HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bat hos ljudprodukter i Malmö
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/11/02 :  10:58:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
En regntung och kall Lördagmorgon i Göteborg och vi skall till Malmö på Mässan.



Uppe med tuppen, vi åker lite tidigare, i Malmö ligger ljudprodukter och de för Balanced Audio Technology...

Det skall lyssnas till BAT!!!
Att hitta ljudprodukter var inte särskilt svårt, däremot att hålla kameran stadigt när man vet att det vankas godsaker..,

Fyra glada(men suddiga...) Hifientusiaster utanför LP i Malmö



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/11/02 :  11:12:17  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Bah! Uppe med tuppen Det är jag som VÄCKER tuppen på veckorna. Sådeså!

Exit Planet Dust

Edited by - n0p on 2003/11/02 11:12:59
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/11/02 :  11:45:04  Show Profile Send Akhenaton a Private Message  Reply
Jag var inne på Ljudprodukter och lyssnade på BAT tillsammans med ett par utopia beryllium golvare och det lät mycket bra! Misstänker att ni fick lyssna på samma kombination?

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/11/02 :  12:04:46  Show Profile Send marbrink a Private Message  Reply
vilka var det som lyssnade?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/11/02 :  13:24:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
De något suddiga gubbarna på bilden är Stefan(ännu inte medlem här på forumet, när reggar du Stefan), StefanB och Plind.

Vänligen,
Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/11/02 :  13:28:44  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Exakt vilken FIL ligger du i på första (och enda) bilbilden?

BAT ja... Man borde kanske satsa på att bli en Batman!??

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/02 :  13:44:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ät gröt på morgonen så får du bättre stadga i kroppen Pac! Får vi veta hur bataljen avlöpte nu då?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/11/02 :  15:39:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Exakt vilken FIL ligger du i på första (och enda) bilbilden?


Syns inte det? Jag skall ju köra rakt fram...

Gröt är bra, missade det den morgonen...

Vänligen,
Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/11/02 :  15:49:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nej, vi kliver väl in?



Väl inne hos Kalle på Ljudprodukter kan man känna sig lite handfallen, det första som man ser är ett par Wilson MAX tronande mitt på golvet



Vrider man sedan sig sakta runt är det inget mindre än en uppsjö med bra HiFi som står i rackar, på golvet och i HiFiställ runt om i butiken





Kalle berättade att han hade en ny butik på gång och att han i den skulle ha ett annat sätt at ställa fram prylarna på. Det låter som en god idé i min öron. Som det är nu kan man ha svårt att se "skogen för alla träden"...imho

Lägg märke till alla skivspelarna som står lite överallt.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/11/02 :  20:06:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nu var det ju för några specifika prylar vi åkt till LP, närmare bestämt de två understa komponenterna i detta racket...

BAT!!!!!


Min första släng av BAT-febern var det vår egen Timbre som förärade mig. Jag fick lyssna på hans VK150SE och sedan dess har jag haft en känsla av att BAT är något för mig. Så nu sitter man där, ordentligt...

Bat Vk75


Men, det var inte det vi skulle prata om här...

Kalle kopplade om åt oss så att vi kunde lyssna på Krell KPS25, BAT VK200 och JMLab Utopia Beryllium.

JmLab Utopia, Beryllium varianten


Det var någon på forumet som påpekade att beryllium var giftigt och att man inte skulle slicka på diskantmembranet, så det lät vi bli...

Bat VK3i och VK200


När väl grejorna började spela efter omkopplandet blev det alldeles tyst i soffan en väldigt lång stund...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/02 :  22:17:49  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Mycket beror nog på Utopia-högtalarna...

Bäst att du uppgraderar det med

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/03 :  09:09:38  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Det där är inte den nya Utopian aka Novan.. det är den nya Mezzon, Alton som ni lyssnade på! (bilden föreställer en Alto iaf).



Låter som en go kombo iaf! Hur lät det då?


Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/03 :  13:00:58  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
JMlab.Focal Alto Utopia BE.

Nöjd Neo? Det är så den heter.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/11/03 :  17:41:12  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Lite gamla BAT grejor Lät det nått bra då?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/11/03 :  23:40:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Lite gamla BAT grejor Lät det nått bra då?

...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/11/04 :  02:53:44  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Wow, trevligt rep ... mycket hifigodis fanns det i butiken Tydligen var ljudtrycket stort från butiken..svårt att stå stadigt och fota utanför
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/11/04 :  03:01:04  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Härliga prylar! Ser fram emot intrycken....

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/04 :  11:07:37  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Någon som lyssnade på Cadence Anina

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/11/04 :  20:07:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det var altså en sådan här som vi lyssnade genom...


The picture above is the property of BAT



Så kommer vi då till slutklämmen,

Hur lät det då?


Den tiden vi fick var tyvärr begränsad, vi satt mitt i butiken med en del kunder gåendes fram och tillbaka. Men det lät bra, tom mycket bra.
Man får inte glömma att detta lilla transistorsteg inte har oändliga resurser(2x100W) och att Utopiorna inte är en drömlast för någon förstärkare. Det påverkade dock inte VK200'an. Den spelade på med en otrolig pondus och hade mycket god kontroll på Utopiorna. Basen som kom ur utopiorna var torr och väldetaljerad. Ja, man kan säga det om hela frekvensregistret, det var mycket god kontroll och ett ganska tillbakalutat, lungt och behagligt ljud som flödade emot en.


Jag vill passa på att tacka Kalle på Ljudprodukter för hans trevliga bemötande och för att jag fick ta bilderna i och av hans butik.

Vänligen,
Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/05 :  01:35:26  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Vilka prylar, vilka drömmar, och framförallt lite släng åt sidan framför stapeln tronar ett Mark Levinsonslutsteg som en kusin från landet.

Var är lottomiljonerna........

Bravo
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2003/11/05 :  08:24:22  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Calle driver den enda riktiga hi-fi butiken i södra Sverige. På gångavstånd från min bostad.
Positiva nyheter att han skall flytta till uppfräschade lokaler.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000