HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hemma hos pesa (färdigflyttat, sid 5...)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

bfjohansson
Member

199 Posts

Posted - 2004/04/23 :  11:48:51  Show Profile Send bfjohansson a Private Message  Reply
Stolen heter ju mycket riktigt Chaise Lounge eller LC4 och presenterades på Världsutställningen i Barcelona 1929. Men när kommer bilder på ett stycke uppriggad stereo? Det är väl ändå inte "Hus & Hem"? Bra tidning för övrigt, har bara reflekterat över att inte i ett enda av deras reportage innehåller en vettig stereo, då är det ju lätt att möblera snyggt...
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2004/04/24 :  02:24:40  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Ja nu skall vi lämna möblerna därhän och ge oss på anläggningen och hur dessa skall sättas upp i de nya rummen. Denna helgen är det min ambition att få igång tvåkanlsprylarna igen (har varit utan länge nu...)

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

pesa

829 Posts

Posted - 2004/04/27 :  05:04:05  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Ja, det går långsamt, ack så långsamt. Efter helgen såg det ut så här...

Ikväll blev det dock tid att göra ett ryck och efter en stund hade vi tagit stormsteg (förhållandevis alltså...)

Detroit, Michigan

Edited by - pesa on 2004/04/27 05:06:36
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/04/27 :  08:00:37  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Varför ha shakti-stenar, när man kan ha svensk-skärgårds-vibra-elektro-absorbenter

Fasen vad avundsjuk jag e då!!!

Vilket hus!
Vilken anläggning!

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/04/28 :  14:54:18  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
AARRRGH!
Du har min dröm-lyssnar-ligg-stol...Chaise Lounge heter den altså.
Om jag bara hade plats för en sådan, skulle inte tveka. Vad kostar en sådan där borta?
Och vad är det för bänk?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

pesa

829 Posts

Posted - 2004/04/29 :  02:10:29  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
ayayay: Och så är det svårt att få en känsla av saltstänk med shakti...

Bubben: Stolen har ursprungligen köpts av mina svärföräldrar så jag vet faktiskt inte vad den kostar... Bänken kommer från Lovan.

Ja det fattades ju något på den sista bilden. Dags för kronan på verket - Högtalarna!

Vad är nu detta? Mina VA Strauss står fortfarande oupppackade i sina lådor så dessa gamla trotjänare fick hoppa in istället. Får jag lov att presentera - Infinity Reference 61 MkII

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/29 :  03:13:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tur att jag inte uttalade mig om högtalarmärket ;)
(Såg ut att vara nåt som var inköpt från Hobbex )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

pesa

829 Posts

Posted - 2004/04/30 :  01:35:05  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Hobbex??? Det var det värsta...

Det är faktiskt lite kul att återknyta bekantskapen med dessa högtalare efter några år. Dom gör inte alls ngt tokigt jobb med ljudbilden t ex. Men dom når ju inte upp till VA Strauss på långa vägar vad gäller det mesta...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

pesa

829 Posts

Posted - 2004/11/17 :  02:57:40  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Har kommit till insikten att jag inte uppdaterat min system-sida efter det att jag fick dit de nya högtalarna. Själva högtalaruppdateringen drog vi ju i en annan tråd...

Hur som helst. Det var dessa godbitarna som kom på plats...

Och så här såg det ut från "lyssnar" sidan...

Detroit, Michigan

Edited by - pesa on 2004/11/17 03:14:52
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/11/17 :  03:00:12  Show Profile  Reply
Läckert! Men får du inte problem med ekon i det stora rummet?!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/17 :  03:04:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Feta snokar från Kimber ser det ut som... beteckning ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

pesa

829 Posts

Posted - 2004/11/17 :  03:18:52  Show Profile Send pesa a Private Message  Reply
Martin M: Ekon är faktiskt inget problem. Nu ar det i och för sig mer möblerat än när dessa bilderna togs.

Zalve: Kablarna är Kimber Select 3033

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/17 :  05:40:50  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Gillar, rum, högtalare, anläggning ja ja!

Bravo
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/11/17 :  08:59:24  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Jag kan inte säga mycket annat än snyggt, riktigt snyggt. Rent från massa smått plotter som bara tar plats .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/11/20 :  06:43:45  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Uj va läckert!

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/11/20 :  09:50:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det ser ut som om du kan få många góa stunder i det rummet

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/11/20 :  21:27:54  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Vackert så man får tårar i ögonen

Vienna Acoustic gör nog de vackraste högtalarna och
det skulle vara trevligt att ngn gång få lyssna på
märket.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2004/11/20 :  21:44:57  Show Profile Send Pjotre a Private Message  Reply
Tro mig, VA låter väldigt väldigt bra!! Även om jag inte hört den senaste uppgraderingen hos Pesa...
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/11/20 :  21:45:59  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Pjotre

Jag tror dig

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/10/28 :  01:36:47  Show Profile  Reply
Varför skriver ingen här mer, ett av de tuffaste systemen på forumet ju!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/10/28 :  01:44:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Pesa är inte så aktiv på forumet nu förtiden.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/28 :  11:24:02  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Synd, ett av de grymmare systemen ju :-)
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2005/10/28 :  23:22:43  Show Profile Send Pjotre a Private Message  Reply
Pratade med hans hustru idag... Det är mycket att göra inom bilindustrin i Detroit dessa dagar... Men jag som i sommras lyssnat på systemet kan säga att det låter minst lika bra som det ser ut!!!
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.35 sekunder. Snitz Forums 2000