Author |
Topic |
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2004/08/04 : 21:08:47
|
Fick detta levererat av bussgods idag, den var så väl packad så jag måste dela med mig.
Ett föredömme i packning eller hur! |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/08/04 : 22:25:38
|
Snacka om att kunna sin sak... Säljer troligen mycker på blocket och tradera. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2004/08/04 : 22:32:48
|
Snacka om seriöst packat |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/08/04 : 22:40:48
|
Det är inte ofta men behöver skuvdragare för att öppna ett paket... (Lagom många AKTAS" etiketter på kartongen ) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2004/08/04 : 23:18:36
|
Jag sa till honom att den bör packas rejält men detta blev en trevlig överraskning, ett föredöme.
Slänger ngn bild till, kolla mekaniken!
Känner ngn igen armen?
|
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/08/05 : 00:19:32
|
Ja, det behövs störtbåge i paketen nuförtiden. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2004/08/05 : 00:32:27
|
Denna hade klarat flera "rullningar" med denna båge.
En bild till.
|
|
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2004/08/05 : 22:53:25
|
Det var bra förpackat, hellre för mycket än för lite. När det gäller förpackningar skall man alltid ta för mycket. |
|
|
C-Quence
Member
553 Posts |
Posted - 2004/08/06 : 09:07:03
|
Absolut, det är ju tyvärr oftast under transporten (med en speditör, t.ex. d.v.s.) som försändelser kan eventuellt bli "misshandlade".
Jag använder alltid dubbla emballage; originalproduktkartongen med tillhörande packmaterial och sedan packar jag ned produktkartongen i en annan kartong med inre packmaterial - alla försändelser har hittills klarat sig bra (som tur är?)... |
|
|
|
Topic |
|