HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Studentträff i Lund
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/10/28 :  19:59:55  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Vilsna forumsjälar möttes av denna informativa, vackra och välkomnande affisch på cykelskjulet.



Inne i värmen satt folkmassan med öronen på spänn.



Undertecknad drog ihop till höstens första studentträff i Lund. Uppslutningen vad god! Precis lagom många för vad ett studentrum klarar av

Från vänster i bilden ovan har vi:
Daja, Olof, Smörgåskillen, Hifirocker, Anton samt LeoArietis sittandes (på kudde) på golet.

Det diskuterades, förklarades och propagerades för både det ena och det andra. Kvartspipor, BASE-plattor, konjugatlänkar, betongväggar och 30-tals barunderhållning är bara några av de intressanta ämnena.




Vad som kom att bli kvällens huvudnummer var kabeltesten! Rg-62, BELDEN och RG-214(?!) gick en tuff match. Segern får väl ändå tilldelas Leo och hans hopknåpade ELFAsnutt med BulletPlugs.



Vinnarkabeln sitter vid fototillfället inkopplad, ser ni inte hur bra det låter?

Lyssningssessionerna vad ibland påfrestande för den golvposterade.



Eftersom jag, wallraff, har hört anlägngingen ett antal gånger fick jag finna mig i att vara bakgrundslyssnare.



Jag hade väldans trevligt och det verkar som ni andra också hade det! Tack för att ni kom och gjorde det till en kul kväll! Som vi sa, blir väl dags för nästa runda om två/tre veckor, då är det Leo som bjuder på tilltugg!

Min önskan är nu att ni som var med, och fick era skivor spelade kanske nämner dem här i tråden. Väldigt kul att se höra så många olika skivor!
Ser fram emot nästa träff!

//Walter

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous

Edited by - wallraff on 2003/10/28 20:02:38

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/10/28 :  21:43:02  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Ja det var trevligt! Tack skall du ha wallraff för att du höll i trådarna!

Kul att träffa likasinnade och få lite skivtips

Den enda jag hann spela var Sorten Muld "Mark II", samt lite Wyclef Jean.

/A
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/10/28 :  22:09:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Kul!

Ser ut att ha varit riktigt trevligt!!!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/10/29 :  11:26:32  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message  Reply
Äsh, jag missade det helt. Kom på det i tisdags när jag såg PM-et i inboxen....
Men nästa gång kommer jag gärna!!

/Simon
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/10/29 :  13:56:44  Show Profile Send Dimitri a Private Message  Reply
En Cat5 6-fläta på bild? Hur lät det med denna?
Dimitri
Go to Top of Page

Smörgåskillen
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/10/29 :  22:22:01  Show Profile Send Smörgåskillen a Private Message  Reply
vad jag kommer ihåg av plattorna så va de "The Sidewalks of new York - Tin Pan Elley" som det lyssnades på (30-tals barunderhållningen), och det lite mer moderna John Mayer's platta "Room For Squares" där det var spår två som användes för att jämföra signalkablarna.

Tyvärr har jag inte lyckats klura ut adressen till jazzbutiken i Köpenhamn som Sidewalks plattan är inhandlad på. Men jag ska fortsätta undersöka saken.

Coca cola went to town pepsi cola shoot him down, dr pepper pept him up now they all drink 7 up!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/10/30 :  02:40:59  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
wallraff:

Vart tog bilderna vägen på de fladrande högtalarmembranen!?
hehehe!

mvh,
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/10/30 :  04:50:27  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Ser ju ut att ha varit en trevlig studentträff
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/30 :  08:12:53  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Anton, GRYMT kul att se någon annan som har upptäckt Sorten Muld

Kan rekommendera deras andra skivor också, "III" och "Jord Luft Ild Vand".

Ni verkar ha haft en kul träff, härligt att sånt här händer runt om i landet...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/10/30 :  08:57:34  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Hifirocker, det var i samband med dom bilderna som kameran inte ville vara med längre
Men visst fladdrade det!

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/10/30 :  12:27:19  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Ayn:
Jag har "Jord Luft Ild Vand", en kanon platta.
-Dock lite speciell, minst sagt, högtalardödande lågbas och mobilsprak bland annat!
"Mark III" vet jag inte var man kan få tag på. Har du något tips?

/A
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/10/30 :  12:36:15  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Anton, ja det är en väldigt speciell platta...ena stunden hur bra som helst, andra stunden kommer "Penguin Party"

"III" var lite klurig att hitta till och med när den kom ut. Efter mycket tjat tog Skivhugget in den åt oss (vi var 5 pers i grupp som ville ha skivan) och priset hamnade då på ca 160 spänn. Kanske går att göra samma sak igen...

I värsta fall kan jag göra en kopia och skicka. Den är för bra för att folk ska gå miste om den

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/10/31 :  10:47:07  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Fina bilder! *jag vill också ha en riktig digikamera!*

Vi spelade något stycke ur StarWars (eller var det senare på kvällen)

Högtalarkabeln som jag håller är CAT-5 och flätades innan jag kände till CAT-6. Desvärre han vi inte testa den men jag hoppas att Wallraff tar med sina fina Nord-Ost till mig så kanske vi kan göra en lite jämförelse.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/10/31 :  15:56:36  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message  Reply
Haha den där informativa tavlan va riktigt läcker

Såg riktigt trevligt ut det där.
Vad var det för högtalare man ser på bilden?



På bild #2 är nån typ av student-ljudabsorbenter man ser på väggarna bakom lyssnarna

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/10/31 :  17:06:02  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Det är diffusorer...

Högtalarna är hembyggda. Innehåller Scan-Speak 9700 diskant samt Skaaning 6.5" C-Quence bas/mellan. Riktigt trevliga!

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Skiier
Ej medlem längre

271 Posts

Posted - 2003/11/03 :  19:47:50  Show Profile Send Skiier a Private Message  Reply
wallraff: sjunger inte gitarren med ?

Den fungerar ju varken som absorbent eller diffusor ... resultatet
torde väl bli något slags repeateraktigt?

Lade märke till det bara eftersom jag själv har haft min gitarr
nära högtalaren. Det tog ett tag innan jag förstod vad som var
fel...


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000