HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Zamn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zamn
Member

133 Posts

Posted - 2003/11/05 :  04:03:56  Show Profile Send Zamn a Private Message  Reply
Äntligen hifi :)

Budget-kassan har gjort systemet litet och inte så snyggt, men det låter väldigt bra i mina öron.
Stereoracket är det snyggaste ikea har att erbjuda och Tv`n är en Thomson 28" för 2800kr.
Ljudet är prioriterat, men film går mycket hemma hos oss också.

Förstärkare: Edison 19i Rörförstärkare 2x17Watt
DVD/SACD: Philips 963 SA
Skivspelare: Thorens TD 166 MKV
Högtalare: Audio Pro Black Diamond
Radio: Yamaha Analog
Signalkabel från DVD/SACD: Ixos nånting, med låsbara kontakter
Högtalarkablar: Mds nånting
Scartkabel: Supra nånting, guldpläterad
Tv-spel: GC, Ps2, MD, Nes, Snes







Uppdaterad 05 Nov

Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/05 :  05:30:08  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Ser riktigt trevligt ut, skojiga bilder förresten.

Bravo
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/11/05 :  14:48:33  Show Profile Send jonsson a Private Message  Reply
snyggt:-)

Men var är Edison???

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Zamn
Member

133 Posts

Posted - 2003/11/05 :  18:55:00  Show Profile Send Zamn a Private Message  Reply
Edison`en är den svarta klumpen till vänster. Inte alls liten och nätt som Audion ;) Fast den låter bra iaf.

Ska fixa en närmare bild på den senare.
Ska uppgradera blommrona senare också till större modeller!

Va tycker ni om placeringen annars, har funderat på om högtalarna står ok. Det är ca 1.75 mellan dom och 2.60 till lyssnings-platsen. Dom står 60cm från bak-väggen (elementen). Jag tycker det låter kanon, men jag är å andra sidan inte nån expert på hifi, än ;)

Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3
Go to Top of Page

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/11/06 :  19:00:57  Show Profile Send zorro a Private Message  Reply
den första bilden på Black Diamond var riktigt tuff!

heja sverige!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/06 :  19:19:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Grrrr... Jag vill se rören. Vad är det för rör i Edison 19i?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zamn
Member

133 Posts

Posted - 2003/11/07 :  00:42:53  Show Profile Send Zamn a Private Message  Reply
Rören sitter inte på utsidan tyvärr :(

Det är lite synd eftersom utseendet nästan är halva nöjet med rörförstärkare. Ska iaf försöka fixa lite bilder både på utsidan lite närmare och på rören inuti ;)

Den verkar inte vara så känd just den här modellen från Edison, men väldigt skönt att den är integrerad och så prisvärd. Kan inte jämföra ljudet med någon annan förstärkare på rak arm, men jag hittar inga speciella brister. Basen är mustig och fin när inspelningen har det, även om jag hade "punchigare" och kraftigare bas förr i tiden när jag hade en hemmabyggd baslåda och dedikerat slutsteg till. Fast bor man i lägenhet så...

Fast jag saknar den där brutala, ultrasnabba mangelbasen som tex Mike Oldfields skiva Amarok har i början av skivan, om ni vet vad jag menar.

Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000