HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Forumträff i Uppsala 9:e november
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:00:40  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply


Uppsala. En stad med domkyrkan som sin främsta profil...en stad full av en massa studenter och...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:02:03  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
...en massa roliga hifiprylar!


Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:10:13  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Ja mycket roliga prylar och musik. Tack Patirk för en trevlig kväll...
Jag tror jag blev kär under kvällen ett par trevliga Vincentblock värmde mitt hjärta. Så nu blir det nog makaroner i några månader.

EDIT: Var köper man lämpligtvis Nils Loefgren skivan?

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516

Edited by - Gynter on 2003/11/09 20:12:25
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:13:27  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
patrikf bjöd in till forumträff, så vi var en drös som nappade. Om det var gott om plats så var det inte för att vi var få, utan snarare på en rejäl lokal!

Sen som jag var (såklart ) var saker och ting i full gång när jag kom. Det första som mötte mig var två ivrigt kopplande pojkar (Gynter och Monster? Ayn har dålig koll).


Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:15:42  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Intressant fotovinkel, då luftventilerna syns i glaslocket! Mycket snitsigt!

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:17:24  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Som ett par Musse Pigg-öron...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:24:54  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Det spelades på bägge hörnen av rummet (dock inte samtidigt ). Här den första uppsättningen prylar...patrikfs Arcam FMJ-prylar och Janders Embla Pre-Three. Till dessa hängdes först på ett par hemmabyggda högtalare som jag inte riktigt har koll på vems det var...






Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:29:08  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Elektroniken behölls vid omkoppling men istället pluggades skapelser från B&W in: Nautilus 804.






Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:36:05  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Tyvärr fick vi väl inte lyssna på Embla då det blev strul vid inkoppling. Dock fans det annat trevligt att lyssna på. Och visst är det jag som tyvärr har fastnat på bild.

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:45:28  Show Profile Send patrikf a Private Message  Reply
Ja, att vi inte fick lyssna på Embla berodde på att en av mina signalkablar gått av...
Kul att ha en träff, men jag börjar med några negativa saker.
1.Jag blev också förkyld och trött.
2.Mina högtalare lät skit...,stor besvikelse för mej.
3. Fick bara höra ca tre låtar á 10 minuter om och om igen hela kvällen. Inte vad jag hade tänkt mej.
4.En försäljare är en försäljare...
I övrigt lät B&W högtalaren riktigt trevligt!

Edited by - patrikf on 2003/11/09 21:52:02
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:47:49  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Ah...hm, trodde det var inkopplat under första sessionen, men så kanske inte var fallet alltså.

Hursomhelst...efter avslutad session med dessa trevliga prylar var det dags för "rockad" och de som hade haft olyckan att få plats på sista raden (däribland undertecknad) blev plötsligt de som fick sitta på första raden istället, på klassiskt bibliskt manér.

Här spelades det på Gozzis prylar först. Magnetostater från Magnepan (3.6), CD/försteg från Jadis och slutsteg från Krell (KSA 200s).


(det är ägaren till höger, tror jag)


(...och fotografen med sin kamera i speglingen på Jadis-CD:n...)

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2003/11/09 22:06:16
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  21:37:01  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Efter att ha stått och agerat absorbenter släpades sen ett par Megatrend-högtalare tillhörande patrikf fram. Samma elektronik inledningsvis.


"ser man toppen på de här...?"




Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/11/09 :  21:46:39  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2003/11/09 :  21:54:30  Show Profile Send Gynter a Private Message  Reply
Måste säga att jag är ganska nöjd över vad mina högtalare presterade till skillnad mot patrik som verkar missnöjd... Jag kastar alla planer på nya högtalare och sitter nöjd med de jag har, dock skall jag se över eletroniken.

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  22:01:45  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Ja, de växte verkligen med elektroniken, dina 804:or... Varken jag eller Amund var ju överförtjusta i B&W-högtalare sen tidigare, men 804:orna bevisade motsatsen. Trevliga!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2003/11/09 22:02:12
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2003/11/09 :  22:02:18  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Fina bilder, tänkte bara men det var 3.6 och inte 3.5 som det spelades på,.... =)
Tack för en trevlig dag !

[i][purple]
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  22:05:32  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Efter ett tag byttes det CD. Ut med Jadis, in med Bravos Mark Levinson no. 39.




En koncentrerad Bravo bland diverse snören...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  22:36:48  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Rockad igen. Denna gång kopplades två söta (men tunga, *pust*) steg in...tillhörande Amund.




Dessa skulle få spela tillsammans med Arcam FMJ-grejerna, tänkte vi...

...men inte gick det!


Vilket vållade stor huvudbry i församlingen...


Mr Levinson to the rescue...
ML + Vincent + B&W - en inte helt tokig kombination, må jag säga.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  22:45:21  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Hjärtanen på dörren innehöll allehanda barns åsikter om kärlek. Ett humörtweak inför lyssningssessionerna...





Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2003/11/09 23:14:39
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/11/09 :  23:09:30  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
quote:
Dessa skulle få spela tillsammans med Arcam FMJ-grejerna, tänkte vi...

...men inte gick det!

Varför inte?
/Mikaell.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  23:19:14  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Vid det här laget hade Robban hunnit komma med diverse prylar, som villigt kopplades upp och demonstrerades.


Försteg från Antique Sound Labs, CD/DAC-kombo från Accustic Arts.


Rörmonoblock från Antique Sound Labs. 100W enligt Robban?


Allt uppkopplat...hopsnörat med kablar från Analysis Plus.


Skaran som lyssnade.


Ett slutsteg som imponerade åtminstone på mig...Audacia One. 500W i 4 ohm.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  23:20:56  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Mikaell, minns inte riktigt men jag har för mig att en kabel var paj, och de andra kablar som fanns var antingen balanserade eller för korta.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/11/09 :  23:27:18  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Allt som allt en trivsam liten tillställning - första gången jag fick höra både rör och magnetostater.

Fick tyvärr inte med något kort på värden patrikf, men jag vill hursomhelst rikta ett stort tack till honom för initiativet till träffen och jobbet med att få den att bli av! Kul att träffa forumfolk och få möjlighet att lyssna på lite andra prylar än de man har hemma.

/ Ayn, som hoppas att det inte irriterade för mycket att han rände runt med kamera hela tiden

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/11/09 :  23:29:38  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ni är SANSLÖSA !
Hur Kg har ni burit runt med ??

KANON LÄCKERT

Då är det bara att hitta lokal o ett par starka killar då

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/11/09 :  23:30:38  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Ser ut som en trevlig tillställning!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/10 :  00:10:07  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Det var riktigt trevligt och givande, tack till eldsjälarna som arrangerade. Tyvärr så missade jag Audacia One, jag hade gärnat vela höra på den.

Bravo
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000