HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Lepra [Utan vettig anläggning]
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/02/08 :  16:37:24  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Efter att ha varit medlem på detta forum ett bra tag så ska jag nu presentera min anlägging.

Lite historia?
Allt började med en bandare som strulade... så efter tredje garantireparationen så tog jag ett japanskt allt-i-ett plasttorn lyckligt ovetandes att det fanns bättre saker.
Efter nåt år så började cd:n krångla så jag slängde den o fick en 70-tals förstärkare av min far (ska kolla vad den heter när jag får tag på farsgubben) och ett par hemmabyggen med en horndiskant o en tolva i varje låda... lät basigt men visste man annat på den tiden? ju större desto bättre!

Efter ett tag bytte jag förstärkaren mot en AKAI stapel med rackmontering vilken jag efter 3-års tjänst såldes vidare... nu stod jag utan nånting så jag kasade ut till min far och plockade en Technics 2-kanals förstärkare och en Denon 625, köpte även ett par Heco Xenon 600. Efter ett tag såldes högtalarna o elektoniken byttes till Perception Audio för o slutsteg (ecki & fatang) och ett par Monitor Audio B2.

Köpte mig ett Slutsteg av märket Opera Audio som spelar riktigt bra, det står dock nu med en prislapp på sig och väntar på näste lyckliga ägare (nån??) (såld)

Jag sålde B2:orna så då stod man där utan högtalare, men som tur är har jag en snäll granne så jag får låna hans Dali AXS 8000 så nu har jag nåt som kan tänkas låta som "ljud".

Fredag 6:e Februari -04 får jag panik och springer till Balance här i jkpg och köper mig en Thor och en Copland CDA 822! får med en kabel av bättre kvallisort.
Hade ett par B&W 804 i min ägo.

Såå.. vad jag har nu är då:
Denon DCD 1650AR

Frozen Brains Tell No Tales

Edited by - Lepra on 2005/06/01 07:24:00

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2004/02/09 :  08:40:20  Show Profile Send Tifosi a Private Message  Reply
Funkar Thor bra med B&W? Den funkade inte med mina JMLab. Så jag köpte en liten Pathos av Lasse i stället. Skulle tro att Thoren håller lite högre kvalitet då Pathosen är lite skramlig. Men det är väl ljudet som räknas.
Hoppas nu att du får sålt dnia gamla prylar så vi se några bilder. Skall nog själv försöka lägga upp bilder på mina nya prylar.
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/02/09 :  16:52:44  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Bor du i jkpg tifosi?
Kanske man skulle kunna ta en fotosession med din kamera?

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2004/02/09 :  17:47:02  Show Profile Send Tifosi a Private Message  Reply
Nej, jag bor inte i jkpg.
Jag bor på ett mycket trevligare ställe.
Nämligen Mullsjö.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/02/10 :  05:18:01  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Hyfsad panikhandling!

Bravo
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/02/11 :  05:21:00  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Hehe.. joo jag är böjd att hålla med...
Den har vad jag vill ha...

Frozen Brains Tell No Tales

Edited by - Lepra on 2004/02/11 05:25:59
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/02/23 :  02:49:02  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Jahopp!
Nu har mina B&W 804:or landat!
Inget av det jag köpt är sprillans, men fortfarande inte helt inkört så jag vågar mig på ett litet intryck av hur det låter tror jag nog :)

Ljudet som jag upplever det är välupplöst och väldigt följsamt. Det sticker inte ut nånstans vilket jag gillar :)
Bra med attack och djup i basen finns, snärt finns i överflöd vilket passar min musik alldeles utmärkt då jag nästan uteslutande lyssnar på dömetal, trash o annat snabbt mangel.

Thor och Copland CDA822 är demoex så de har ju gått en stund, högtalarna är beg. 4 år gamla men knappt gått 100 timmar... han har haft dem till kanske 2-3 fester, aldrig lyssnat på radioskval ens!! för att citera säljaren: "De gör sig ju bra som möbler" vilket jag kan förstå när det var damm på elementen.. inte en skråma nånstans.
kabeln är ju helt ny så den ska nog gå ett tag.. likaså så är det nya högtalar kablar på ingång (Clou där med) så jag slipper köra med Supra 2.0 kabel *duckar*
Men om några månader kan jag nog klämma ur mig bättre om hur det låter.

Ska nu i veckan åka och köpa granitblock att lägga under högtalarna och likaså bygga mig ett stadigt stereorack av granitblock och lecablock. Man bor ju i en betong fyrkant med plankgolv så det kan behövas!.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/02/25 :  09:43:08  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Har flyttat alla bilder till denna sidan för att det ska bli lättare o smidigare

Vi börjar väl med källan. DVD 30


Fortsätter med Försteget. PRE 30


Avslutar med slutsteget. A 30.2


DVD30 står på Energy transformers Lionfeet & granitskivor.


En B&W 804


Som står på Black Diamond Racing Pucks & Cones

(Det är koner fast de inte syns)

En översikts bild.


En reflektion från granitblocket under högtalaren.




Det var det.
Kommer fylla på med mer bilder allt eftersom man får för sig att byta/köpa/prova nya saker eller öppna nån låda igen.

Frozen Brains Tell No Tales

Edited by - Lepra on 2005/03/15 08:14:30
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/02/28 :  18:51:36  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Trevlig anläggning...Läcker lösning för "racket", verkligen läckert!!!

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/03/01 :  05:15:35  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Tackar! :)

Fast jag måste bygga om det på nåt sätt... köpte en bunte LP utan att ha en svarv till dem. Ganska korkat svar ja.

Där hästen står nu står mina LP skivor numer, passade perfa!

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/03/01 :  07:16:02  Show Profile Send nurfen a Private Message  Reply
B&W-högtalarna är så läckra! Skaffa en bättre kamera, människa!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/03/02 :  01:58:19  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Letar efter en bra kamera... nån som har nåt förslag för runt 3-4000??


Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2004/03/04 :  09:59:58  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Har lyssnat på just denna combo hos Lasse, fast då med SA2K. Lät bra!
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/03/05 :  19:23:47  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
Ser grymt ut! Coolt att du ställt elektroniken på hårda stenar, passar väl en metalälskare också antar jag!

Fina grejer, B&W Nautilus är aldrig fel och Thor är precis lika snygg som min amplifix (också kanske lite bättre...).


Mvh,
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/03/09 :  09:22:22  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Efter ett tag såldes högtalarna o elektoniken byttes till Perception Audio för o slutsteg (ecki & fatang)

Ecki & Fatang? Tunga Monty Python-vibbar på de namnen...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/03/10 :  04:52:31  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Hifirocker: Det är bara stenen och musiken som är hårda... ljudet är silkeslent trots lånhåriga killar med grova attitydproblem

Ayn: huh?? beats me...

Cd:n står numer på 3 spikes vilket jag tycker blev ett klart lyft, inte bara höjdmässigt utan mer för ljudet. Ska inte ens försöka mig på att hitta på nya ord att beskriva hur det blev men bättre blev det iallafall

Frozen Brains Tell No Tales

Edited by - Lepra on 2004/03/10 04:59:43
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/03/10 :  13:22:39  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Ser ut att vara ett fint system!
Jag börjar smått fundera på varför jag verkar vara den enda som måste ha tv-apparaten mellan högtalarna

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/03/10 :  19:34:53  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Sampix: Jag har min tv stående till vänster, dock inte med i bild eller inkopplad heller för den delen... kollar inte på tv annat än kvinnofängelset på jobbet. Det händer nångång väldigt sällan att jag kopplar in den o lirar lite nintendo 8-bit.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/03/10 :  19:39:16  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
quote:
lirar lite nintendo 8-bit.


Hur många gånger har man inte ångrat att man sålde sitt en gång i tiden..

Förresten, står den högra högtalaren i ett hörn?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/03/11 :  00:56:04  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Joo den står i ett hörn... kan inte ställa det på något annat sätt tyvärr.

du kan få köpa en av mina 6 konsoller

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/03/11 :  16:32:32  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Ska iväg till Lasse imorrn o låna en kasse tweaks för att leka lite i helgen.
Får se om det är värt att lägga pengar på fabrikerade tweaks eller om hemmasnickrade är bättre/lika bra... skriver väl några rader här sen...

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/03/12 :  14:39:52  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Ok.. nu har jag varit hos lasse o lånat BDR puckar och koner.

O nu när alla koner o puckar är på plats så vill jag inte lämna tibax dem... det är en stor skillnad, framförallt på mellanregistret men även basen har blivit djupare/köttigare med mer attack o snärt. Soffan skakar fortfarande trots gummipackning-granitblock(3cm tjock)-BDR puck-BDR kon-högtalare (från golvet och upp)

Att få upp cd:n på BDR var störst skillnad, nu släpper ljudet o man kan se ljudet som en färgglad 3d bild framför sig... det är hur lätt som helst att plocka ut alla ljud vart de ligger i höjd och djup i ljudbilden, nästan så man kan ta o smaka på det med... Nää jag har inte tagit nåt, bara inte sovit på snart 32 timmar.

Jag kan rekommendera BDR puckar och koner!
Dock så kostar ett set med koner och puckar (3 st av vardera) 3.000:-
Ska börja med cd:n o sen får vi se vart det tar vägen sen.

Vad kostar SHAKTI? man måste ju prova menar jag!

Ett tips är ju att inte börja tweaka alla sina hembioapparater o högtalare med BDR... såvida man inte har en skandia chef till farsa

En övertygad nybörjare.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/03/22 :  08:27:49  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Verkar vara ett mkt trevligt system men förtjänar inte grejerna en riktigt bra stereobänk...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/03/22 :  16:20:00  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
En riktigt bra stereobänk??
Du menar 4 pinnar och 2 hyllor i nåt annat exotisk material??
kanske det men detta stabilt, tungt och läckert!

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2004/03/22 :  16:22:31  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Här har ni en naken viking... 18:e barnet i skaran.

Jag har inte skaffat en bättre kamera än men det kommer bättre bilder när jag har skaffat.



Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/03/22 :  16:38:01  Show Profile Send big-olle a Private Message  Reply
Snyggt. 2 x 900va ser fett ut.

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000