HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Sheraton - mässan på gång!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/02/08 :  09:56:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Oj, oj, oj,

Jag kan bara hålla med bobey,
quote:
Mycket trevligt på mässan var det.

och det med besked!

Hos Mårten Design kändes det som om det inte skulle gå in en person till, inte ens med skohorn!

Men, jag fick en liten glipa i folksamlingen och där var hela härligheten!
Coltrane Alto, EAR 509 samt Baldelius "mirakelmaskin" Gondul. Längst ut till höger syns en halv Leif också

Jag fick en liten lyssning kvällen innan och det lät bra i detta rummet.

Hos PL Audio spelades det med Lavardin och mikro utopia.

Men som sagt mycket folk var det, så tyvärr fick jag aldrig lyssnat något i detta rummet.

Jag kom dock åt att titta in i det Lammslutsteg som Lars hade lyft locket på. Rejäla och väldimensionerade doningar...

Hos Klubben.net var det rör och vinyl som gällde.

När Nordic Concept's stora spelare började lira Tin Pan Alley med Stevie Ray Vaughan var det bara till att kapitulera och "stampa" med i musiken. Den killen kan lira gitarr...

Vinylspelaren var kopplade till Synthesis rörförsteg samt slutsteg.

Det komemr mera...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/02/08 :  11:01:15  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
Mumsiga grejjor pac :p~
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/02/08 :  12:10:32  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Kanon fina pics grabbar , jag är mer än avis på er !

Ha det bäst
J

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/02/08 :  14:05:24  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Dagen är räddad för modemare !
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2004/02/08 :  20:01:59  Show Profile Send kentkreitler a Private Message  Reply
Mässans bästa ljud enligt mig:
Avid Diva med totem-högtalare. mamma mia vad vinyl låter bra!!!

Almost cut my hair
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/02/08 :  20:19:21  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Mycket fina grejer...MER, MER, MER!!!

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/08 :  22:38:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
PESA: Vill du fortfarande ha mer ?

(Har 250 bilder att sortera,,,)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/02/08 :  23:24:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Zalve, ja, ja, ja!!!!!!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/08 :  23:31:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
199 bilder resize'ade för modemare oxå...
Fixar länkar till STOR bilderna sen.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mikemusic
Starting Member

27 Posts

Posted - 2004/02/09 :  14:05:40  Show Profile Send mikemusic a Private Message  Reply
Mässor är alltid buskul!!!
Att det se´n inte låter så bra på många håll är en annan sak.
Mina musikpoäng går tveklöst till Ljudmakarn (B.A.T + Metronome Kaliste + Amphion), Klubben.net (Synthesis förstärkare bl a), HiFiArts vinylrum (AVID - Vill ha!). I dessa rum spelades det verkligen musik, stampade takten och log!
Tyvärr fanns det andra rum som i mina öron lät mer som digitaldissektion än musik, tragiskt.

Musik ska vara kul!
Jadis, EAD, Audionet, JMlab Utopia, Audience, Burmester
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/02/09 :  23:51:48  Show Profile Send MartinH a Private Message  Reply
Kul att så många gillade vårt vinylrum på mässan, får väll säga att det känndes riktigt trevligt och Rogue förstärkarna (rör )drev Forestarna riktigt fint, och med en sån källa som Avid Acutus så var det nog inte så konstigt...

Kan väll nämna att Acutusen ( den i guld ) fick ett nytt hem efter mässan hos en mycket nöjd kund !!! Trevligt att vinyl är på frammarch och det dyker upp nya och spännande produkter på marknaden.

/Martin
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000