HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En lektion i packning.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/08/04 :  21:08:47  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Fick detta levererat av bussgods idag, den var så väl packad så jag måste dela med mig.













Ett föredömme i packning eller hur!

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/04 :  22:25:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Snacka om att kunna sin sak...
Säljer troligen mycker på blocket och tradera.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/08/04 :  22:32:48  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Snacka om seriöst packat

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/04 :  22:40:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det är inte ofta men behöver skuvdragare för att öppna ett paket...
(Lagom många AKTAS" etiketter på kartongen )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/08/04 :  23:18:36  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Jag sa till honom att den bör packas rejält men detta blev en trevlig överraskning, ett föredöme.

Slänger ngn bild till, kolla mekaniken!





Känner ngn igen armen?



En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/08/05 :  00:19:32  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ja, det behövs störtbåge i paketen nuförtiden.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/08/05 :  00:32:27  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Denna hade klarat flera "rullningar" med denna båge.

En bild till.




En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2004/08/05 :  22:53:25  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Det var bra förpackat, hellre för mycket än för lite.
När det gäller förpackningar skall man alltid ta för mycket.
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/08/06 :  09:07:03  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Absolut, det är ju tyvärr oftast under transporten (med en speditör, t.ex. d.v.s.) som försändelser kan eventuellt bli "misshandlade".

Jag använder alltid dubbla emballage; originalproduktkartongen med tillhörande packmaterial och sedan packar jag ned produktkartongen i en annan kartong med inre packmaterial - alla försändelser har hittills klarat sig bra (som tur är?)...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000