HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Min Preamp og litt plastfjerning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2004/01/05 :  13:41:17  Show Profile Send bambadoo a Private Message  Reply
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av min preamp:
Mitt første innlegg av denne art.

Front: skifer stein.

Skulle fjerne noe plast i signalveien på kondensatorene.
Preamp OAL A10 (sikker ikke mange i Sverige som kjenner til den)
Kom gjerne med forslag på evt. tweaking. Ser at de fleste opampene
som brukes er BB5534P

Bakside:


Oversikt inne i boksen. Dette er oversiden. Det er en underside også. Printene "flyter" i et gummioppheng.

Fra en litt annen vinkel:


Undersiden:

Også her fra en annen vinkel:



Kan det tweakes her?


Så til litt plastfjerning:


Og litt mer:


Joda, testet litt i går kveld: Resultat mulig noe mer åpent lydbilde, men ikke mye.

Regards








StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/01/05 :  14:58:25  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Jösses, det ser väldigt seriöst ut. Låter det lika bra? Vad är det för någonting, tillverkare, ursprungsland, etc?
Att ta bort plasten på kondingar har jag läst om, gör det någon skillnad vad du vet, eller är det ett test som du skall utvärdera?

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/01/05 :  17:12:08  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
jisses här va det plastigt värre "syftar på de blå kondingarna" dumt att ta bort plasten på elytarna blir ju svårt att få reda på värdena när det väl blir ett byte av dom
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2004/01/06 :  02:34:04  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Tycker jag känner igen steget ifrån en mässa jag var på i Oslo för ett antal år sedan. Kommer inte ihåg vad det hette, men de var från Norge och hade ett matchande slutsteg.

mvh

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/06 :  02:46:44  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Ser gediget ut.

Bravo
Go to Top of Page

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2004/01/06 :  09:08:21  Show Profile Send bambadoo a Private Message  Reply
Det er korrekt observert. Det er en preamp fra et norsk firma som gikk konkurs for et par år siden. Preampen heter A10.0 og det fantes et matchende ren klasse A sluttrinn som kaltes A30.0 (2*100W). Firmaet heter OAL (Optimal Acoustics Laboratories) og de hadde 2 serier med forsterkere Dette var toppmodellene og de andre heter SA9 og SA10 (om jeg ikke husker helt feil). Både A10 og A30 ble bygget for å matche de aller beste ampene i verden. Prisen på sluttrinnet var 40000 NOK og preampen 30000 NOK.
Og preampen, ja den spiller bra den. Vi foretrakk den framfor ML380 i en test.
Men jeg har hørt en preamp som jeg likte bedre. NAGRA PL-P . Nydelig, mulig ikke så definert, men du verden for en nydelig mellomtone med nærve. Prisen på denne er dog litt stivere.

Jeg foretok noe plastfjerning i DA konverteren på min Copland CDA288X i går også, og der var utslaget større, samt penslet på litt linolje under printet. Dette tweaket kommer visstnok fra Mr. Duelund i Danmark da han mener at plast opptar statisk elektrisitet og dette er svært uønsket i hifi sammenheng. Linolje brukes for å oppta evt. fuktighet samt dempe noe.
Jeg kan lage en liten billedreportasje om dette også. Samtidig så skiftet jeg internkabelen til sølv/kobber og tok bort noen punkter som sto på printet og loddet kabelen direkte på printet.

Til StefanB:
Hvilke likeretter har du brukt i din Copland Cd spiller?
Hadde det noen virkning å bytte? Samt de 100nF kondisene som er brukt for filtrering so mdu skrev om: Hadde det noen betydning?.
Ser at det står 2 stk PbPc604 i min Copland, samt en ukjent i digitaldelen (servo). Voltregulatorene trengs vel ikke byttes? Jeg skal jobbe litt med PSU på cd spilleren for å få denne til å yte optimalt.

Best Regards
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000