du vet spelas.

ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  22:10:28  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
quote:
kag tänkte faktiskt på att sudda dig från bilden då du vill vara anonym , men du hade Celine med dig så.........

quote:
Då får även hon du vet spelas

Helsike, inte ens min tjej gnäller så mkt ni gjorde på en kvart igår! Makalöst! Trodde åtminstone någon skulle halvgilla henne lite men nejdå...

Vad tyckte ni om Evanesence? (första skivan jag spelade?)

Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  22:15:45  Show Profile Send Mathias_J a Private Message  Reply
Max: Japp, var min farsa, eftersom buss skulle tagit 4 timmar så var han tvungen.
Han VÅGADE inte säga något, så bra lät det

Seriously, jag blev imponerad av dina Canton, Johan.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/04/25 :  22:17:28  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Zap-modulerna driver inte sig själva, isåfall hade man kunnat stoppa in de i en moddad snusdosa.

Kommer bilder på innehållet i morgon kväll...

Go´natt.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  22:18:47  Show Profile Send Mathias_J a Private Message  Reply
Max: Jag diggar Evanescence.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/25 :  23:02:32  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Hela skivan är utomordentligt bra faktiskt!

Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  23:03:46  Show Profile Send Mathias_J a Private Message  Reply
Kan inget annat än hålla med. Speciellt de lugna låtarna, som "Hello".
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2004/04/26 :  00:27:16  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Lite OT

MaxMartin det verkar som dom övriga är mer åt hårdrocks hållet så nästa gång får du spela Celine Dion & Anastacias cover av AC/DC - You shook me all night long (finns på CD/DVD DivasLasVegas). Den ultimata blandningen av skönsång och rock 'n roll plus att det är underbart att se Celine spela luftgitarr :)

---[Mina prylar]---

Edited by - Rolfen on 2004/04/26 00:29:22
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/04/26 :  06:37:31  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Nja jag är inte åt Hårdrockshållet. Jag är mer uppfostrad av min bror åt Peter Gabriel/Genesis hållet och själv gillar jag Collins och syntmästarna Tangerine dream + lite annat smått o gott

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/04/26 :  08:42:55  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Gillade ni Johans Canton? För vissa är tycker lite sisådär om Canton på detta forum..
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/26 :  08:50:27  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Jo, det var väl inget fel på dom direkt. Det hörs ju att "lådan" gör sitt. Rak frekvensgång är bara lärorikt.

Dom låter väldigt lungt men samtidigt är dynamiken intakt.

Diskanten är långtifrån "metallig" i ljudet som jag hört på andra Canton och mellanregistret var öppet och rent.

Sen kan jag inte säga hur det hade låtit med en annan högtalare i samma prisklass.

Johan kan säkert lägga till lite mer...

Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/04/26 :  10:54:44  Show Profile Send big-olle a Private Message  Reply
ja, ja, ja... man tackar för senast. Mycket trevligt. Mycket lärorikt.
Bäst var nog ändå när Max-M utförde "open-surgery" på mina barn (högtalarna) och ställde diagnosen: kaputt filter.

Väl hemma i min lägenhet vågade de visa mig välljud igen, jag förstår inte vad som hände?? De är inte riktigt vana att vara hemmifrån, blyga kanske.
Nä, jag har nog aldrig pressat de lika hårt tidigare, på lägre volymer låter de mycket mer balanserade och homogena.
Jag håller med om att den diskanten kunde DÖDA. Märgkrossande, genomskärande etc. Jag såg nog allas grimaser när vi lyssnade på Celine Dion, jag kunde själv tänkt mig ett par ordentliga öronskydd.

Vi får väl se om vi får någon ordning på det MaxMartin.

Angående Johans Canton högtalare blev jag positivt överraskade - Pondus, väldigt härlig bredd och djup, klarhet osv. En del av det kan man nog tacka rumskorigeraren för.

Tack igen - Big.

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/26 :  12:02:43  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Du har mail....

Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2004/04/26 :  17:18:59  Show Profile Send octavia rs a Private Message  Reply
Verkar ha varit en trevlig tillställning, synd att man fick jobba hela helgen men det kommer väl fler tillfällen att få lyssna på Johans anläggning.

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

Lyssna HiFi o Hemmabio
Starting Member

22 Posts

Posted - 2004/04/26 :  17:21:52  Show Profile  Visit Lyssna HiFi o Hemmabio's Homepage Send Lyssna HiFi o Hemmabio a Private Message  Reply
Jag tackar så mycket Johan för en väldigt trevlig eftermiddag. Mycket gästvänligt.Tyvärr kunde jag inte stanna så länge. Missade Zappen.Den hade jag gärna hört lite på.

Ingvar
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000