HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 bowhunter´s projekt nere i källaren!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bowhunter
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/12/01 :  16:16:31  Show Profile Send bowhunter a Private Message  Reply
Så var det dags för att påbörja projektet. Som tur är så har man köpt ett hus med ett eget rum som man kan ha som "lekstuga"!

Se bilder:














Mer info kommer....

-= Fredrik =-

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/12/01 :  18:22:33  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Ser klart brutalt ut där nere!! En matta på golvet hade kanske inte passat in?

Välkommen!!

Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2003/12/01 :  20:56:11  Show Profile Send marran a Private Message  Reply
praktiskt med igentejpade byrolådor :)

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/12/01 :  22:10:11  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Det ser ut som en lite "grabbig" inredning .
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:05:42  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Välkommen för övrigt, ja det liknar ju hobbyfantastens önskedröm.

Bravo
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:09:21  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
själv bor man i en etta, så det är inte utan att man suckar lite av avundsjuka
Välkommen.

Edited by - Matrixen on 2003/12/01 23:10:21
Go to Top of Page

bowhunter
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:12:00  Show Profile Send bowhunter a Private Message  Reply
Lugna, skall bygga om rummet men det är roligare att mecka med prylarna än att renovera.

Målet är att bygga ett trevligt rum för att avnjuta film och musik, men då jag inte är en audiofil och är helt tondöv samt att jag sysslar med andra saker som kostar en farlig massa pengar så får vi se vad detta leder..

Ett projekt som kommer på "pryl" fronten är väl att få (bernu)
http://www.hififorum.nu/forum/pop_profile.asp?mode=display&id=76 att förstå att vi skall bygga högtalare.

Om någon har någon idé om hur man skall kunna klä väggarna så kan de gärna höra av sig, det som ligger på lut annars är äggkartonger på väggarna och att hänga ner något halvtjockt typ. Golv och vägg är annars av puts medan taket är plank med issolering bakom. Rummet skall bara användas till detta så man kan göra nästan vad som helst (och nej bernu, vi skall inte baila upp golvet och bygga baslåda).

Så den gammla utregladeväggen och gardroberna skall bort och troligvis "fönsterna" med.


-= Fredrik =-

Edited by - bowhunter on 2003/12/01 23:14:57
Go to Top of Page

bowhunter
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:27:23  Show Profile Send bowhunter a Private Message  Reply
Tackar för välkomnandet,

Själv bodde jag i en två innan, men numera bor man i ett hus på 280 kvm och har ett rum på ca: 25 kvm till att "leka" i och ett separat kontor samt ett varmgarage.

En fördel är med att vi har ett vanligt TV-rum också om man vill kolla nyheter, käka framför TV osv.

Men framförallt ingen som bryr sig om man spela musik eller spela X-Box till 5 på morgonen.

TV:en som jag skrämt liv i är från 86 eller nått och skall ersättas med en projektorduk som skall spännas över hela kortväggen.

-= Fredrik =-
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/01 :  23:37:21  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Hej och välkommen (tjatigt eller? )

Vore nog bäst om du kunde lägga upp en bra skiss eller ritning/planlösning över ditt rum! Med det som stöd kan vi lättare kommentera hur du skall sätta upp dämpning på väggarna och vilken typ.

Sa jag välkommen?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2003/12/02 :  08:38:20  Show Profile Send bernu a Private Message  Reply
Men du är ju så nöjd med dina proson så jag förstår inte varför vi skall bygga högtalare

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

bowhunter
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/12/02 :  13:42:48  Show Profile Send bowhunter a Private Message  Reply
För att jag vill, köpte ju ett hus med garage bara för att vi skulle bygga högtalare.


Kanske inte men uppgraderingen till SUV medförde att jag inte fick in den i garaget.

-= Fredrik =-
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/12/04 :  19:44:38  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
280 KVADRAT!!!
jösses!jag blir så avundsjuk.
jag skulle också vilja ha hus med "källare" som man kan leka i.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2003/12/04 :  23:39:03  Show Profile Send Dr Fre a Private Message  Reply
När drar bildreportaget igång

No hay banda
Go to Top of Page

bowhunter
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/12/05 :  00:21:43  Show Profile Send bowhunter a Private Message  Reply
Har börjat riva gardroben och ena väggen, inte mycket att plåta eller?


Go to Top of Page

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2003/12/05 :  00:38:20  Show Profile Send Dr Fre a Private Message  Reply
Kanske inte, men om du har stora planer så vore det roligt att få se hela vägen från början. Tråden med bilder från Neriks dedikerade rum är t ex en av de intressantare här på forumet...
Men jag vill inte stressa dig

No hay banda

Edited by - Dr Fre on 2003/12/05 00:42:42
Go to Top of Page

bowhunter
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/12/08 :  18:18:38  Show Profile Send bowhunter a Private Message  Reply
Efter inanndning av 4 flaskor sprayfärg från biltema så kan man få proson högtalare att låta riktigt bra. asgarv


Eller vad säger du BERNU.


-= Fredrik =-
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/12/09 :  01:38:16  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Detta skall bli intressant att följa...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/09 :  03:32:10  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Tjugofem egna välplanerade kvadrat, ack ja vilken dröm.

Bravo
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/01/03 :  18:48:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Halloj!

Intressant projekt! Nu är det många som planerar ljudrum i sina källare. Det verkar bli en folkrörelse...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/01/03 :  23:39:26  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Ett ljudrum åt alla, ropen skalla......

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000