HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Cayin CDT-15A
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/10/30 :  18:38:05  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Har äntligen fått tag på en kamera och tänkte dela med mig lite av mitt nyförvärv... Fotografen (jag själv) är rätt dålig, men ni får hålla till godo

Vi börjar med en lite rolig bild som inte direkt har med cd:n att göra. Mitt egensnickrade nätfilter (mycket nöjd med designen)



Sedan fortsätter vi med själva huvudobjektet, dags att packa upp!!!



Observera de fina vita handskarna som medföljer...



Nä, nu är det dags att för ett träningspass. Återkommer senare ikväll...

GAIS är tillbaka!!!

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/10/30 :  18:56:26  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Hinner med lite fler bilder innan det usla vädret kallar...

här kommer en bild framifrån, uppackad...



följt av en bakifrån...



och varför inte ta en titt innanför skalet, här ses även två rör... mycket trevligt med valmöjlighet...



har någon bild kvar, men får återkomma....


GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/30 :  19:13:40  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Den är jag själv sugen på, bara att gratulerar dej till detta köp
hoppas du blir nöjd ska bli trevligt och ser vad tycker om den efter
inspelning och så.


Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/10/30 :  20:17:07  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Japp, så var det dags för resten...

Här kommer en riktigt usel bild på fjärren. Ingen plast här inte, aluminium rakt igenom. Skönt med "lite" tyngd i handen när man bläddrar bland låtarna (en så kallad strategiväljare)...



och här står den på högerflanken redo att anfalla tillsammans med en contour 1.3 Mk II...



Får väl avsluta med en helhetsbild, possitiva vibbar och redo för avspark...



Och så släcker vi ner ... klacken jublar....



nästa steg blir att designa om vardagsrumemt lite, varken snyggt eller lämplig hemmaplan i dagsläget . Men för supportrarnas skull så växer planer och när den uppfräschade arenan åter glänser kommer fler bilder att poppa upp .

Lyssningsintryck kommer, den har ju knappt blivit varm i kläderna... uppvärmningen har bara börjat och långt där framma kommer finalen att spelas.....

GAIS är tillbaka!!!

Edited by - andar on 2003/10/30 20:19:12
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/10/30 :  20:29:29  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Oj oj oj vad vackert!!! Valmöjligheter, utseende och....ja, låter det nått bra!?? ;-)

Tack för fina bilder!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/30 :  20:32:27  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Ett ord mums!


Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/10/30 :  20:53:38  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Den har stått och spelat nu i 72 timmar.... (dygnet runt i tre dagar), så jag vill inte komma med någon analys än.... men lite spontant har jag fattat ett tycke för rörutgången. senaste musiken har ifs varit mycket röster m.m. Men för att vara i ett läge där det fortfarande luktar NY elektronik så gör den ruskigt bra ifrån sig.... Den spöar redan min föregångare Sony cdp-930. Och det blir ju bara bättre och bättre......

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/10/31 :  00:37:58  Show Profile Send geten a Private Message  Reply
Snyggt! Stiligt bygge Tyckte den påminnde lite om Vincents Cd-s2 först när jag såg den...

Vad går denna skapelse lös på?

// Johan
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/10/31 :  03:57:59  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Läckert, grattis till uppgraderingen!

Bravo
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/10/31 :  04:39:27  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Gratulerar till nyförvärvet... (även om du råkar vara Gaisare...)

Mycket snyggt uppställt med den "bakvända" bänken (för så var det väl...) En härlig anläggning

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Ulkesh
Member

158 Posts

Posted - 2003/10/31 :  07:16:30  Show Profile Send Ulkesh a Private Message  Reply
Trevligt med mer Cayin ägare här :)
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/10/31 :  07:54:13  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Mycket nice spelare du har skaffat dig
Den vill jag allt lyssna på

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/10/31 :  08:19:21  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Verkar vara en fin spelare, grattis !

Trevligt med en gaisare

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/10/31 :  08:54:51  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply
Mycket snyggt
Även om ni Gaisare her en bit upp till resten av Aliansen
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/11/02 :  20:36:59  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Tackar, tackar. Nu har den dock stått avstängd hela helgen . Men ett besök i vår kära stad Göteborg blev av istället... Och därmed litta spanande i diverse affärer (Hifi stället m.m.) Dags att värma upp härligheten igen....


Kul med lite mer grönsvart i auditoriet

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/11/02 :  21:27:42  Show Profile Send Akhenaton a Private Message  Reply
Jag tycker cdn ser grymt trevlig ut! Skulle vara kul med en utförligare recension av hur det låter!

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/11/02 :  22:30:37  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Recension kommer! tänkte den skulle få värma upp lite innan jag ger mitt omdömme...

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2004/03/26 :  00:49:45  Show Profile Send HEGE a Private Message  Reply
Jag väntar också med spänning på en recension. Funderar på att införskaffa mig en likadan själv:) Beställde du den från Cattylink eller?

/Henrik

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/03/26 :  12:52:17  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Vad är det för bänk du har?

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2004/03/26 :  13:07:01  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Dan Brinkman/
Det är IKEAS LACK, har endast möblerat om hyllplanen lite...

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/03/26 :  14:46:51  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Den spelaren borde man komma upp och lyssna på vid tillfälle

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2004/03/26 :  16:42:16  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
ayayay/
Tyvärr så står EC-steget i GBG, för lite smörjning....
Men kommer ju ner i påsk och då skulle ju spelaren kunna följa med. Kanske till och med komma på besök...

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2004/03/26 :  17:31:26  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Vem säljer Cayin i sverige?

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2004/03/27 :  12:42:49  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Machine/
Hör med Tonkraft, Jan borde ha koll på det.

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/03/27 :  16:31:28  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Men var har du köpt den då

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2004/03/28 :  17:21:42  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Jag köpte min via Tonkraft, men tror inte de har kvar agenturen...

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000