HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Joel
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Joel
Member

104 Posts

Posted - 2004/01/23 :  13:21:09  Show Profile Send Joel a Private Message  Reply
Vet inte hur jag skall ladda upp bilder, så ni får hålla till godo med att klicka på min signatur.

mvh
Joel

http://www.minhembio.com/Joel/marknad

Edited by - Joel on 2004/01/23 13:21:46

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/23 :  13:26:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Du läser denna tråd.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14296&whichpage=3

Prova att posta i testdele (längst ner)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Skiier
Ej medlem längre

271 Posts

Posted - 2004/01/23 :  13:30:22  Show Profile Send Skiier a Private Message  Reply
Du verkar ha en god känsla för det estetiska =)

Grymt snyggt

Hur fungerar din uppsättning vid ordinär 2-kanalslyssning?

Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/01/23 :  14:27:56  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Jäkligt sjysst kabeldragning.
Och som Skiier påpekar; estetiskt snyggt också...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/23 :  16:04:58  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
"Äckligt" snyggt och prydligt, du skulle inte trivas hos mig.

Bravo
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/01/23 :  18:49:32  Show Profile Send joakim99 a Private Message  Reply
Snyggt!

Ibland önskar jag att jag kan vara lika disciplinerad när det gäller att gömma undan kablar och städa :)

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2004/01/23 :  19:17:12  Show Profile Send octavia rs a Private Message  Reply
Snyggt och stilrent

Mycket kabelkanaler blir det, jag tycker precis som du att det blir mycket snyggare när kablarna inte syns.

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2004/01/23 :  20:46:56  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
Joel,

Mycket stilfullt!

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Joel
Member

104 Posts

Posted - 2004/01/23 :  21:12:34  Show Profile Send Joel a Private Message  Reply
Zalve: Tack för tipset!

Skiier: Jag är helnöjd med ljudet vid tvåkanalslyssning. Om det finns något jag skulle invända emot är det att ljudet _kanske_ låter något beslöjat. Vet inget bättre sätt att beskriva det på, men det känns som om det ligger en mycket tunn och genomskinlig hinna mellan DVD'n och högtalarna som hindrar optimal avspelning. Givet min utrustning, så tror jag att min DVD-spelare kan vara den svaga länken i systemet. Ni andra får gärna komma med synpunkter och idéer om just detta, för jag är för oerfaren för att dra någon smart slutsats själv.

Tack alla för Era komplimanger. Jo, jag får väl kalla mig en kabel-Hitler i det att jag inte klarar av att se på lösa kablar som ligger och dräller. Det enda jag har kvar att fixa den vägen är kabeln som går från det lilla fönstret till satellittunern. Jag får fixa det i morgon.

Mvh
Joel

http://www.minhembio.com/Joel/marknad
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/01/23 :  21:22:00  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Det var bland de snyggaste hembios jag sett
Så ska jag också ha det....Någongång i framtiden...Hopppas jag
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/23 :  21:39:36  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Är det ngn som kan förklara hur jag ska göra
för att se några bilder

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Skiier
Ej medlem längre

271 Posts

Posted - 2004/01/23 :  21:45:56  Show Profile Send Skiier a Private Message  Reply
Larsho: om du klickar på signaturen, http://joel.minhembio.com



Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/01/23 :  22:54:58  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Se där ja, stiligt värre, man tackar Skiier

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Joel
Member

104 Posts

Posted - 2004/01/26 :  14:03:16  Show Profile Send Joel a Private Message  Reply
I lördags gick min subb sönder, snyft. Den har tidigare lämnats in för lagning pga ett trasigt förstärkarkort och det tog ett tag för delen att komma från USA. Nu började den helt utan förvarning puttra som en kaffekokare. Tack vare Ljud & Bildcenter i Stenungsund där den är köpt, kan jag i morgon åka och kvittera ut en sprillans ny Velodyne Digital Drive 10 som är efterföljaren till min gamla HGS-10. Det är kundservice, det! Sitter redan och dreglar över rumskalibreringen.

Mvh
Joel

http://www.minhembio.com/Joel/marknad
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2004/01/26 :  18:41:18  Show Profile Send Fostex a Private Message  Reply
Oh shit!
Det kallar jag service

// David
Go to Top of Page

Joel
Member

104 Posts

Posted - 2004/01/27 :  15:39:43  Show Profile Send Joel a Private Message  Reply
Sitter på kontoret och har kartongen bredvid. Dregel, dregel...
Ursäkta på förhand om jag förhäver mig. Är bara så enormt uppspelt som bara ett barn på julafton kan vara ;)

Mvh
Joel

http://www.minhembio.com/Joel/marknad
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/01/27 :  20:38:52  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Mycket snygg anläggning måste jag säga.

Själv är jag lite intresserad av dina Kef Q-5 , kan du ge en kort beskrivning hur dom låter ??

Du bor förresten inte i närheten av GBG så att man skulle få en stund att lyssna på dom ? Finns ingen här i GBG som säljer dom tyvärr .

// Eddie

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Joel
Member

104 Posts

Posted - 2004/01/29 :  09:56:22  Show Profile Send Joel a Private Message  Reply
Ja, det är svårt att säga hur de låter. Jag tycker de har riktigt bra bas (går ner till 39 Hz), öppen diskant och mellanregister. Ljudkaraktären är mer ljus än dov utan att vara gäll.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med provlyssning.

Mvh
Joel

http://www.minhembio.com/Joel/marknad
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000